Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:3ekindje schreef op 26 augustus 2010 @ 12:35:

Wat vinden jullie van de naam Ihyon?? of Eayon??hoe spreek je dat uit? lion en eon?
quote:njb schreef op 26 augustus 2010 @ 17:03:

Spreken jullie de naam dan uit als Nolan of (zoals in't engels) Nolen?

Ik vind de naam ook super, maar ben zo bang dat het Nol wordt....(wat ik niks vind)

Hier twee kinderen met Engeltalige namen, dus bij ons zou het dan Nolen worden (uitgesproken dan he)Je spreekt hem uit als Nolan, maar als je zelf van engelstalige namen houdt, dan is Nolen toch ook prima! Vind het ook een erg leuke naam! Bang dat het Nol wordt hoef je denk ik echt niet te zijn, die naam wordt niet zo snel afgekort denk ik. En als je perse wilt afkorten, zou ik er eerder Nola, Nolie of No van maken, hi hi!
quote:njb schreef op 26 augustus 2010 @ 17:05:

Ik zou trouwens niet voor Nolan en Noah gaan. Geen jip en janneke gevoel, maar jut en jul....sorry.

Nolan en Colin?Er is hier nergens geschreven dat het om 2 namen gaat hoor. Ik heb hierboven de naam Nolan geopperd en toen vroeg iemand hoe ik aan die naam kwam. Mijn antwoord daarop was enkel dat ik een tweeling ken die Nolan en Noah heten. Dus er hoeft geen naam voor bij Nolan gezocht te worden
quote:jennifervd schreef op 26 augustus 2010 @ 20:24:

Lastig hoor!

Ons kindje wordt in februari geboren. We hebben dus nog even.

Ook weten we niet wat het geslacht is.

Maar toch is het bedenken van een naam erg leuk.

Onze voorkeur gaat nu uit naar:

Fedde, bing, dex, maas, bodi, finn, len, sil, mika, fen.

Modern, kort, simpel.

Alle tips, meningen zijn meer dan welkom!Leuke namen!!! Dex en Lenn (met dubbel n) vind ik helemaal geweldig!
Hmm...misschien zijn we al zo gewend een de zelf bedachte namen...want tot nu toe is het niet helemaal mijn smaak.

(de namen die jullie bedacht hebben) Sorry!

Wolf- vind ik iets te apart

Ik associeer altijd erg snel...dat pakt niet altijd goed uit.

Giel e.d.- vind ik te hollands/ouderwets

Een naam moet stoer/lief zijn maar ook simpel voor andere om uit te spreken/schrijven. Mag best een beetje apart zoals Fedde, Bing...maar tot bepaalde hoogte.

Dus als iemand nog een naam weet...Kom maar op!
@jennifervd

Felte

Fedder

Dexter

Timme

Mikai

Lester

Fenster

Manu

Fince
quote:jennifervd schreef op 27 augustus 2010 @ 14:41:

Hmm...misschien zijn we al zo gewend een de zelf bedachte namen...want tot nu toe is het niet helemaal mijn smaak.

(de namen die jullie bedacht hebben) Sorry!

Wolf- vind ik iets te apart

Wolf is trouwens niet zelfbedacht. Het komt van Wolfgang, wat een heel oude naam is. Maar je moet er inderdaad van houden. Apart is ie zeker!
wolf is leuk!!!

ik vkind zelf felix een heel mooie naam.

wie was er hier toch ook alweer zo creatief in het verzinnen van de aparte jongensnamen, Zoyla toch?

waar is Zoyla eigenlijk gebleven, heb ik al een tijd niet meer op het forum gezien.
ik vind felix ook erg leuk.. alleen moet steeds aan die kat denken.. en dus valt die naam voor ons af.

ik ken een jochie wat wolf heet, best geinig.. moest toen wel heel erg wennen.
Toevallig; onze zoon heet Wolf! Ik vind het de mooiste naam die er is. Sommige mensen moesten wennen, maar inmiddels is iedereen erg enthousiast, ook omdat de de naam erg goed bij ons zoontje past.

Ik ben nu heel pril zwanger van de tweede dus maak meteen van de gelegenheid gebruik; stel dat het weer een jongen wordt, wat vinden jullie dan bij Wolf passen? Een meisjesnaam hebben we deze keer al wel, maar een jongensnaam; nog geen idee! (was de vorige keer net andersom)
Ik vind Beer er leuk bij,

maar misschien iets te?
quote:roermondse schreef op 28 augustus 2010 @ 13:56:

Ik vind Beer er leuk bij,

maar misschien iets te?jaaaa Beer vind ik ook leuk, maar dan wordt het zo'n soort Jip&Janneke verhaal, iets té inderdaad. Ik heb zelf ook echt geen idee. (heb nog ff de tijd gelukkig..)
Wolf & Beer? Nee, ik zou juist heel bewust geen dierennaam kiezen. Wolf en....

Lev (is leeuw in het Russisch, maar dat weet toch lang niet iedereen)

Jens

Sten

Nils

Storm

Kick

Binck

Raf

Thuur

Dex

Fitz

Skip

Peer

Mels

Seb/Zeb

Lenn

Xen/Xan

Daaf

Faab

Maas

Diesel

Mik

Ko

Brent

Nouk (spreek uit Noek)

Nout

Sjors

Tjeerd

Birk
O, uitleg over Tuur/Thuur vergeten. Tuur is een Nederlandse jongensnaam en het betekent Beer. Misschien past dat bij Wolf? Het ligt er niet gelijk heel dik bovenop, maar het zijn wel 2 stoere krachtige dieren!
Dank blogbabe, ik schrijf er een aantal op. De betekenis van 'Tuur' vind ik gaaf, alleen doet het me teveel aan die bokser denken, je weet wel..

Lev vind ik leuk, Mels en Raf. Maar goed, het is nog héél pril, dus het duurt nog wel even voor we er echt uit hoeven zijn. Wel heel leuk dat ik het hier stiekem al met jullie kan delen!
Wolf en Roef?
ik zou ook niet voor nog een dierennaam gaan ...
quote:zonnetje82 schreef op 28 augustus 2010 @ 18:09:

ik zou ook niet voor nog een dierennaam gaan ...Dat was ook niet echt de bedoeling, liever niet zelfs, dan wordt het een soort gimmick en das jammer.
Z is hier hoor
Loesewies van der Laan heeft een Helix, mss is dat wat?
wat vinden jullie van Luca Djaro ?
Hoe ging dat bij jullie?

Hoorde je een naam en dacht je, dat is m!

Of ging dat heel geleidelijk en vond je een naam steeds mooier.

Wij hebben dus al een tijd een lijstje maar we vinden maar weinig namen leuk genoeg voor ons lijstje maar echt een wow gevoel hebben we nog niet.
quote:jennifervd schreef op 29 augustus 2010 @ 11:44:

Hoe ging dat bij jullie?

Hoorde je een naam en dacht je, dat is m!

Of ging dat heel geleidelijk en vond je een naam steeds mooier.

Wij hebben dus al een tijd een lijstje maar we vinden maar weinig namen leuk genoeg voor ons lijstje maar echt een wow gevoel hebben we nog niet.Bij de naam van zoon hadden we inderdaad direct dat 'wauw' effect. We hadden ook maar één naam, de jongensnaam, en de meisjesnaam kwamen we niet uit. Gelukkig werd het een jongen. Nu hebben we een meisjesnaam met 'wauw'-effect, en geen jongensnaam...
Ja namen waren we op zich wel snel uit. Bij ons was het alleen meer de vraag of het wel verstandig was omdat ze (bijna) niet voorkomen of fonetisch geschreven zijn waardoor je altijd vragen krijgt hoe je het uitspreekt/schrijft.

Maar wel supertrots op de namen, hoop dat jullie ook snel een supernaam hebben!
quote:zonnetje82 schreef op 29 augustus 2010 @ 11:42:

wat vinden jullie van Luca Djaro ?Het klinkt heel leuk, alleen ben ik niet echt van de -dj spelling. Ik vind Luca een mooie naam en het klinkt mooi bij elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven