meerdere miskramen... en dan?
zondag 29 augustus 2010 om 22:40
Er zijn enorm veel topics over miskramen maar bij deze wil ik graag een topic openen voor mensen met minimaal twee of drie miskramen.
Mijn verhaal in het kort: heb oa 4 miskramen gehad. Allerlei onderzoeken gedaan, geen aanwijsbare oorzaak. En nu? Doorgaan of stoppen?
Ik zou het leuk vinden om met mensen in dezelfde situatie hierover door te praten... Wanneer houd je op met proberen..??
Mijn verhaal in het kort: heb oa 4 miskramen gehad. Allerlei onderzoeken gedaan, geen aanwijsbare oorzaak. En nu? Doorgaan of stoppen?
Ik zou het leuk vinden om met mensen in dezelfde situatie hierover door te praten... Wanneer houd je op met proberen..??
zondag 29 augustus 2010 om 22:51
zondag 29 augustus 2010 om 22:53
Lastig lastig lastig, want dan krijg je ook nog de vraag welke miskraam erger is. Ik persoonlijk vind iemand die één miskraam heeft gehad bij 12 weken, weer zieliger dan iemand die drie miskramen heeft gehad bij zes weken.
Dus het lijkt me een lastige maatstaf, twee of drie miskramen.
Maar wel veel sterkte gewenst.
Maar wel veel sterkte gewenst.
zondag 29 augustus 2010 om 22:54
quote:Bebje schreef op 29 augustus 2010 @ 22:48:
Eens met Jorina.
Wordt dit een topic van wie heeft het het zwaarst?
Maar wel veel kracht gewenst hoor. Een miskraam lijkt me vreselijk, laat staan vier...Denk je dat serieus? Na zoveel miskramen is er toch wel vaak iets mis dus ik snap het best. Dan kom je toch vaak in een medische molen.
Eens met Jorina.
Maar wel veel kracht gewenst hoor. Een miskraam lijkt me vreselijk, laat staan vier...Denk je dat serieus? Na zoveel miskramen is er toch wel vaak iets mis dus ik snap het best. Dan kom je toch vaak in een medische molen.
zondag 29 augustus 2010 om 22:54
quote:fleurtje schreef op 29 augustus 2010 @ 22:53:
Lastig lastig lastig, want dan krijg je ook nog de vraag welke miskraam erger is. Ik persoonlijk vind iemand die één miskraam heeft gehad bij 12 weken, weer zieliger dan iemand die drie miskramen heeft gehad bij zes weken.
Maar wel veel sterkte gewenst.Fleur
Maar wel veel sterkte gewenst.Fleur
zondag 29 augustus 2010 om 22:55
zondag 29 augustus 2010 om 22:56
quote:Bebje schreef op 29 augustus 2010 @ 22:48:
Eens met Jorina.
...Ze vraagt om mensen met een meervoudige miskraam (is dus meer dan 1x), omdat ze het zelf 4 x heeft meegemaakt... Wat een nare reactie, hoe negatief kun je iets interpreteren.. zeg dan niks.
Eens met Jorina.
...Ze vraagt om mensen met een meervoudige miskraam (is dus meer dan 1x), omdat ze het zelf 4 x heeft meegemaakt... Wat een nare reactie, hoe negatief kun je iets interpreteren.. zeg dan niks.
zondag 29 augustus 2010 om 22:56
Ik twijfel niet aan je goede intenties TO, vond het alleen een beetje gek staan.
Misschien kun je het dan aanpassen naar een titel in de trant van 'verder na meerdere miskramen' oid? Is verder aan jou hoor, maar ik denk dat het de zoekbaarheid voor lotgenoten ook bevordert.
(titel aanpassen kan trouwens alleen door 1 van de Engelen)
Misschien kun je het dan aanpassen naar een titel in de trant van 'verder na meerdere miskramen' oid? Is verder aan jou hoor, maar ik denk dat het de zoekbaarheid voor lotgenoten ook bevordert.
(titel aanpassen kan trouwens alleen door 1 van de Engelen)
zondag 29 augustus 2010 om 23:08
Heb nog wel een mooi voorbeeld hoor. Marielle (medetuinkabouter/big/blije baby) is na 6 miskramen weer zwanger en het lijkt deze keer gewoon te gaan lukken. In totaal heeft ze geloof ik 9 miskramen gehad, maar tussendoor is ze bevallen van een dochter.
(Mar, kom er maar in als ik verkeerd zit hoor! )
(Mar, kom er maar in als ik verkeerd zit hoor! )
zondag 29 augustus 2010 om 23:09
Ik weet het niet zo goed, het gaat met ups en downs...
Soms ben ik er helemaal klaar mee maar de wens is zo groot. Ik ben nog niet zover dat ik wil stoppen met proberen maar het is wel moeilijk.
Ben nu in het ziekenhuis terecht gekomen en zit te wachten op een onderzoek naar een eventueel 'defect' in het dna van mij of mijn vriend. Heb al wel wat onderzoeken gehad maar tot dusver nog geen oorzaak gevonden.
Soms ben ik er helemaal klaar mee maar de wens is zo groot. Ik ben nog niet zover dat ik wil stoppen met proberen maar het is wel moeilijk.
Ben nu in het ziekenhuis terecht gekomen en zit te wachten op een onderzoek naar een eventueel 'defect' in het dna van mij of mijn vriend. Heb al wel wat onderzoeken gehad maar tot dusver nog geen oorzaak gevonden.
zondag 29 augustus 2010 om 23:11
Carrera: Geweldig om te horen natuurlijk. Dat wil ik ook!
Maar daarnaast; wie heeft het ook meegemaakt en is desondanks nog steeds bezig voor baby? Wat voor onderzoeken heb je gedaan en hoe ga je om met je omgeving?? (Want ook dat is lastig: Ah, je bent zwanger?? oooo (want moeten ze je wel felicteren wetende dat het de vorige 4 keren toch niets werd..?)
Hoe gaan jullie daar mee om???
Maar daarnaast; wie heeft het ook meegemaakt en is desondanks nog steeds bezig voor baby? Wat voor onderzoeken heb je gedaan en hoe ga je om met je omgeving?? (Want ook dat is lastig: Ah, je bent zwanger?? oooo (want moeten ze je wel felicteren wetende dat het de vorige 4 keren toch niets werd..?)
Hoe gaan jullie daar mee om???
zondag 29 augustus 2010 om 23:13
zondag 29 augustus 2010 om 23:16
quote:Spijker schreef op 29 augustus 2010 @ 22:54:
Het gaat TO er toch niet om wie het zieligst is? Volgens mij vraagt ze zich af of je door moet gaan met proberen een kind te krijgen als je miskraam na miskraam hebt.
Dat is dus ook hoe ik het lees. Vreemd dat het vaak meteen zo negatief op wordt gepikt terwijl het hier juist om een serieus onderwerp als een miskraam gaat.
Stel dan eerst een vraag waarom ze vooral reacties wenst van vrouwen die meer dan één miskraam achter de rug hebben.
Het gaat TO er toch niet om wie het zieligst is? Volgens mij vraagt ze zich af of je door moet gaan met proberen een kind te krijgen als je miskraam na miskraam hebt.
Dat is dus ook hoe ik het lees. Vreemd dat het vaak meteen zo negatief op wordt gepikt terwijl het hier juist om een serieus onderwerp als een miskraam gaat.
Stel dan eerst een vraag waarom ze vooral reacties wenst van vrouwen die meer dan één miskraam achter de rug hebben.
zondag 29 augustus 2010 om 23:17
Van mijn omgeving heb ik geen last omdat ik alle keren nog niet verteld had dat ik zwanger was.
Er zijn maar twee mensen die het weten. Meestal vind ik dat heel fijn maar soms is dat ook wel een soort van eenzaam.
Mijn omgeving is ook niet op de hoogte van onze kinderwens.
Kan me voorstellen dat mensen dat heel raar vinden maar mij geeft dat heel veel rust.
Er zijn maar twee mensen die het weten. Meestal vind ik dat heel fijn maar soms is dat ook wel een soort van eenzaam.
Mijn omgeving is ook niet op de hoogte van onze kinderwens.
Kan me voorstellen dat mensen dat heel raar vinden maar mij geeft dat heel veel rust.
zondag 29 augustus 2010 om 23:22
@ Christina. Kan me voorstellen dat je in dat geval blij bent dat je omgeving het niet weet. Steeds vragen krijgen lijkt me zeer confronterend. Aan de andere kant voel je misschien de behoefte soms toch je verhaal te doen en weten verder weinig mensen er vanaf. Wel fijn dat je het nog bij twee mensen kwijt kunt hoe het ermee gaat.