Good Luck!

05-07-2010 17:11 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoi Bam, rustig hier . Hebben de mannen van het weekend genoten?
brrr krijg het koud van Hel en de wintergarderobe
Jaa, de mannen hebben het prima naar hun zin gehad. Juul helemaal happy in zijn tent...

Hel: Lekker dat je alles al bijna binnen hebt.

Ik zal van de week is Juul zijn kast uitpluizen voordat ik inkopen ga doen ( heb vorig jaar al het een en ander gekocht in de uitverkoop, maar ik vergeet altijd wat precies )

Hier wordt vrijdag een nieuwe kast geplaatst, dus ik heb vandaag de oude uit elkaar gehaald, en morgen weer opgehaald.

Wat een zooi kan je hebben zeg......

Ohh Hel, vroeger ( als in 10 jaar geleden) toen ik nog elk jaar op de nachtmarkt stond scharrelde ik overal wat vandaan, anders red je het niet om daar zo,n 24 uur te staan.

Nu had ik alles van de afgelopen jaren verzameld, wat opgeslagen stond en ontzettend veel van Juul zijn 1ste drie jaren.
Erg he Bam, zoveel zooi. Wij wonen hier 3 jaar en de zolder wordt verbouwd. dus ik ging vandaag vast 1 kast in dozen doen. Meteen anderhalve vuilniszak met troep weggegooid. Uit 1 kastje.

waar was die nachtmarkt? Bamstad? En ben je nog overdag wat gaan slapen of sla je die nacht gewoon over? Knap hoor.
Mmm, kan allebei dus Jin.... "Geachte" voelt raar dus ik denk dat het bij ons dan toch echt wel informeel is, en dat "Beste" wel goed zal vallen. En verder inderdaad een formele brief. Haha, en als ik afsluit met "vriendelijke groet" dan val ik af want al onze brieven moeten tegenwoordig eindigen met "met hartelijke groeten". "Persoonlijk" is namelijk 1 van onze kernwaarden (denk kotssmiley ), ahum. Jouw optie vind ik ook erg mooi inderdaad Star, zag 'm laatst ook ergens, nu je het zegt.

Maar goed, net goed gesprek met m'n vader gehad en zie er toch maar vanaf. Zet het wel even op de groep verder als het iemand interesseert.

Jah, goed he, die wintergaderdobe, haha! Ik had vorig jaar zo de balen dat ik nergens meer zo'n skibroek kon krijgen...

Goed, ik hoef geen sollicitatiebrief te schrijven dus ik ga lekker vroeg naar bed met een goed boek (vriend is bij z'n moeder dus die hoef ik ook niet te entertainen ).
quote:enka schreef op 25 augustus 2010 @ 12:09:

Suze, jij vroeg nog naar de schoolmethode. Ik weet niet of het heel anders is dan op andere scholen maar hier werken ze dus veel met PomPom en de Schatkist met thema's etc, en ze gebruiken SEO (sociaal emotioneel onderwijs ) dus onderwerpen als pesten, gevoelens etc, bv "wat zou je kunnen doen als je ziet dat een kindje steeds alleen speelt/iets niet kan?" En dat dan in een kringgesprek zodat ze erover na denken. Veel waarden en normen, bv ook afscheid nemen van de ouders in de gang en dan de juf, die in de deur opening staat, een handje geven en goedemorgen/middag zeggen etc. Muziek/toneel en veel bewegingsonderwijs. Min 2x gym en 1 keer zwemmen. Verder moeten ze met hun eigen magneetplaatje aangeven waar ze die dag willen spelen bij het keuzebord en als ze willen veranderen dan eerst opruimen en kijken of je je plaatje ergens anders kan plakken, meestal max 4 kindjes per speel/leerhoek. T krijgt vanaf januari 1 weektaak en in groep 2 2 of 3 weektaken. Dat houdt in dat ze die week bv 1 keer een moeilijke puzzel "moeten" maken en 1 keer de letterhoek en 1 keer de kleine legohoek gehad moeten hebben. In groep 1 is de wisseling van hoeken nog veel sneller en laten ze de kinderen vooral nog ontdekken en in groep 2 wordt verwacht dat de kinderen langer geconcentreerd en zelfstandiger (dus niet steeds juf roepen) zijn.

Beetje moeilijk om dat zo even weer te geven en ik weet ook niet of het heel erg veel verschilt met andere scholen.Is iig precies zoals het bij Jeetje op school gaat, magneetplaatjes, speelbord, tot en met het handje aan de juf toe . Ook Dalton?
Optie van Star is prima Hel! En dan mag je de rest van de brief je/jijen. GEEN u want dat is echt te formeel.
Oh al niet meer nodig zie ik
Niks op groep dus je ligt al in je nest zeker?
Whoei Bam, 24 uur! Dan moet het wel erg gezellig zijn! Of erg veel opleveren. Ik weet nog dat je het schreef ja, pittig hoor. Misschien krijg ik wel zo de smaak te pakken dat ik je volgend jaar gezelschap kom houden. Vond het wel een avontuur hoor. Markt begon om 08.00 dus wij om half 8 met de auto spulletjes lossen. Was er al zowat niet meer door te komen. Serieuze koopjesjagers komen blijkbaar om half 7, en de beroepshandelaren al om 5 uur, met zaklantarens, haha! Plekje reserveren moet ik volgend jaar ook anders aanpakken want dat lukte nu dankzij een aardige mevrouw die mij wel een meter van haar plekje wilde geven. Je kon woensdagavond vanaf 20.00 reserveren, ik kwam om 20.30 en alles (bijna het hele dorp) was al afgezet, echt niet te geloven.
Ah, u bent nog wakker! Goed, ik zet 't effe snel op de groep dan.
quote:Helenita2 schreef op 25 augustus 2010 @ 22:07:

Ah, u bent nog wakker! Goed, ik zet 't effe snel op de groep dan. Heel verhaal zeker
Ja man! Haha, nee, valt wel mee, maar komen telkens telefoontjes van schoonmoeder tussendoor. Vriend is daar (inmiddels op weg naar huis) en ze wil hem niet laten gaan, belt mij telkens op dat hij echt niet kan rijden zo, dat hij helemaal in elkaar zakt en nat is van het zweet - schrok me wild, maar heb hem 2 keer zelf aan de lijn gehad en hij bezweert me dat er niks aan de hand is en zij vervolgens weer op de achtergrond dat ik hem niet moet geloven.... Zo sneu, zo in de war en zo angstig.

Maar goed, verhaaltje staat op groep.
snor ik ook eerst maar even naar de group
Ohh Hel Watt sneu voor je schoonmoeder, en verschrikkelijk voor man om zijn moeder zo te zien. Gaat niet beter dus met je schoonmoeder?
Nou ik ga niet elk jaar hoor, want je moet echt wel spullen hebben. Ik vind het namelijk dan ook echt leuk om er de hele markt te staan en niet om na anderhalf uur mijn biezen te pakken . Wat lief zeg van die vrouw, op de nachtmarkt moet je gewoon een maand of 6 van tevoren reserveren anders heb je gewoon geen kraam ( geloof 500 kramen en 300 grondplekken, en dan nog de kindermert)

Klinkt wel erg leuk daar bij jullie.

Nee amalia, was in Tilburg
AAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH, de wasmachine heeft mijn jurk opgegeten

Goedemorgen deze stromende morgen overigens
O, das nie zo aardig van de wasmachine Star! Welke jurk was het?

Ik ga zo even lezen op de groep, hel! Akelig allemaal.

Jinny, ha dat komt me bekend voor, een mannetje wat overal de lichten aan en uit wil doen

Mr J vanmorgen weer zo'n akelige aanval hij is dan ook net pas naar school, we hebben hem even laten slapen daarna omdat hij zo moe was.
quote:Suze02 schreef op 25 augustus 2010 @ 21:54:

[...]

Is iig precies zoals het bij Jeetje op school gaat, magneetplaatjes, speelbord, tot en met het handje aan de juf toe . Ook Dalton?Handje geven en juf aankijken, check, Montessori.
Eentje van Dept. Ben nu druk aan het zoeken of ik 'm nog ergens op de kop kan tikken.

Aanvallen stom. Medicatie al helemaal waar het moet zijn of nog aan het opbouwen? En jouw zetpillen? Werken ze?

Hel, gelezen op de groep. Leuke ambities Hopelijk heb je er een goed gesprek over met baas.

Ach die schoonmoeder, wat naar zo de weg kwijt :(
Goedemorgen

Star: Lekkere wasmachine heb je.. Heb je hem al op de kop kunnen vinden?

Mal: Ah wat naar voor Mr J. wilde hij wel naar school?

En hoe is het met jou? wordt je al minder groen?
Star, medicatie moet nog verder omhoog aanstaande maandag. Volgens mij wilde hij wel naar school. Het moet ook wel, want ondanks zetpillen toch nog te misselijk. Daar voel ik me echt wel naar onder , maar zijn juf is verpleegkundige dus hij is daar wel in goede handen.
Op de kop vinden
quote:Star schreef op 26 augustus 2010 @ 09:07:

Op de kop vinden

Ik had er iets anders staan en toen wilde ik het veranderen en in mijn hoofd is dat ook gebeurd, maar hier maar half

Ik had geen zin om het weer aan te passen, en ik gun jullie wel een leuk lachmoment
Ach, zolang je geen topic opent dat je al gegoogled hebt maar niks konden vinden......

zie topic vuile wasboxen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven