Taboe? Schaamte? Deel 3

02-07-2010 21:36 2969 berichten
Dit is het derde deel van het topic Taboe? Schaamte? Een topic dat ik bijna een jaar geleden startte om het taboe rond schizofrenie te doorbreken. Een aandoening die mij zoveel parten speelt dat ik al vele jaren op een afdeling van een instelling woon. In de vorige delen van dit topic heb ik dit kunnen delen, maar ook heel veel kunnen leren van forummers die ook een aandoening hebben (psychisch en/of lichamelijk) of vanuit hun werkervaring postten of gewoon geïnteresseerd waren.

Wat ook de reden is van posten, we praten gewoon lekker verder en iedereen is welkom om mee te praten! Hopelijk hebben we weer net zo veel steun aan elkaar en kunnen we weer samen veel lachen en/of huilen!

Of schizofrenie in de maatschappij nog een groot taboe is, blijft voor mij interessant. Maar dat geldt net zo goed voor andere aandoeningen of ze nou psychisch of somatisch zijn.

Nou ja, voor degenen die nog niet bekend zijn met dit topic, zie eerste post.
Succes vandaag, met alle (startende) studies!!
Echt super van Annemeike!

Buikje, hebben jullie afspraken dat Meike aangeeft als het teveel is?

Ik moet het bij mezelf ook in de gaten houden en weet dat het soms moeilijk is bij 'nieuwe' mensen te zeggen dat het even te druk is.
Alle reacties Link kopieren
.
Green, veel succes ermee dan he... Misschien kun je jezelf belonen met iets leuks als je het gedaan hebt? (Is het een her tentamen ofzo?) Zet em op in ieder geval! Straks ben je er lekker vanaf en ben je blij dat je het toch gedaan hebt!!
Oh, en ik weet niet of het hier al duidelijk was, maar Annemeike haar internet doet het niet, dus vandaar dat ze er niet is...
GE, heel veel succes!

Het zou leuk zijn van Annemeike meiden!

Nou, gisteren dus begonnen en het viel toch wel mee. Ik zat wel zwaar onder de medicatie, maar ik was toch bloednerveus. Maar het ging goed! Mijn klas lijkt me wel leuk trouwens. Alleen het blok dat we nu hebben interesseert me niet zo, maar dat heb je altijd wel een keer.

Oh ja, de reden waarom ik geen hoorcolleges doe, is omdat ik duizelig word van het hoogteverschil in stoeltjes. Daar wil ik nog even mee wachten totdat ik weer gewend ben aan de normale lessen.

Ik hoop dat het goed gaat met iedereen!
Ha meisjes!!

I'm back! Weet niet voor hoe lang, want ik heb nog wat problemen. Niet met mijzelf, maar met het internet.

Ik weet niet wat er met Kip aan de hand was, maar dat is een afgesloten hoofdstuk begrijp ik en ik zal er dus niet naar vragen.

Voor allen die weer aan de studie zijn begonnen.......heel veel succes! Ik hoop dat het jullie allemaal goed vergaat. Ook al is het heel leuk om te studeren, het is niet altijd makkelijk met de bagage in jullie rugzakjes!

Frizz, wat is er met je vinger?

Ik heb dit topic net bijgelezen. Dat was nog wel te doen. Het tijd-topic krijg ik niet bijgelezen. Daar ga ik niet aan beginnen. Ga daar nu wel even heen,

Dag!
Annemeike ik had een snee! Een heule erge! Omdat ik met een (dacht ik) bot mesje het plastic van mijn diepvriespizza wilde snijden en uitschoot. Maar nu is mijn duim weer heel, er zit alleen een deuk in.

Wat ben ik blij dat je er weer bent!
Da's nie leuk nie, Frizz! Moest je naar de EHBO?

Ben ook blij hier weeer te zijn en jullie te 'zien'!
Heel verstandig Meik, dat je dat niet gaat bijlezen

Ik vind het 's ochtends al veel werk, als ik een keer op tijd naar bed gegaan ben de dag ervoor.

Vind het wel heel gezellig dat je er weer bent!
Thanx Moon!
Hey Annemeike, gezellig dat je er weer bent!
Ha Meike, zo'n drama was het nou ook weer niet. Ik vind een snee al heel wat omdat ik dat nóóit heb!
Dank je Veraantje! Hoop dat jouw internet in de lucht blijft na vanavond!

Frizz, een snee is inderdaad heeeeel wat! Ha ha! Ik ben juist the opposite! Ongelukjes zitten in een klein hoekje!
Meik, ik schrijf het hier even omdat je dit eerder leest; vind jij het leuk om daar het nieuwe topic te openen? Kijk maar hoor
Goedemorgen! Schijnt bij jullie ook de zon?!
Hier niet. Het schijnt (haha) dat hij vanochtend wel scheen. Maar toen sliep ik nog.

Ik moet weer eens wat vroeger naar / uit bed.
Haske dikke wolken.
Hier is de lucht wit. Een en al wolken en da's nie leuk nie, want ik wil zón!!! Maar goed, het is droog en dat is al heel wat, nietwaar?

Hoe voelen jullie je vandaag? Ik voel me fris en fruitig.

Ik heb natuurlijk een tijd niet kunnen forummen en ik miste jullie enorm en het voelde een beetje raar, MAAR ik merkte ook dat het rust gaf. Niet constant die drang om gauw even te kijken wat iedereen schreef. Ik moet er een beetje een balans in zien te vinden.

Ik vind forummen ontzettend leuk en plezierig, maar ik zal het moeten beperken.

Ach, eigenlijk hetzelfde als zovelen van jullie. Ik heb jullie er ook vaak over horen/zien praten.

Fijne dag allemaal!
.
Ja, ik heb dat ook echt, dat ik soms veel te veel forum en te weinig tijd over hou om goed al m'n gewone dingen te doen. Of te laat ga slapen... Phoe, lastig hoor!!

GE, kun je met iemand bespreken dat je het lastig vindt en er tegenop ziet?
.
Goedemorgen!!

Bijna weekend! Hebben jullie nog leuke plannen? Ik ga zondag iets leuks doen!

Fijne dag allemaal, maak er iets moois van!

Oh, en alvast: Moon hoe was de bezichtiging?!
Ik ga vandaag, morgen én zondag iets leuks doen, ja, baas boven baas hé

Hier schijnt de zon volop in ieder geval en ik heb begrepen dat dat zo blijft dit weekend!

Ik heb zo zin om jullie te ontmoeten, leuk

Fijne dag allemaal!!!

10.11

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven