Werk & Studie alle pijlers

Hoelang over een scriptie?

10-08-2010 20:29 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga binnenkort aan mn scriptie beginnen. Ben benieuwd hoelang ik er mee bezig ben.

Het wordt een literatuuronderzoek voor m'n master (18 Ects).

Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn scriptie was 20 ects, maar ik wilde het persee koppelen aan een afstudeerstage. Moest eigenlijk februari beginnen met mijn scriptie en ben pas laatste week april begonnen.

Heb 4 dagen per week best wel hard gewerkt, 8 uur per dag. Natuurlijk af en toe een dag wat minder gedaan enzo, maar was eind juli helemaal klaar.

Iets meer dan 3 maand over gedaan dus.

Heb voor mezelf een planning gemaakt wanneer ik welk hoofdstuk af zou hebben en wanneer ik zou interviewen etc.

Als je het in een kortere tijd wilt doen moet je echt wel wat discipline hebben, want je komt regelmatig een beetje op een doodpunt. Ik ging dan gewoon of een ander hoofdstuk verbeteren of alvast een begin maken met het volgende hoofdstuk. Niet te lang blijven hangen als je even vastloopt!
Ik heb over mijn Post HBO-scriptie ongeveer een half jaar gedaan, maar dan wel gewoon naast mijn werk. Toen ik er eenmaal echt goed mee bezig was, was ik in 2 maanden klaar. Het meeste werk was literatuuronderzoek en bedenken hoe ik het precies ging aanpakken.

Aanvulling: ik moest hem presenteren voor een examencommissie van 3 man. Een van de examinatoren was de schrijver van een artikel waar ik heel veel aan heb gehad tijdens het schrijven. Dat wist ik niet van te voren. Slik..... Gelukkig was hij erg onder de indruk van mijn interpretaties en kreeg ik een 8,5 van hem.
..
Afgestudeerd!
Ik ga dit schooljaar beginnen met afstuderen, en ik heb er Echt Geen Zin In!! :puke: Pfff....Saai gedoe... .En als ik dan hier lees hoe lang jullie ermee bezig zijn geweest, en ik ben ook nog zwanger....(al ben ik daar wel heel blij mee)

Maar ik ben die studie op zich ook gewoon spuugzat, maar ik ben zo ver dat ik het zonde vind om ermee te stoppen....Maar dat zorgt er ook wel voor dat ik als een berg tegen het komende studiejaar opzie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven