Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
De jongen in de gestreepte pyjama is idd een kinderboek. Ik heb m voorgelezen aan de kids (groep 8) van mijn klas. Daarna hebben we de film gekeken. Ik vond het boek juist wel erg goed. Je beleeft de oorlog vanuit de ogen van een kind. Hij heeft geen idee wat er allemaal gaande is in de wereld om zich heen en beschrijft dat idd simplistisch.

Ik heb vandaag De vriendschap van de zussen Keating uitgelezen. Een dikke pil van bijna 700 blz maar ik vond t een prachtig boek! Echt een aanrader wat mij betreft.

Nu begonnen in Donker geheim van Elia Barcelo. Daarna heb ik nog de Middagvrouw liggen. Ben benieuwd.
anoniem_98747 wijzigde dit bericht op 17-08-2010 19:09
Reden: titel klopte niet
% gewijzigd
Ben nu bezig in een boek over Sudan (Vriendelijke schurkenstaat aan de Nijl) en De Welwillenden (maar dat wordt ws een vierjarenplan).

Ik wil deze week In Europa van Geert Mak kopen, zag hem ergens met korting liggen.
De welwillenden lijkt me pittig boek. Vandaar zeker dat het een vierjarenplan wordt?
Ja! Ik trek het niet echt. Komt ook bij dat ik dacht dat het non-fictie was toen ik het kocht. Blijkt dus fictie te zijn en op het moment heb ik niet zoveel met fictie... Maar het is voornamelijk dat ik het te gruwelijk vind...
Ik heb net Single& sexy van Mariette Middelbeek gelezen,was wel ok.

Ben nu bezig in Weerloos van Kim Moelands.
Ik ben nu bezig met L.A. Candy van ' MTV The Hills star ' Lauren Conrad. Het is een vluchtig boek, makkelijk weg te lezen. Een fictie verhaal geschreven naar haar ervaring met een realitystar zijn. Dat het niet zo reality is zoals het lijkt.

Conclusie : leuk, maar zou er niet nog es 14,99 neerleggen voor het vervolg.
Ik ga vanavond boek 5 van Karin Slaughter uitlezen. Trouweloos. Wat is het weer een superboek he ... heb dus slaaptekort de laatste 2 dagen. En dan kan ik morgenavond kiezen tussen de boekendief, schaduw van de wind, Ademloos of even een chicklit tussendoor. Ik heb hier gelezen dat er mensen zijn die in 2 boeken tegelijk bezig zijn, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar kan me inbeelden dat je twee verschillende boeken tegelijk leest en afhankelijk van stemming dan kiest welke je op een bepaald moment gaat lezen. En langs de andere kant als je echt in een boek zit dan ga je volgens mij niet makkelijk in een ander boek verder.
quote:soonie schreef op 19 augustus 2010 @ 09:22:

Ik ga vanavond boek 5 van Karin Slaughter uitlezen. Trouweloos. Wat is het weer een superboek he ...

Da's een redelijk 'oud' boek van haar, toch?

Zolang ik me kan herinneren lees ik meerdere boeken tegelijk, kan me meestal niet op een boek/verhaal/onderwerp concentreren.
De nieuwste van Slaughter viel me zwaar tegen. Aardig voor op de camping maar meer ook niet. 't Wordt steeds meer bouquetreeks.
Was een beetje afraffelen, he?
Behoorlijk ja, en dat voor 19,90!
Vast wel al vaker voorbijgekomen, maar de "Discworld" serie (Schijfwereld) van Terry Pratchett vind ik echt geniaal.

Je moet even door de fantasy heenkijken, maar de maatschappij observering / kritiek / satire / relativering van Pratchett vind ik echt briljant. Vaak zit ik hardop te lachen tijdens het lezen, heerlijk.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Heb Hart van Prikkeldraad inmiddels uit. Maar die is hier al uitgebreid besproken. Had ook De Legende van de Kapers uit de bieb gehaald toen, maar dat boeide me niet. Na 50 blz opgegeven. (ben erg gemakzuchtige lezer Als 't me niet boeit kap ik ermee)

Gisteren weer bij de bieb geweest en 2 thrillers gehaald. Geen literaire hoogstandjes, maar ik heb behoefte aan ontspanningslectuur. Pandora's dochter van Iris Johansen Fatale Nacht van Judith McNaught. Volgens mij is het allebei een beetje Norah Roberts-achtig. Ben in de laatste begonnen. Is tot nu toe wel leuk, precies waar ik zin in had.
Ik heb twee 'foute boeken' gekocht een tijdje terug bij de Boekvoordeel, van die kleffe romans... misschien ga ik er daar vanavond wel eentje van lezen. Hoewel Keukenmeidenroman ook echt heel goed bevalt.
Weerloos was een leuk boek,daarna heb ik Go Johnny Go gelezen van Paige Toon.Las lekker weg ik vond het einde alleen jammer.
Heeft iemand het boek 'Het Schervengericht van A.F. Th. gelezen ? En wat vond je ervan ?? Ik heb het vorige week in de uitverkoop gekocht en de korte recensies op de achterkant beloven veel maar als ik het boek zie en de inhoudt bekijk dan denk ik dat het zware kost is. Ik ben erg benieuwd naar meningen over dit boek.
Heeft iemand het boek 'Het Schervengericht van A.F. Th. gelezen ? En wat vond je ervan ?? Ik heb het vorige week in de uitverkoop gekocht en de korte recensies op de achterkant beloven veel maar als ik het boek zie en de inhoudt bekijk dan denk ik dat het zware kost is. Ik ben erg benieuwd naar meningen over dit boek.
Fiorah welke romans zijn het?

Hier niet meer in een leesbui. Was bezig in 'schaduwzuster' en alhoewel het niet zo slecht is, heb ik niet veel zin meer om te lezen. Misschien vanavond nog eens oppakken.
Was bezig in Caren Rose- Moord voor mij, maar jezusmina; ik kom er niet doorheen. Zoveel personages, pffffff
Ben gisteren begonnen in Vuurvast van Michael Robotham,verwacht dat het lekker spannend gaat worden...
@Witchke - Uhm... Iets met lavendel... Wilde Lavendel? Zoiets. En Het Wolvenmeisje van Hannah Kristin.

Ik ga lekker weer met de Keukenmeidenroman in bed. Heerlijk (en heftig natuurlijk).
marnie als ik er 1 van die serie uit de bieb haal, welke kan ik dan het best nemen? Bij deel 1 beginnen of hoeft dat niet persee?

Gister het boekje 'maak nooit je bed op' gelezen. Ik hou wel van die Quest/Kijk/Psychologie achtige weetjes.

En met bronvermelding onderaan elk stukje, ook fijn voor als je van n bep. onderzoek meer wilt weten.
Ik heb onlangs Donker geheim van Barcelo gelezen; goed!! Net als Bal Masqué vond ik het een heerlijk boek.

Ook De Vriendschap en het vervolg Land van herkomst van de gezusters Keating gelezen. Erg mooi. 2 Dikke pillen maar zó de moeite waard!
quote:milo schreef op 19 augustus 2010 @ 10:46:

De nieuwste van Slaughter viel me zwaar tegen. Aardig voor op de camping maar meer ook niet. 't Wordt steeds meer bouquetreeks.Heb dat ook gehoord; ik moet er nog aan beginnen
Heb je er dan nog wel zin in, _69_? ;)

Keukenmeidenroman is uit. Mooi! Ik ga vanavond maar eens aan 'De eerste dag' beginnen, die heb ik geleend. Sorry GB, je zult nog even op je Wat is de Wat recensie moeten wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven