Hoe laat is het? Deel X

25-08-2010 08:17 3018 berichten
Gezelligheid kent geen tijd.

De tijd heelt alle wonden.

Die zich haast als hij tijd heeft, heeft tijd als hij haast heeft.

Overal zijn klokken, maar nergens is de tijd.

Slecht nieuws komt altijd te vroeg.

Met passen en meten wordt veel tijd versleten.

Opruimen kost minder tijd dan zoeken.

Komt tijd, komt raad.

Wie zijn evenmens benijdt, pijnt zijn hart en kwist zijn tijd.

De tijd zal het leren.

In tijd van nood, scheert men zich met een bijl.

Een glas op z’n tijd houdt de mot uit de maag.

Als de trein niet rijdt, kan hij ook niet te laat komen.

Maar, hoe laat is het nu ook alweer?

Op 31 oktober wordt de tijd weer verzet... Maar ook voor die tijd kan het lastig zijn...

Hoe laat is het nu eigenlijk écht?

En.. waar is het tijd voor?

We willen het nog steeds graag van je weten..

Dus als je iets wilt vertellen op

de normale,

de nachtelijke,

de buitenlandse,

of zelfs de buitenaardse tijdstippen,

ben je hier welkom, er is hier tijd voor iedereen!

Alle reacties Link kopieren
quote:green_eyes schreef op 30 augustus 2010 @ 16:30:

Frizzy: heb je de komende tijd ook wat frizzy-time?

Om weer bij te komen en weer in contact te komen met je gevoel?

16.30Eeeuuuhh... oh ja. Goed dat je het zegt. Ik wilde wat vrije dagen nemen.
quote:schuddebuikje schreef op 30 augustus 2010 @ 16:30:

Ik ben dochter halen, dan voel ik me vast minder leeg.

Wat een stomme nutteloze dag is het geworden. En er zullen vast veel moeders zijn die jaloers zijn op zoveel eigen-tijd

16.30Waarom is het nutteloos om tijd voor jezelf te nemen Buikje?
Ik heb ook Janna-time deze week! (En tandarts time en ouders time en opruim time...)

18.34
Ik ben ka-pot maar blijf nog even bij mijn ouders eten...
En ik heb vis met courgette volgens recept uit de allerhande in de oven zitten, met peterselie, knoflook en walnoot.

18.34
Buik, jouw hele situeatie is anders dan die van andere moeders, dus daar hoef je je niet mee te vergelijken. Soms heb je gewoon uitrust tijd nodig.

18.36
Oh, Buik en No, ik heb jullie even een hyve berichtje gestuurd.

18.43
Ik ga eten!

Frizz, eet smakelijk bij je ouders. En veel plezier ook

18.43
Ik schreef vanmiddag dat mijn vader gebeld was door zijn werk.

Het gaat niet zo goed. De vestiging waar mijn vader werkt wordt deels opgeheven en dat deel wordt ondergebracht bij een vestiging in het buitenland.

Wat er met de rest moet gebeuren is nog niet bekend maar het zou kunnen dat ze naar een locatie meer centraal in Nederland gaan.

Er zullen dus veel mensen zonder baan komen te zitten. Mijn vaders baan is niet de eerste die verdwijnt, maar het is wel erg onzeker.

Het is goed dat ik nu op mijn eigen leven gefocust ben (en niet depressief bij bijvoorbeeld) Het zou kunnen dat de omstandigheden veranderen en mijn ouders niet in het (redelijk dure) huis kunnen blijven wonen. Rare tijden.

Maar ik ben dus heel blij dat ik nu redelijk stevig in mijn schoenen sta, anders zou ik gek worden bij het idee van een eventuele verhuizing. (Van mijn ouders dus. Zou het moeilijk vinden dit huis en deze tuin te moeten loslaten)

18.47
quote:frizzy schreef op 30 augustus 2010 @ 18:29:

[...]

Ja Moon, En geen vader in een verzorgende rol. Hij verschilt 17 jaar met de jongste.

Dacht ik al, dat hij oudste was. Die verantwoordelijkheid voor het gezin...

Moeilijk hoor. Zeker in die cultuur zal dat een zware taak zijn.

En de jongste(n) is/zijn ook nog echt kind dus...

18.49
quote:frizzy schreef op 30 augustus 2010 @ 18:31:

[...]

Heb je weleens je suikerinname gecheckt? Toen ik wat minder sterk was merkte ik dat dat heel vel invloed kan hebben op hoe ik me voel.

Ik ben ook heel gevoelig voor suiker. Dat wordt wat zondag

18.50
Zal ik voor jullie dan ook wat insuline meenemen?

Wat zijn jullie toch lief~! Ik voel me alweer een stuk beter. Ik voelde me vanmiddag alleen en niet happy. Het is het gevoel dat ik iets uit de dag wil en moet halen maar dat het niet lukt...

Moon, verschrikkelijk zulke onzeker tijden, bah. Hoop dat het snel duidelijk mag worden dat hij kan blijven

Ik heb ook zin in zondag!!!

18.56
quote:Janna_ schreef op 30 augustus 2010 @ 17:32:

[...]

Niet doen!! Google er maar eens op (nigeriaanse internet fraude)

Hoi trouwens!

17.32

Ja, ik was al op de hoogte van die fraude praktijken!

Je hebt op marktplaats ook een soort van toverstaffunctie (maar dan anders ) , dus dat heb ik maar gedaan!

18.56
quote:frizzy schreef op 30 augustus 2010 @ 18:31:

[...]

Heb je weleens je suikerinname gecheckt? Toen ik wat minder sterk was merkte ik dat dat heel vel invloed kan hebben op hoe ik me voel.

Hm, sta ik eigenlijk nooit zo bij stil. Misschien eens doen!

Ik weet wel dat ik me eens heel slecht en opgefokt ging voelen door redbull (waar natuurlijk veel suiker in zit) Ik zat op een bep. moment in een hele drukke periode en dus ging ik maar aan de redbull om het allemaal vol te houden, maar ik voelde me er slecht door en kreeg hartkloppingen (misschien ook wel omdat het gewoon een drukke periode was..). Voor mij in ieder geval troep.

Ik kan overigens ook niet goed tegen cafeine, had het misschien ook mee te maken. Van koffie word ik ook raar.

19.05
Ik zat te denken om zondag een eiwitreep mee te nemen

Ik ben me weer wat meer in voedsel aan het verdiepen. Nog geen ervaring met eiwitrepen maar misschien ga ik dat eens proberen.

Koolhydraten worden icm eiwitten in ieder geval wat langzamer opgenomen. (maar misschien zit ik dan ook wel heel snel vol)

En anders maar die insuline

19.05
Red Bull is echt troep.

Dat mag ik alleen als ik ziek ben en tevens oud en nieuw moet vieren (laatste keer dat ik het gekocht heb denk ik)

19.06
Schuddebuikje:

voor zover ik je heb gelezen etc, doe jij hele nuttige dingen.

19.09
Ik probeer er ook op te letten dat ik wat minder suiker eet, helpt best veel, omdat je dan niet van die pieken en dalen hebt erdoor.

19.26
@Janna; post terug .

Moon, wat vervelend, die onzekerheid voor je vader!

Ik zag laatst een topic voorbij komen over het huren, was die van jou?

Voor de rest:

19.46
Buikje en No, jullie ook post terug

19.48
quote:Moonlight82 schreef op 30 augustus 2010 @ 18:47:

Ik schreef vanmiddag dat mijn vader gebeld was door zijn werk.

Het gaat niet zo goed. De vestiging waar mijn vader werkt wordt deels opgeheven en dat deel wordt ondergebracht bij een vestiging in het buitenland.

Wat er met de rest moet gebeuren is nog niet bekend maar het zou kunnen dat ze naar een locatie meer centraal in Nederland gaan.

Er zullen dus veel mensen zonder baan komen te zitten. Mijn vaders baan is niet de eerste die verdwijnt, maar het is wel erg onzeker.

Het is goed dat ik nu op mijn eigen leven gefocust ben (en niet depressief bij bijvoorbeeld) Het zou kunnen dat de omstandigheden veranderen en mijn ouders niet in het (redelijk dure) huis kunnen blijven wonen. Rare tijden.

Maar ik ben dus heel blij dat ik nu redelijk stevig in mijn schoenen sta, anders zou ik gek worden bij het idee van een eventuele verhuizing. (Van mijn ouders dus. Zou het moeilijk vinden dit huis en deze tuin te moeten loslaten)

18.47Jeetje Moon, wat naar! Zulke onzekere tijden zijn zwaar. Maar wat goed dat jij ook kan zien dat het voor jou (nog) erger kon zijn.
quote:Moonlight82 schreef op 30 augustus 2010 @ 18:49:

[...]

Dacht ik al, dat hij oudste was. Die verantwoordelijkheid voor het gezin...

Moeilijk hoor. Zeker in die cultuur zal dat een zware taak zijn.

En de jongste(n) is/zijn ook nog echt kind dus...

18.49Klopt. Hij is ook de enige die bijdraagt in de financieën. Moeder is volledig afgekeurd.
Janna, weer post terug

ben lekker chokotoffs aan het eten.....

ik mis Berbke

20.01
quote:schuddebuikje schreef op 30 augustus 2010 @ 18:56:

Zal ik voor jullie dan ook wat insuline meenemen?

Wat zijn jullie toch lief~! Ik voel me alweer een stuk beter. Ik voelde me vanmiddag alleen en niet happy. Het is het gevoel dat ik iets uit de dag wil en moet halen maar dat het niet lukt...

Moon, verschrikkelijk zulke onzeker tijden, bah. Hoop dat het snel duidelijk mag worden dat hij kan blijven

Ik heb ook zin in zondag!!!

18.56Buikje dat gevoel kent iedereen natuurlijk wel. Maar soms is het gewoon NIET je dag, en kan rust tenminste ervoor zorgen dat je er morgen (of volgende week) wel weer tegenaan kan. Voel je je al wat beter?
quote:green_eyes schreef op 30 augustus 2010 @ 19:05:

[...]

Hm, sta ik eigenlijk nooit zo bij stil. Misschien eens doen!

Ik weet wel dat ik me eens heel slecht en opgefokt ging voelen door redbull (waar natuurlijk veel suiker in zit) Ik zat op een bep. moment in een hele drukke periode en dus ging ik maar aan de redbull om het allemaal vol te houden, maar ik voelde me er slecht door en kreeg hartkloppingen (misschien ook wel omdat het gewoon een drukke periode was..). Voor mij in ieder geval troep.

Ik kan overigens ook niet goed tegen cafeine, had het misschien ook mee te maken. Van koffie word ik ook raar.

19.05Er was een tijd dat ik een zware baan had, slecht sliep, heul veel koffie dronk en niet zonder snoep kon. Koffie limiteren tot 2 p/dag en afkicken van de sukers heeft me ontzettend geholpen. Niet dat het alles oploste, maar het maakte zeker wel verschil. En nog steeds heb ik snel dat ik ine en spiraal zit: als ik weinig energie heb ga ik snoepen, terwijl het me eigenlijk van de regen in de drup helpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven