Hoe zit dat met brie

27-08-2010 20:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een suffe vraag, maar hoe lang kun je brie bewaren?

Had nog een stukje van vorige week, maar daar zat aan de zijkant wat wittigs op...dus weggebonjourd.

Hoe lang kun je brie normaal gesproken bewaren?
Er zit altijd iets wits om mijn brie..
Brie heeft toch aan de zijkant altijd iets wittigs/schimmel?

Edit: je hebt zelfs brie met mosterd
Pas als aan de zijkant iets groens zit, wordt het verdacht.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik snap wat je bedoeld, maar dat kun je gewoon wegsnijden en opeten. Bij mij is het altijd met een paar dagen op, dus geen idee van de uiterste houdbaarheid.
quote:Broedkippetje schreef op 27 augustus 2010 @ 20:04:

Pas als aan de zijkant iets groens zit, wordt het verdacht.Of het moet brie met bieslook zijn
gewoon aluminium folietje :-)
Ja ik bedoel ook iets wits nadat het witte brie-korstje er al af is natuurlijk. "nieuw wit" dus

Maar dat kun je dus gewoon afsnijden Blackdress?
Ik dacht dat je dat witte korstje gewoon kon eten ..

Nouja, het kan ook want ik leef nog.
eet ik ook hoor nootje.

hmm ben blijkbaar erg onduidelijk
quote:N00tje schreef op 27 augustus 2010 @ 20:08:

Nouja, het kan ook want ik leef nog.haha.. natuurlijk kan dat! is zelfs de bedoeling :-)
Als het witte korstje niet hetzelfde witte korstje is wat je kocht in de winkel dan zou ik het megsmijten. Maar ik eet dan ook niets wat bijvoorbeeld een dag over de datum is en dat schijnt (naar horen zeggen) erg overdreven zijn.
quote:N00tje schreef op 27 augustus 2010 @ 20:08:

Kan ook. Al had ik een oom (hij is overleden) die altijd de korstjes van de brie/camembert afhaalde, want dat zou slecht zijn. Hij deed dat niet alleen bij hem thuis, maar ook bij anderen/bij ons. Op een gegeven moment heb ik - als statement - al die korstjes opgegeten.
Het was leuker als je je topic 'Help, mijn schimmel is beschimmeld!' had genoemd.

Maar je kan die brie gewoon nog eten. Bij 'gewone' gele kaas kan je schimmel er trouwens ook gewoon afsnijden en de kaas verder opeten.
Liever elitair dan een pauper!
Het witte korstje om de brie kun je gewoon eten. Als het een tijdje staat komen er ook witte korstjes op de gelige kant. Die snij ik gewoon weg en dan eet ik er rustig van. Alleen als het groen/grijs of wat dan ook wordt, gooi ik het weg.
quote:Christiane04 schreef op 27 augustus 2010 @ 20:11:

[...]

Kan ook. Al had ik een oom (hij is overleden) die altijd de korstjes van de brie/camembert afhaalde, want dat zou slecht zijn. Hij deed dat niet alleen bij hem thuis, maar ook bij anderen/bij ons. Op een gegeven moment heb ik - als statement - al die korstjes opgegeten.

...

Mooi, ik hou van korstjes.
Dat witte is in wezen schimmel, en het nieuwe witte ook.
quote:Kikkerrr schreef op 27 augustus 2010 @ 20:11:

Als het witte korstje niet hetzelfde witte korstje is wat je kocht in de winkel dan zou ik het megsmijten. Maar ik eet dan ook niets wat bijvoorbeeld een dag over de datum is en dat schijnt (naar horen zeggen) erg overdreven zijn.

ik ben precies hetzelfde, brie ligt dus ook in de vullisbak :-)

Maar tegelijkertijd dacht ik ook brie = schimmelkaas dus in hoeverre is een beetje nieuw schimmel nou erg
quote:Kalliope schreef op 27 augustus 2010 @ 20:14:

Het was leuker als je je topic 'Help, mijn schimmel is beschimmeld!' had genoemd. zal ik je de volgende keer consulteren voor een catchy topictitel?
Ik moet wel een beetje lachen. Dat witte om brie is toch ook schimmel! En als je blauwschimmelkaas eet zijn alle groene dingetjes toch ook al schimmels!

Op andere kaasjes zijn het poesjes!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
haha ja MV, dat is dus ook waar ik aan twijfelde. Ik baal nu ook dat ik mijn lekkere brie-tje heb weggegooid, voortaan maar eerst navragen en dan pas de prullenbak open (of niet)
Brie kan je weggooien als het naar amonia ruikt
quote:Merder schreef op 27 augustus 2010 @ 20:36:

[...]

ik ben precies hetzelfde, brie ligt dus ook in de vullisbak :-)

Maar tegelijkertijd dacht ik ook brie = schimmelkaas dus in hoeverre is een beetje nieuw schimmel nou erg

Volgens mij is de nieuwe schimmel toch een iets ander schimmeltje dan de schimmelkorst.

Van gewone kaas snij ik de schimmel ook niet af hoor. Als er een groene plek op de kaas verschijnt dan word ik bij de aanblik al niet lekker :puke:
quote:Partygirl40 schreef op 27 augustus 2010 @ 23:11:

Brie kan je weggooien als het naar amonia ruikt

Maar dan is de brie dus feitelijk al aan het bederven, of niet?

En dat wil ik dus wel ruimschoots een stap voor zijn
quote:Kikkerrr schreef op 27 augustus 2010 @ 20:11:

Als het witte korstje niet hetzelfde witte korstje is wat je kocht in de winkel dan zou ik het megsmijten. Maar ik eet dan ook niets wat bijvoorbeeld een dag over de datum is en dat schijnt (naar horen zeggen) erg overdreven zijn.Zo ben ik ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven