tapas uit de supermarkt

27-08-2010 12:06 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi......

heeft er iemand hier ervaring met kant en klare tapa bakjes??

hebben ze deze bij de albert heijn of c1000??

En hoe smaakt het?

veel vragen maar hopelijk een aantal reacties van mensen met ervaring.
IN verhouding erg duur en veel leuker om zelf te maken.
okee dankje voor je snelle reactie!

welke winkel had jij ze gekocht als ik vragen mag?
Die verkopen ze inderdaad bij de supermarkt, sowieso bij de AH. Maar je kunt het veel beter zelf maken. Goedkoper, leuker en lekkerder En ook nog eens heel eenvoudig.
AH heeft ze hier paar soorten bakjes/gerechtjes bij de afdeling verse vleeswaren/kaas. En vis-dingen apart bij de koeling van voorverpakte vis.

C1000 volgens mij ook.
Hangt er een beetje van af wat je wil.

ik heb b.v ooit kaasdriehoekjes willen maken van filodeeg. aar als ik zoiets nog eens wil koop ik het wel. Man wat een werk voor een paar hapjes.

Ik vind de (ja ik weet het) HEMA altijd erg lekkere olijven enzo hebben. Niet goedkoop wel lekker.
Kijk anders eens in de index bij tapasrecepten. Veel keus en veel is helemaal niet bewerkelijk al kun je het natuurlijk net zo ingewikkeld maken als je zelf wilt. Ook bij de amusehapjes (helemaal onder in de index) staan veel dingen die je als tapas kunt serveren.
ja wat ik wil.... maakt me eigenlijk niet zoveel uit...

wil alleen geen vis hapjes erbij, dat is niet zo geliefd bij ons.

heb ook niet zoveel nodig, maar gewoon een paar lekkere dingen.

ik wou ook paprikastukjes in knoflook saus doen.. staat erg leuk en smaakt ook nog eens lekker.

oke dan toch maar even snel bij de albert heijn kijken straks....

verschillen de hapjes bij de c1000 en albert heijn veel of zijn het ong de zelfde hapjes??

bedankt voor jullie reacties!!!
kijk ook eens bij de lidl.

Daar hebben ze bakjes met heerlijke olijfjes en zongdroogde tomaatjes. En ook gevulde pepers met roomkaas.

En die zijn weer neit zo duur.
Hier heeft AH meer, zoals dadels met geitenkaas, gehaktballetjes, kleine kebap- of kipspiesjes (2 stukjes vlees per prikkertje), met roomkaas gevulde pepertjes etc.

Van de gekochte knoflooksaus vind ik die van AH (bakje bij de vleeswarenafdeling, géén flesje) nog meest lekkere, maar dat maak ik normaal ook zelf.

(en nu ga ik kleine gehaktballetjes draaien voor de soep)
goede tip!! dankje
wat ook lekker is en heel makkelijk zelf te maken is dadels omwikkelen met ontbijtspek en dan 5 min in de oven.hmmm
Wat Thee zegt. Ik eet zelf geen vlees, maar haal regelmatig de gekruide gehaktballetjes en de kipspiesjes van de AH voor vriend en consorten en die zijn er helemaal weg van. Ze hebben daar genoeg staan op de versafdeling en wat ik haal hoeft maar 1 minuutje in de magnetron haha. Maar, ik vind dat soort makkelijke dingen leuk voor bij de borrel. Als je een avondje tapas gaat eten dan is het echt leuker om het zelf te maken. Er zijn talloze recepten. En de meesten zijn gemakkelijk te maken zonder dat je er ziljoen ingrediënten voor nodig hebt waar je dan maar een mespuntje van hoeft te gebruiken en die je daarna nooit meer nodig hebt.
walldorf 114, nou we gaan idd gezellig borrelen vanavond, en ik wou wat leuke en lekkere dingen op tafel.

zelf maken zit er niet in vanavond, heb nog van alles te doen.. vandaar mijn kant en klaar vraag hihi;)
In dat geval dus naar de appie!
Laatst guacamole gemaakt (een zakje gekocht en daar hoef je enkel nog 2 rijpe avocado's aan toe te voegen) en verse Mexicaanse tomatensalsa (recept van de site van AH), de 2 sausjes in een borrelglaasje gedaan en die op een dienblad gedaan en op het dienblad tacochips.

Kost geen drol, maar was een succes!

Voor meer inspiratie, check:

http://www.tapas-recepten.nl/

http://www.giessenborch.com/
dankjewel voor jullie reacties!

iemand ook nog ervaring met de tapa hapjes van de c1000?

of deze hetzelfde als bij de albert heijn?
Ik koop nooit de kant-en-klare tapashapjes van AH, want ik vind ze schandalig duur! Het zijn zulke simpele hapjes, heb je geen kant-en-klaar bakje voor nodig.

Voorbeeld van simpele, goedkope hapjes:

- droge worst aan een stuk kopen, zelf snijden

- dadel, plakje ontbijtspek eromheen. Dadels in ovenschaal, bakken tot spek uitgebakken is.

- stukje witbrood, stukje chorizo, kerstomaatje opstapelen, prikkertje erdoor, ook in ovenschaal, bakken.
De jumbo heeft ook een vrij uitgebreid assortiment.

En ik dacht dat de c1000 ook pakken had om zelf tapas mee te maken.
gewoon tapas gerechten in toetsen en je krijgt de lekkerste recepten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven