adres achterhaald
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:24
Hallo Lezer van mijn bericht.
Iemand die mijn adres niet kon weten heeft dit achterhaalt.
Deze heeft dit niet via familie of dergelijke kunnen doen en mijn gegevens zijn nergens openbaar verkrijgbaar voor zover ik het weet.
Ik vind het geen prettig idee dat deze persoon nu mijn adresgegevens heeft.
Hoe kan iemand zomaar achter een adres komen?
En belangrijker eigenlijk nog wat kan je er tegen doen?
Iemand die mijn adres niet kon weten heeft dit achterhaalt.
Deze heeft dit niet via familie of dergelijke kunnen doen en mijn gegevens zijn nergens openbaar verkrijgbaar voor zover ik het weet.
Ik vind het geen prettig idee dat deze persoon nu mijn adresgegevens heeft.
Hoe kan iemand zomaar achter een adres komen?
En belangrijker eigenlijk nog wat kan je er tegen doen?

dinsdag 31 augustus 2010 om 16:29
quote:pantalaimon schreef op 31 augustus 2010 @ 16:26:
Via de nieuwe bewoners van je vorige huis?
Achterhaalt in de titel moet trouwens met een d, maar dat kan alleen een moderator nu nog aanpassen.
Dan veranderen we de spellingsregels gewoon even voor een uitzondering
haha
Nee, dat is geen mogelijkheid.
Via de nieuwe bewoners van je vorige huis?
Achterhaalt in de titel moet trouwens met een d, maar dat kan alleen een moderator nu nog aanpassen.
Dan veranderen we de spellingsregels gewoon even voor een uitzondering

Nee, dat is geen mogelijkheid.

dinsdag 31 augustus 2010 om 16:30
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:32
Helaas is het achterhalen van gegevens zo gebeurd. Beroepshalve heb ik regelmatig contact met banken, woningbouw etc. Ik heb altijd zeer gedetailleerde informatie over mijn cliënten kunnen bemachtigen zonder dat zij daar van tevoren toestemming voor hadden gegeven. Het gaat overigens in mijn geval over cliënten die er bij zaten tijdens het telefoontje, maar dat wisten ze aan de andere kant van de lijn niet, daar werd nooit naar gevraagd. Alleen maar omdat ik mezelf voorstelde als Imma van instantie X.
Staan je gegevens in het telefoonboek? of op internet? Je zou jezelf eens moeten googelen of wieowieën, dan kun je weten of hij/zij die informatie van internet gehaald zou kunnen hebben.
Staan je gegevens in het telefoonboek? of op internet? Je zou jezelf eens moeten googelen of wieowieën, dan kun je weten of hij/zij die informatie van internet gehaald zou kunnen hebben.
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:32
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:34
Wat is er erg aan dat die persoon je adres heeft?
Volgens mij zijn je gegevens gewoon in een online telefoonboek wel te vinden (de mijne in ieder geval wel) en ook gemeentes en dergelijke instanties weten waar je woont (wat over het algemeen wel zo handig is).
Overigens lijkt het me wel fijn dat een poststuk dat voor mij bedoelt is, ook uiteindelijk bij mij aankomt.....
Volgens mij zijn je gegevens gewoon in een online telefoonboek wel te vinden (de mijne in ieder geval wel) en ook gemeentes en dergelijke instanties weten waar je woont (wat over het algemeen wel zo handig is).
Overigens lijkt het me wel fijn dat een poststuk dat voor mij bedoelt is, ook uiteindelijk bij mij aankomt.....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 31 augustus 2010 om 16:34
quote:WorldOfMakeBelieve schreef op 31 augustus 2010 @ 16:32:
[...]
Haha,
Is dat niet een beetje (klein beetje maar) overdreven?
Zo achterdochtig zijn en verrast zijn dat je adres te achterhalen is, is ook een beetje overdreven. Toch?
Iemand stuurt post die voor jou bedoeld is door, het is niet alsof je gestoorde ex nu ook dreigt je andere arm eraf te zagen zonder verdoving, is het wel?
Gokje: schuldeisers?
[...]
Haha,
Is dat niet een beetje (klein beetje maar) overdreven?
Zo achterdochtig zijn en verrast zijn dat je adres te achterhalen is, is ook een beetje overdreven. Toch?
Iemand stuurt post die voor jou bedoeld is door, het is niet alsof je gestoorde ex nu ook dreigt je andere arm eraf te zagen zonder verdoving, is het wel?
Gokje: schuldeisers?

dinsdag 31 augustus 2010 om 16:36
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:36
Hallo TO
Kan inderdaad heel eng zijn,als iemand waarvan je niet wil dat hij of zij je weet te wonen dus wél je adres kan vinden.Vaak heb je dat niet zelf in de hand,omdat de persoon die je wil vinden,via allerlei trucs en omwegen toch aan je adres komt.
Heb het helaas zelf aan de hand gehad,en mede daardoor elk halfjaar een nieuw gsm nummer en verhuisd naar andere stad,en geen adreswijzigingen verstuurd...
Toch blijf ik erbij,als iemand je wil vinden,vindt hij je...
Zelfs via het kenteken van je auto kan je nieuwe adres getraceerd worden geloof ik....
En vlak het internet niet uit he.........wat ze daar over je kunnen ontdekken is gewoon eng...
Toets bij Google je eigen naam maar eens in!
Kan inderdaad heel eng zijn,als iemand waarvan je niet wil dat hij of zij je weet te wonen dus wél je adres kan vinden.Vaak heb je dat niet zelf in de hand,omdat de persoon die je wil vinden,via allerlei trucs en omwegen toch aan je adres komt.
Heb het helaas zelf aan de hand gehad,en mede daardoor elk halfjaar een nieuw gsm nummer en verhuisd naar andere stad,en geen adreswijzigingen verstuurd...
Toch blijf ik erbij,als iemand je wil vinden,vindt hij je...
Zelfs via het kenteken van je auto kan je nieuwe adres getraceerd worden geloof ik....
En vlak het internet niet uit he.........wat ze daar over je kunnen ontdekken is gewoon eng...
Toets bij Google je eigen naam maar eens in!
dinsdag 31 augustus 2010 om 16:38
quote:Missphoebe schreef op 31 augustus 2010 @ 16:35:
ja maar wel grappig. nog een idee: bodyguard of waakhond
maar goed is de persoon in kwestie een creep, psycho/ stalker enz?
Stalker zou je wel kunnen zeggen.
Al zijn er beloftes gekomen me niet meer lastig te vallen.
Maar het zit me niet lekker dat mijn adres nu bij deze persoon bekend is.
ja maar wel grappig. nog een idee: bodyguard of waakhond
maar goed is de persoon in kwestie een creep, psycho/ stalker enz?
Stalker zou je wel kunnen zeggen.
Al zijn er beloftes gekomen me niet meer lastig te vallen.
Maar het zit me niet lekker dat mijn adres nu bij deze persoon bekend is.