Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook?

08-07-2009 17:35 3227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!
Bedankt Alyssaa!

Vervelend is dat hè Imaginary Diva?

Dat ze dan zeggen dat je een te hoog niveau hebt? Ik had het ook bij mijn laatste gesprek. Ik had er zo'n zin in en ging echt blij en vol goede moed het gesprek in. Kom ik niet verder dan de vraag; vertel eens wat over jezelf.

De functie bleek niets voor mij, ik zou mij gaan vervelen..

Domper! Die informatie konden ze toch ook uit mijn cv en brief halen?

Succes allemaal!
Een goede week! Vrijdag en vandaag gesprek gehad, morgen een, en volgende week ook twee!

Ben bang dat ik een beetje in de situatie van Gizz terecht ben gekomen. Vandaag werd ik door het bedrijf van vrijdag gebeld, dat ze voor mij hebben gekozen! Leuk natuurlijk! Ik moet nog een afspraak maken voor de arbeidsvoorwaarden, op korte termijn. Maar eigenlijk wil ik liever bij het bedrijf werken waar ik morgen een gesprek heb. Ik weet niet zo goed hoe ik dit nu netjes aan moet pakken. haha ben ik zomaar in een luxe positie beland.
Ik meld me, want ik ben net aan het solliciteren en heb behoefte om er wat meer over te praten
Hi nostradame!

Vanuit welke situatie solliciteer je? geen contractverlenging, klaar met studie of ben je gewoon toe aan een leuke nieuwe baan?
Vaste baan, 5 jaar afgestudeerd, toevallig een bepaalde richting opgerold en met dit beroep bij 2 totaal verschillende bedrijven gewerkt, warvan 3 jaar bij mijn huibdige baas. Ik ben mijn huidige baan inmiddels zat. Leuk product, geweldig team, maar stomme baas en vooral teveel van hetzelfde na 3 jaar. Nu wil ik het liefst alsnog aan de slag in het vakgebied dat aansluit bij mijn studie. Hoewel er nu ook voldoende raakvlakken zijn hoor.

Ik heb gereageerd op een vacature die prima aansluit bij mijn studie en waar vaardigheden uit mijn huige beroep bij van toepassing zijn. Nog niets gehoord, kon even duren volgens de bevestigingsmail. Ik hoorde vandaag via via dat er een soortgelijke vacature vrijkomt voor en andere afdeling bij dezelfde organisatie.

Vrijdag gebeld op een vacature voor mijn huidige beroep in weer een totaal ander bedrijf. Maar dan en stapje verder. Meer bezig met coördineren en ontwikkelen ipv uitvoering. Daardoor beter aansluitend bij mijn werkervaing én opleiding. En een salarisindicatie die waarmee ik er aanzienlijk op vooruit verwacht te gan (afhankelijk van de onderhandelingen). Ik heb dus gebeld, werd enthousiast, meneer werd enthousiast over mij en mijn brief zat een paar uur later in zijn mailbox. Medio septemer hoor ik daar meer van. Het is wederom niet precies mijn vakgebied qua opleiding, maar wel qua huidige beroep. En ik ben het zo zat dat ik hoe dan ook weg wil bij mijn huidige baan. Iets Nieuws is de belangrijkste drijfveer maar ik reken me stiekem alvast rijk $$$ mocht ik de baan krijgen
Wat een verhaal. Needless to say dat ik altijd moet schrappen in mijn brieven!

Ik heb trouwens weinig sollicitatie-ervaring. Tijdens mijn studie altijd bijbanen gehad, maar daar kom je zo aan. Toen ik een stage zocht had ik 2 gesprekken naar aanleiding van 2 brieven

Eerste echte baan kwam vanuit laatste bijbaan (zelfde bedrijf). Sollicitatie voor die baan was praktijkopdracht waarmee ik op mijn sloffen met kop en schouders boven iedereen uitstak. Mijn beroep is dan ook mijn talent Hoewel ik nu hopeloos inkak en het trucje lang en breed ken wat dit bedrijf betreft.

Toen ik mijn CV destijds online zette werd ik direct regelmatig gebeld. Ik wees ze zelf af, luxepositie. Voor huidige baan geen brief hoeven schrijven en 2 makkelijke gesprekje gevoerd.

Dus ik moet nu eigenlijk nog leren solliciteren!
anoniem_656af95ca288e wijzigde dit bericht op 30-08-2010 21:38
Reden: verduidelijking
% gewijzigd
Jij had zeker een goede week Troetelbeertje! Wat is jouw vakgebied?
Marketing, maar ik ga het eens in een hele andere hoek proberen! Mijn laatste baas was ook niet erg aardig (understatement), mijn collega's waren super maar ik heb het idee dat ik niet erg thuis hoor in die wereld waar ik werkte. Ik ben geen bitch en ik ga het niet worden ook

Lekker dat je veel aanbiedingen krijgt!
Die aanbiedingen waren toen, 3 jaar geleden. In de branche waar ik toen werkte is veel te vinden, nog steeds. Maar daar wil ik niet meer werken. Recruiters die zoeken voor die branche komen kennelijk niet meer bij mij uit. Geeft niet.

Marketing is ook enigszins de richting die ik nu weer op wil.
sorry, te snel gelezen!
Ik ben ook weer aan het solliciteren!

Afgelopen donderdag een gesprek gehad, dus hopelijk deze week nieuws.

Kom uit het vmbo-onderwijs (geschiedenis)

Ben na de geboorte van mijn zoon ruim een jaar er tussen uitgeweest en werk nu part-time in een damesmodezaak.

De afgelopen periode begint het onderwijs weer te lonken en dus hard op zoek.

Merk ook bij mijzelf dat het werken in de winkel geestdodend bij mij werkt, hoe leuk het werk ook is.

Daarnaast werkt het slechte salaris ook niet echt mee.

Heb ook weinig soll.ervaring, want eigenlijk altijd viavia op mijn plek gerold. Hopelijk nu weer.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Geschiedenis, een heerlijk vak! Als ik opnieuw mocht kiezen zou ik geschiedenis gaan studeren, in elk geval voor een groot deel, gecombineerd met Nederlands.

Zijn er momenteel een beetje vacatures in, Calvijn? Of komen vacatures vooral voor de zomerperiode i.v.m. het aankomende nieuwe jaar?
Ik meld me ook maar weer even. Mijn contract loopt over drie maanden af en tegen die tijd wil ik hier zelf ook graag weg zijn. Ik heb hier dan inmiddels al een jaar gewerkt en dat vind ik wel prima. Je kan hier niet doorgroeien en het type werk is dodelijk voor de geest. Ze hebben het leuker voorgespiegeld dan het is en het verloop is hier dan ook ontzettend hoog. Geen goede werkomgeveing dus.

Ik heb net mijn CV online gezet en al een paar reacties gekregen van detacheringsbureaus. Ik heb gisteren een gesprek gehad en dat ging prima.

Al ga ik liever rechtstreeks bij een bedrijf aan de gang.

@ Calvijn succes met het vinden van een baan. Almere college Dronten is erg leuk (al weet ik niet of dat in de buurt ligt?)

En veel open sollicitaties versturen, al zoeken ze niemand voor Geschiedenis op dat moment. Heb je ook een tweede vak?
Ik ben net afgestudeerd en nu dus ook aan het solliciteren. Ik heb twee gesprekken gehad, maar ik was het net niet. Nu zijn er weer een aantal brieven onderweg en heb ik alweer wat afwijzingen gehad.

Het valt me op dat er in mijn vakgebied weinig vacatures te vinden zijn in de steden waar ik wil werken. En dan helemaal niets voor starters. Ik solliciteer dus ook maar op functies waar ze meer ervaring bij vragen.

Ik wil zo graag werken en beginnen met het 'echte' leven.
Ik kom net thuis van mijn werk. Had vanochtend een gesprek met mijn baas dat hij het contract niet met me zal verlengen per februari 2011. En ik ben zó opgelucht. Ik was al aan het solliciteren want deze baan daar werd ik doodongelukkig van. Maar het is nu dus eigenlijk een vrijbrief van de organisatie om zonder stress in de komende 6 maanden een andere baan te vinden. Hoop hier wat ervaringen met elkaar te delen. T geeft me een fijn gevoel dat ik nog wel even de tijd heb om wat anders te vinden.

@broodtrommel: op welke sites heb jij de CV online gezet? en wat is jou achtergond?

Zelf heb ik een Universitaire opleinding, nu 3 jaar werkervaring en ben op zoek naar een onderzoeks,- advies functie in een solide bedrijf (daar onbreekt het nogal aan in mijn huidsige organisatie).
quote:ieniemienie20 schreef op 31 augustus 2010 @ 13:33:

Ik kom net thuis van mijn werk. Had vanochtend een gesprek met mijn baas dat hij het contract niet met me zal verlengen per februari 2011. En ik ben zó opgelucht. Ik was al aan het solliciteren want deze baan daar werd ik doodongelukkig van. Maar het is nu dus eigenlijk een vrijbrief van de organisatie om zonder stress in de komende 6 maanden een andere baan te vinden. Hoop hier wat ervaringen met elkaar te delen. T geeft me een fijn gevoel dat ik nog wel even de tijd heb om wat anders te vinden.

@broodtrommel: op welke sites heb jij de CV online gezet? en wat is jou achtergond?

Zelf heb ik een Universitaire opleinding, nu 3 jaar werkervaring en ben op zoek naar een onderzoeks,- advies functie in een solide bedrijf (daar onbreekt het nogal aan in mijn huidsige organisatie).

Tussen het avondeten en de tv door heb ik mijn CV op Monsterboard geplaatst. Niet echt verwacht dat er wat uit kwam want er stond geen eens een motivatie bij. Nogal druk de laatste tijd dus ik dacht komt nog wel. Nog niet direct bij bedrijven gesolliciteerd.

Ik heb een HBO diploma voor docent Geschiedenis/ Engels. Ik wil alleen het onderwijs niet in. Er zijn dingen die ik echt heel erg leuk vind, maar ook wat me tegen staat (ik neem het mee naar huis en dat heb ik verder nooit gehad bij andere banen) Wist ik al vrij vroeg maar wilde de opleiding af maken.

Tussentijds naar het buitenland gegaan en veel sales en customer service ervaring opgedaan. Sinds een jaar weer terug en nu eigenlijk manusje van alles. Je kan het het beste vergelijken met assistent bedrijfsleider.

Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is als je het niet naar je zin hebt.

Advies/ Onderzoeksfunctie is nogal breed. Heb je al bedrijven op het oog? Overheid is niets voor je?
Nog niets gehoord van mijn gesprek. Even deze week afwachten en dan zelf maar bellen.

Heb wel voor volg. week donderdag een gesprek op een andere school.

Begint dus wel een beetje te lopen.

Helaas weinig vacatures voor geschiedenis, maar vervanging vind ik ook prima. Heb ik iig mijn voeten tussen de deur.

Mijn 2e halfjaar contract in de winkel loopt in nov. af.

Heb zelf het gevoel dat het niet verlengd gaat worden (3x halfjaar).

Moet ik nu al aangeven dat het wat mij betreft ook niet hoeft of gewoon mn mond houden en pas zeggen als ik daadwerkelijk iets ander heb??
Calvijn; niet aangeven dat je geen contractverlenging hoeft. Soms reageren werkgevers daar heel raar op, hoeft niet altijd maar dat risico wil je niet lopen. Een vriend van mij dacht ook dat het wel aardig zou zijn om aan te geven dat hij aan het solliciteren was. Dan kon de werkgever daar ook al rekening meehouden. Die werd daarna heel vervelend ingeroosterd.

Dus gewoon een nieuwe baan zoeken en niks zeggen.
quote:troetelbeertje30 schreef op 01 september 2010 @ 12:21:

Calvijn; niet aangeven dat je geen contractverlenging hoeft. Soms reageren werkgevers daar heel raar op, hoeft niet altijd maar dat risico wil je niet lopen. Een vriend van mij dacht ook dat het wel aardig zou zijn om aan te geven dat hij aan het solliciteren was. Dan kon de werkgever daar ook al rekening meehouden. Die werd daarna heel vervelend ingeroosterd.

Dus gewoon een nieuwe baan zoeken en niks zeggen.Bedankt voor de tip!
@ broodtrommel: dan ga ik ook maar eens mijn cv op MB plaatsen en ook op andere sites. Overheid heb ik ook al gesolliciteerd en nu nog in afwachting op reactie. Heb net zoals jij hebt gehad, nu ook in deze baan dat ik het enorm mee naar huis neem steeds. Doodongelukkig/gestresst werd ik ervan. Maar dat gaat hopelijk in een andere baan anders worden, nu ik vrijuit iets anders kan zoeken. Weet ook eigenlijk niet of ik wel in het marktonderzoek wil blijven. Een functie als (assistent) bedrijfsleider in de retail lijkt me ook wel erg leuk...Maar goed heb niet direct ervaring in die hoek..wel qua bijbaan vroeger en dat vond ik altijd erg leuk werk. Wat zijn jouw ervarignen daarmee? Positief om te horen dat je altijd nog voor iets anders kunt gaan ook al heb je daar niet direct ervaring mee zoals jij nu met jou geschiedenis achtergrond. Hoe ben jij gekomen waar je nu zit? en waarom krijg jij geen contractverlening? en heb jij er stress van dat je nu iets MOET vinden?
Mijn CV staat op Nationale vacaturebank. Ik kijk daarnaast af ent oe op Monsterboard, maar hier staat aanzienlijk minder op.

Gisteren achter mijn eerste sollicitatie aangebeld. De reageertermijn was inmiddels 2,5 week overschreden en ondanks dat werd verzocht om niet te snel te bellen, vond ik het nu wel een beetje tijd worden. Eén dezer dagen gaan ze kandidaten uitnodigen/afwijzen. Maar ik heb er een hard hoofd in: ik ben achteraf niet zo tevreden over mijn brief, had vantevoren niet gebeld en er waren 80 reacties. Jammer want het is een perfecte combi van opleiding en werkervaring. Ik houd nog even moed!

Maaaaar: bij dezelfde instantie, totaal andere afdeling komt binnenkort een soortgelijke vacature vrij! Iemand die ik goed ken sprak toevallig met iemand die hij verder helemaal niet kent die dat werk nu doet en daar weg gaat. Ik heb haar contactgegevens gekregen en inmiddels zowel gebeld als gemaild voor meer info. Nog geen gehoor helaas. De vacature is nog niet uitgezet, ik hoop z.s.m. te kunnen reageren. Ik denk dat ze de officiële weg bewandelen en dat er weer 80 mensen reageren en waarschijnlijk mee omdat het nu geen vakantie meer is, dus als ik op een andere manier in een vroeg stadium alvast opval kan dit zeker in mijn voordeel werken.
quote:ieniemienie20 schreef op 01 september 2010 @ 21:37:

@ broodtrommel: dan ga ik ook maar eens mijn cv op MB plaatsen en ook op andere sites. Overheid heb ik ook al gesolliciteerd en nu nog in afwachting op reactie. Heb net zoals jij hebt gehad, nu ook in deze baan dat ik het enorm mee naar huis neem steeds. Doodongelukkig/gestresst werd ik ervan. Maar dat gaat hopelijk in een andere baan anders worden, nu ik vrijuit iets anders kan zoeken. Weet ook eigenlijk niet of ik wel in het marktonderzoek wil blijven. Een functie als (assistent) bedrijfsleider in de retail lijkt me ook wel erg leuk...Maar goed heb niet direct ervaring in die hoek..wel qua bijbaan vroeger en dat vond ik altijd erg leuk werk. Wat zijn jouw ervarignen daarmee? Positief om te horen dat je altijd nog voor iets anders kunt gaan ook al heb je daar niet direct ervaring mee zoals jij nu met jou geschiedenis achtergrond. Hoe ben jij gekomen waar je nu zit? en waarom krijg jij geen contractverlening? en heb jij er stress van dat je nu iets MOET vinden?

Ik zat in het buitenland dus vandaar dat ik wat laat reageer, maar om je vragen te beantwoorden:

Mijn contract wordt waarschijnlijk wel verlengd, daar maak ik mij weinig zorgen over. Ik wil hier alleen zelf niet blijven. En mocht het niet verlengd worden dan so be it. Ik vind vanzelf wel weer iets anders. Mocht ik echt wanhopig worden dan kan ik weer terug naar mijn vorige werkgever in het buitenland. Al wil ik in Nederland blijven.

Ik ben als assistent/ manusje van alles aangenomen omdat dit aansloot op mijn werkervaring en de branche waar ik in heb gewerkt tijdens mijn avontuur in het buitenland. De ervaring die ik op dit moment weer opdoe kan ik gebruiken om de overstap te maken naar iets anders.

Ik heb deze week bijvoorbeeld een gesprek voor accountmanager. Totaal geen ervaring mee, maar het gaat ze om mijn Engels (internationale accounts) Zo kan iets kleins toch de interesse wekken van een eventuele toekomstige werkgever.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

Heb je inmiddels je CV al geplaatst en hoe gaat dat? Al iets gehoord over die vacature bij de overheid?

Het is nooit te laat om de overstap te maken. Als jij retail leuk vind dan moet je er voor gaan.
Ik meld me!

Afgelopen Juli ben ik afgestudeerd, HBO maatschappelijk werk.. Ben druk aan het solliciteren, maar er zijn zo weinig vacatures, laat staan voor starters. Dus nu stuur ik maar open sollicitaties:(
Hoe gaat het bij jullie? Hier geen nieuwe sollicitaties en nog niets gehoord van die andere 2.

Op 1 sept heb ik achter mijn 1e sollicitatie aan gebeld, ze zouden "één dezer dagen" kiezen en dat is dus een week geleden. Nog maar even geduld oefenen dus...

Sollicitatie 2 loopt nog op Nationale vacaturebank. Kennelijk krijgen ze niet al te veel reacties, want ze hebben de vacature geüpdatete. De enige verandering aan de tekst is de titel "XXX-coördinator met ABC-Kennis gezocht", terwijl de titel eerst alleen "XXX-coördinator gezocht" was. En laat ik nou net op dit moment bij een ABC-bedrijf werken en ABC-XXX als functie hebben. Waarom hebben ze me dan nog niet gewoon alvast uitgenodigd? Ondanks dat ik weet dat ze pas medio september willen kiezen, maakt het me toch oneker. Ik voldoe niet aan alle vacature-eisen. Zo ben ik WO-geschoold en vragen ze HBO, ik weet niet hoe belangrijk dat is. Een pré is kennis van YYY maar dat heb ik niet. Ik kan dat echter zeker weten leren, ik heb ook in mijn brief gezegd dat ik leergierig ben ben ik ook). Was mijn brief wel goed genoeg??? Ik twijfel.... Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze me niet uitnodigen! Zeker na die wijziging. Wachten, wachten dus

Aanstaande sollicitatie 3 kan nog niet in gang worden gezet omdat degene die weggaat nog moet opzeggen.
Moeilijk hè? Dat afwachten op een reactie en hopen dat je maar wordt uitgenodigd.

Op dit moment heb ik nog 3 sollicitaties lopen. Morgen een eerste gesprek en volgende week twee tweede sollicitatiegesprekken. Heel spannend! Ik hoop dus dat er binnenkort een einde komt aan mijn werkloosheid. Als ik in de luxe positie kom dat ik kan kiezen wordt het nog lastig, het gaat om functies in twee heel verschillende branches.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven