CV doet het niet, wasmachine wel warm?

25-08-2010 13:42 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom je gisteren avond thuis van vakantie, hele dag gereisd, wil je lekker douchen, wordt ie niet warm. nog maar 0.5 Bar op de cv. Dit hebben we vaker gehad, dus vullen. lukte niet.

Net monteur gebeld. komen eraan. maar dat kan ook 10 voor 6 zijn.

Nu is mijn vraag, Hebben wasmachines( Merk: Zanker) Een eigen verwarming? ja toch.
tuurlijk. Je wasmachine heeft toch ook maar 1 toevoerkraantje...?

nee, wasmachines hebben geen eigen verwarmingselement. Hij kan wel met je geiser/ketel praten om de verschillende temperaturen door te geven: zo verwarmt je ketel de wasmachine tot 30, 60, of 90 graden.

Wow! Wat een vraag! hahahahaha
Ja, wasmachine warmt zelf het water op.

Even een praktische vraag; heb jij een aparte kraan om de cv-ketel te vullen? Ik moet de wasmachine kraan ervoor gebruiken. Dan kun je dus niet gaan wassen als de monteur komt..
quote:rower schreef op 25 augustus 2010 @ 13:47:

Ja, wasmachine warmt zelf het water op.

Even een praktische vraag; heb jij een aparte kraan om de cv-ketel te vullen? Ik moet de wasmachine kraan ervoor gebruiken. Dan kun je dus niet gaan wassen als de monteur komt..Die kun je in no time losschroeven, gewoon wassen dus.
bij mij gaat er koud water in de wasmachine.

en dan kan ik de machine instellen op 30/40

en zelfs 90 graden.

maar het meeste gebruik ik de eco stand.

en als je een dubbele meter hebt, kan je toch het beste

sávonds wassen
Natuurlijk.

Zelf wasmachines met een hot fill functie (die dus op de waswaterleiding aangesloten zijn omdat je cv water effectiever verwart dan de wasmachine zelf) verwarmen het water tot de door jouw ingestelde temperatuur.
ow ok.. ja net op vakantie geweest hea:P

En toen ik aan het wassen was bedacht ik dat opeens..

Maar iig bedankt voor het helpen bij deze "niet zo slimme" vraag :D

En wij vullen hem in de badkamer, is hoogste punt.

(wasmachine in de keuken)
Is dit een serieuze vraag??
quote:tilalia2 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:46:

nee, wasmachines hebben geen eigen verwarmingselement. Hij kan wel met je geiser/ketel praten om de verschillende temperaturen door te geven: zo verwarmt je ketel de wasmachine tot 30, 60, of 90 graden.

ooh dat is dus mijn probleem .. ik vergeet tegen de CV te praten en door te geven hoe heet ik de was gewassen wil hebben..

*rent naar cv om door te geven dat de bonte was op 40graden moet*
Even een houtvuurtje eronder.
Er bestaan wel wasmachines die zo werken, die dus hun water rechtstreeks en op temperatuur van de CV ketel vragen. Die zijn aangesloten op de warm water kraan. Ik neem echter aan dat als TO zo'n systeem had gehad, ze het wel geweten had.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:tilalia2 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:46:

oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Wintermuts schreef op 25 augustus 2010 @ 13:50:

[...]

Die kun je in no time losschroeven, gewoon wassen dus.Maar als de wasmachine midden in het programma is en de monteur de kraan nodig heeft (ze laten soms 1st de cv-ketel leeglopen, vervangen onderdeel en vullen ketel bij), lukt dat toch niet? Dan moet je de stroom van de wasmachine afsluiten zodat 'ie stopt? Pff, wat een gedoe.
sorrie als ik nogal dom overkom maar ik ben net anderhalf jaar bezig met de ultieme huisvrouw worden
Met gevaar om ook heeeel dom gevonden te worden;

Ik stelde die vraag ook aan m'n man.

CV was uit, monteur moest komen, maar ik vroeg of ik dan nog wel de was kon wegwerken.

Man trok wenkbrauwen op, en gaf niet eens antwoord... Moest alleen heel hard lachen.

Ohh ik voelde me dom!

quote:Belle73 schreef op 25 augustus 2010 @ 14:01:

Er bestaan wel wasmachines die zo werken, die dus hun water rechtstreeks en op temperatuur van de CV ketel vragen. Die zijn aangesloten op de warm water kraan. Ik neem echter aan dat als TO zo'n systeem had gehad, ze het wel geweten had.Zelfs dan verwarmt je wasmachine gewoon het -nu-koude water uit de heetwaterleiding die vanaf je ketel komt bij. Ook dan doet je wasmachine het nog steeds.
Maar jullie kunnen echt zo moeilijk doen over vragen die mensen hebben. dat jullie nou ALLES weten.. ok. prima. fijn voor jullie.

anderen weten dat niet en hebben ook niet de behoefte alles uit te zoeken tenzij het echt nodig is.
quote:moeilijkenaam schreef op 25 augustus 2010 @ 14:04:

sorrie als ik nogal dom overkom maar ik ben net anderhalf jaar bezig met de ultieme huisvrouw wordenNa 1,5 jaar nog niet onder de knie? tssssk...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fijn, een mede niet alles weter :D

Jepjep, dank dat je ook even reageerde. ik voel me iets minder dom nu:P
JepJep; het had dus gekund dat je niet kon wassen. Zoals in mijn geval, als je de wasmachinekraan ook moet gebruiken om de cv-ketel te vullen.

Zo dom was die vraag dus niet.
Nouschi, Misschien wil jij me alles komen vertellen wat ik had moeten weten nu?

Anders doe ik het lekker rustig aan. stapje voor stapje.

(normaal gaat bij zonder denken de was erin, instellen en weer ophangen... mijn vriend doet het machine denkwerk. )
quote:moeilijkenaam schreef op 25 augustus 2010 @ 14:06:

Maar jullie kunnen echt zo moeilijk doen over vragen die mensen hebben. dat jullie nou ALLES weten.. ok. prima. fijn voor jullie.

anderen weten dat niet en hebben ook niet de behoefte alles uit te zoeken tenzij het echt nodig is.

Oh, ik denk dat ik ook niet alles weet hoor, maar ik vond het wel een beetje een inkoppertje. In mijn ogen is het erg logisch dat je wasmachine de boel zelf verwarmt, heb ik nooit uitgezocht.

Maargoed, niet op de kast gaan zitten en lekker gaan wassen.
Ben over de helft met wassen, monteur net geweest, gewoon in de douche gevuld..

maar nu weet ik nog niet waarom de cv steeds leeg raakt als we weg geweest zijn:(

De meneer snapte mij niet zo goed, taal probleempje.

Wachten op de volgende keer dat ie (onnodig, plotseling) leeg is.. dan maar weer bellen..
Gewist.

Het modereerbeleid van1Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven