Geld & Recht alle pijlers

expansievat

27-08-2010 09:36 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
als het expansievat springt en het hangt 70 cm lager dan de verdieping waar 5 radiatoren staan hoeveel water kan er dan uit komen zowel uit radiatoren als uit cv.Rochard
??
Is dit een soort IQ test vraag?
Stressed is just desserts spelled backwards
veel!
Wat dacht je? 'Google is voor mietjes'?
JFGI
Dat hangt natuurlijk van heel veel factoren af, die kunnen wij niet zomaar oproepen (al krijg ik wel een 'rood'gevoel bij je expansievat, kan dat kloppen?), zoals de grootte van je expansievat, de hoeveelheid radiatoren, de capaciteit van je ketel, hoeveel meter buis heb je in huis en wat is de doorsnede, de achternaam van je moeder (ik krijg de letter 'b' door, zegt dat je iets?)..

Als hij heel hoog of ver springt, kan je hem trouwens mee laten doen met de olympische spelen voor expansievaten.Ardberg
Bel een cv monteur.
quote:Ardberg schreef op 27 augustus 2010 @ 09:52:

Dat hangt natuurlijk van heel veel factoren af, die kunnen wij niet zomaar oproepen (al krijg ik wel een 'rood'gevoel bij je expansievat, kan dat kloppen?), zoals de grootte van je expansievat, de hoeveelheid radiatoren, de capaciteit van je ketel, hoeveel meter buis heb je in huis en wat is de doorsnede, de achternaam van je moeder (ik krijg de letter 'b' door, zegt dat je iets?)..

Als hij heel hoog of ver springt, kan je hem trouwens mee laten doen met de olympische spelen voor expansievaten.Ardberg
Ik zeg: 70 cm x 5 radiotoren = 35 liter.
quote:Rochard schreef op 27 augustus 2010 @ 09:36:

als het expansievat springt en het hangt 70 cm lager dan de verdieping waar 5 radiatoren staan hoeveel water kan er dan uit komen zowel uit radiatoren als uit cv.Rochard

Een expansievat wat springt?

Trampoline?
Gaat dit over het gedoe met de juridische claims van de koper van je huis?
Een expansievat kan wel stuk gaan, de hoeveelheid water die er dan uitkomt ligt aan het aantal liter water dat erin zit. In de meeste vaten zit tussen de 1,5 en 2 bar, dus reken maar uit.
valt denk ik wel mee, immers als het expansievat lager hangt kan er geen lucht in je systeem komen en blijft het water als het ware hangen in de buizen.

Vergelijk het met een glas dat je op zijn kop vanuit het water omhoog trekt terwijl er geen lucht in het glas zit. Je trekt het water gewoon omhoog...

Natuurlijk staat het water meestal onder druk (1,5 atmosfeer oid) dus spuit er wel wat uit.. maar echt superveel verwacht ik niet.
Er zijn echt mensen die dit snappen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Honeyuseyourimagination1 schreef op 27 augustus 2010 @ 10:20:

Een expansievat kan wel stuk gaan, de hoeveelheid water die er dan uitkomt ligt aan het aantal liter water dat erin zit. In de meeste vaten zit tussen de 1,5 en 2 bar, dus reken maar uit.Die druk heeft op water echt bijzonder weinig invloed, dus dat lijkt me dan gewoon de inhoud van het expansievat. Maar ik vraag me af of niet de hele radiator mee leeg gaat lopen als de druk eraf gaat.
Snap er geen kloot van maar het klinkt wel stoer als je er iets vanaf weet!
This is not kosher!
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat je expansievat springt eigenlijk.... Het membraan kan stuk gaan ja, maar springen? Mijn CV installatie heeft ook een overdruk beveiliging die afvoert op het riool, dus als de druk te hoog zou worden, lijkt me dat die eerder in werking gaat, dan dat je expansievat kapot springt...
Als je pech hebt iets meer dan de emmer die je eronder zet om het op te vangen. Niet zelf aan rommelen lijkt mij. Ik zou ff lekker iemand bellen die het fixt. En kijk uit met wat je eronder hebt qua vloer, want dit water is niet helder.
Ik denk inderdaad dat er nog heel wat andere factoren bij komen kijken. En ik krijg zeker geen rood gevoel, want je kan ook zomaar een witte hebben. Verder lijkt mij de grootte van het vat en het merk/kwaliteit ook van belang. Een Flamco of Reflex is doorgaans (volgens veel monteurs/installateurs) beter dan bijv. een Flexvat. Ik begrijp dus dat het ook een kwestie van aansprakelijkheid is? Want anders had deze topic in de thuispijler gestaan.
quote:nadah schreef op 27 augustus 2010 @ 10:13:

[...]

Een expansievat wat springt?

Trampoline?
Volgens mij is je vloer gewoon heel nat als je expansievat springt...
Dus, concluderend, zo tussen de 4 en de 60 liter?
Expansievat loopt niet zoveel water uit hoor , valt reuze mee.. 2 emmers vol. Heb toevallig begin dit jaar een nieuwe moeten halen op zaterdag om 16.55..

En het vat waar nog water in zit is loodzwaar. Daar zit nog heel wat liters in.

Maar je kan rustig je water afsluiten net boven t vat en t vat er afdraaien en er een nieuwe opdraaien.. Appeltje eitje 5min werk.

Nieuw vat kostte mij geloof ik tussen de 40 en 80 euro

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven