
Eindelijk...problemen EON opgelost??!!
zaterdag 28 augustus 2010 om 10:56
Vorig jaar december besloot ik van EON over te stappen naar Eneco per 1-1-2010. Alles geregeld, zelfs al een overstapboete betaald bij EON.
Wat schetst mijn verbazing: De rekening/acceptgiro's van EON bleven komen. Dus gebeld en gemaild, zij belden mij terug, dat het hun fout was. Ook via mail kreeg ik excuses...
februari 2010: Aanmaningen via een deurwaarder (openstaande betaling EON). Wéér gebeld, gemaild, weer antwoord, weer een telefoontje van EON dat het hun fout was. Inmiddels was het mei en wéér aanmaningen van een incassobureau! Dus weer bellen...mailen etc. Hetzelfde riedeltje. En toch bleven de rekeningen/aanmaningen komen.
Ik kom na mijn vakantie terug: je raadt het al: Weer rekeningen/aanmaningen. Toen ben ik heel boos geworden, heb gemaild en geschreven dat ik het zat was en tros Radar zou inschakelen, desnoods advocaat...
Inmiddels is het eind augustus en kreeg ik (jawel) wéér een acceptgiro van dat incassobureau!
Ik werd er boos en moedeloos van, hoe werkt in vredesnaam die administratie daar?!!
Donderdag een mail van EON met 1000 excuses, het was hun fout geweest en het was nu opgelost en ik kreeg donderdag een bos bloemen van hen, met hun gemeende excuses.
Maar ik houd mijn hart vast, ik bewaar alle mailtjes en post nog maar, maar ik ben het vertrouwen helemaal kwijt in hun administratie...
Wat schetst mijn verbazing: De rekening/acceptgiro's van EON bleven komen. Dus gebeld en gemaild, zij belden mij terug, dat het hun fout was. Ook via mail kreeg ik excuses...
februari 2010: Aanmaningen via een deurwaarder (openstaande betaling EON). Wéér gebeld, gemaild, weer antwoord, weer een telefoontje van EON dat het hun fout was. Inmiddels was het mei en wéér aanmaningen van een incassobureau! Dus weer bellen...mailen etc. Hetzelfde riedeltje. En toch bleven de rekeningen/aanmaningen komen.
Ik kom na mijn vakantie terug: je raadt het al: Weer rekeningen/aanmaningen. Toen ben ik heel boos geworden, heb gemaild en geschreven dat ik het zat was en tros Radar zou inschakelen, desnoods advocaat...
Inmiddels is het eind augustus en kreeg ik (jawel) wéér een acceptgiro van dat incassobureau!
Ik werd er boos en moedeloos van, hoe werkt in vredesnaam die administratie daar?!!
Donderdag een mail van EON met 1000 excuses, het was hun fout geweest en het was nu opgelost en ik kreeg donderdag een bos bloemen van hen, met hun gemeende excuses.
Maar ik houd mijn hart vast, ik bewaar alle mailtjes en post nog maar, maar ik ben het vertrouwen helemaal kwijt in hun administratie...
zaterdag 28 augustus 2010 om 11:37
Ja, dat is zo, alhoewel het wel een grote, mooie bos bloemen is. Maar wat ik zo onbegrijpelijk vind is, dat er blijkbaar heel veel fouten op zo'n administratie worden gemaakt. Het is dus nu 7 maanden later en hopelijk is het dan ook echt opgelost.
Vooral bij dat (onterecht doorgegeven) aan dat incassobureau. Terwijl die mensen mij óók hebben gebeld en vertelden dat het echt opgelost was (begin juni, niet dus).
Vooral bij dat (onterecht doorgegeven) aan dat incassobureau. Terwijl die mensen mij óók hebben gebeld en vertelden dat het echt opgelost was (begin juni, niet dus).
zaterdag 28 augustus 2010 om 11:46
Zulke grote organisaties hebben veel geautomatiseerde administratieve processen. Als het dan niet op de goede plek gecorrigeerd wordt,blijft het steeds op dezelfde plek fout gaan. En dan zitten er onvoldoende checks & balances in het systeem om die fout eruit te halen. Dat doorgeven aan een incassobureau gaat waarschijnlijk ook op basis van een automatisch gegenereerde lijst.
Maar ik vind dat je heel veel geduld hebt gehad. Ik had al de 2e keer gedreigd met stappen, niet pas na de 5e keer.
Maar ik vind dat je heel veel geduld hebt gehad. Ik had al de 2e keer gedreigd met stappen, niet pas na de 5e keer.