Nierbekkenontsteking?
woensdag 1 september 2010 om 16:07
Er is net bij geconstateerd dat ik nierbekkenontsteking heb.
Vorige week ben ik een paar dagen flink ziek geweest, Maar ik dacht gewoon aan een griepje.
Gisteren weer begonnen met werken, Maar ik bleek steeds meer pijn te krijgen links onder in me buik.
Ik had amper geslapen van de pijn, dat ik net toch maar met urine naar de huisarts ging.
Die vertelde mij dat ik verhoging had van tempratuur, En een nierbekkenontsteking.
Ik zit nu dus voorlopig 3x daags aan de antibiotica.
Afgezien van de pijn en vermoeidheid, voel ik me verder niet echt ziek.
Wie heeft er ook wel eens nierbekkenontsteking gehad?
En hoe lang heeft het bij jou geduurd?
Vorige week ben ik een paar dagen flink ziek geweest, Maar ik dacht gewoon aan een griepje.
Gisteren weer begonnen met werken, Maar ik bleek steeds meer pijn te krijgen links onder in me buik.
Ik had amper geslapen van de pijn, dat ik net toch maar met urine naar de huisarts ging.
Die vertelde mij dat ik verhoging had van tempratuur, En een nierbekkenontsteking.
Ik zit nu dus voorlopig 3x daags aan de antibiotica.
Afgezien van de pijn en vermoeidheid, voel ik me verder niet echt ziek.
Wie heeft er ook wel eens nierbekkenontsteking gehad?
En hoe lang heeft het bij jou geduurd?

woensdag 1 september 2010 om 16:26
Het begon bij mij na een blaasontsteking die niet over wilde. Op een gegeven moment kreeg ik hele koude rillingen en pijn aan de zijkant van mijn lichaam, niet in mijn buik dus. Kon niet meer liggen, zitten of staan bij wijze van spreke. Dokter gebeld en toen bleek dat ik 40,5 gr. koorts had. En na urine nagkeken te hebben bleek het nierbekkenontsteking.
Nou ik ben daar heel erg beroerd van geweest. 2 weken niet gewerkt en daarna nog een tijdje slapjes geweest.
Nou ik ben daar heel erg beroerd van geweest. 2 weken niet gewerkt en daarna nog een tijdje slapjes geweest.
woensdag 1 september 2010 om 16:41
Wat is een nierbekkenontsteking?
Nierbekkenontsteking betekent dat de wand van het nierbekken ontstoken is. Vanuit het nierbekken stroomt de urine via de urineleider naar de blaas. Een nierbekkenontsteking kan in één of beide nieren voorkomen.
Wat zijn de verschijnselen?
U wordt plotseling ziek met hoge koorts, koude rillingen en misselijkheid. U heeft pijn in uw rug of zij, aan een of beide kanten. Uw plas kan troebel zijn of er kan bloed in zitten. Ook kunnen klachten van een blaasontsteking optreden, zoals pijn bij plassen, vaak kleine beetjes plassen en pijn in de onderbuik.
Dit is wel wat erger dan wij jij beschrijft en precies wat ik had. Heb jij niet "gewoon" een flinke blaasontsteking?
Nierbekkenontsteking betekent dat de wand van het nierbekken ontstoken is. Vanuit het nierbekken stroomt de urine via de urineleider naar de blaas. Een nierbekkenontsteking kan in één of beide nieren voorkomen.
U wordt plotseling ziek met hoge koorts, koude rillingen en misselijkheid. U heeft pijn in uw rug of zij, aan een of beide kanten. Uw plas kan troebel zijn of er kan bloed in zitten. Ook kunnen klachten van een blaasontsteking optreden, zoals pijn bij plassen, vaak kleine beetjes plassen en pijn in de onderbuik.
Dit is wel wat erger dan wij jij beschrijft en precies wat ik had. Heb jij niet "gewoon" een flinke blaasontsteking?

woensdag 1 september 2010 om 16:44
quote:beautyfly schreef op 01 september 2010 @ 16:41:
Nee het is echt een nierbekkenontsteking, Heb verhoging en rillingen enz.
Afgelopen weekend ben ik ook ziek geweest, toen was ik misselijk en braken, buikpijn en pijn bij het plassen.
Waarschijnlijk was het toen een blaasontsteking, waarmee ik dus te lang heb rondgelopen zoals mijn arts het vertelde.
Vandaar dat het nu een nierbekkentontsteking is.
Nee het is echt een nierbekkenontsteking, Heb verhoging en rillingen enz.
Afgelopen weekend ben ik ook ziek geweest, toen was ik misselijk en braken, buikpijn en pijn bij het plassen.
Waarschijnlijk was het toen een blaasontsteking, waarmee ik dus te lang heb rondgelopen zoals mijn arts het vertelde.
Vandaar dat het nu een nierbekkentontsteking is.
woensdag 1 september 2010 om 16:58
woensdag 1 september 2010 om 17:19
woensdag 1 september 2010 om 17:33
Bij mij schoot het er bijna 4 weken geleden vanuit het niets in en ik heb echt liggen creperen van de pijn. Kon alleen maar kruipend naar het toilet en heb echt liggen jammeren en janken van de pijn. Was er gelukkig snel bij, anders was het een ziekenhuisopname geworden.
Heb een kuur van 2 weken gekregen, met meteen daar achteraan een darminfectie. Alsof ik nog niet ziek genoeg was. Dat was vorige week. Intussen nog steeds ziek en slapjes dus. Ik kom nog steeds niet veel verder dan de bank.
Bij mij duurt het, inclusief nasleep, erg lang dus. Hopelijk ben jij er sneller vanaf!
Heb een kuur van 2 weken gekregen, met meteen daar achteraan een darminfectie. Alsof ik nog niet ziek genoeg was. Dat was vorige week. Intussen nog steeds ziek en slapjes dus. Ik kom nog steeds niet veel verder dan de bank.
Bij mij duurt het, inclusief nasleep, erg lang dus. Hopelijk ben jij er sneller vanaf!
woensdag 1 september 2010 om 18:49
Inmiddels al een aantal malen een nierbekkenontsteking gehad terwijl ik ab had voor een blaasontsteking,als het een andere bacterie is dan er gedacht wordt kan dat ook gebeuren.
Mijn urine is na een week op kweek gezet.
Mijn pijn zat in mijn rug en het plassen deed onnoemelijk zeer ook was ik echt niet in orde.
Bij elkaar ben ik elke keer wel een week of 3 zoet mee geweest.
Btw er zat ook veel bloed bij mijn urine.
Mijn urine is na een week op kweek gezet.
Mijn pijn zat in mijn rug en het plassen deed onnoemelijk zeer ook was ik echt niet in orde.
Bij elkaar ben ik elke keer wel een week of 3 zoet mee geweest.
Btw er zat ook veel bloed bij mijn urine.
woensdag 1 september 2010 om 19:02
maandag 6 september 2010 om 10:17
Hallo Dames,
Ik heb de afgelopen dagen toch in het ziekenhuis gelegen vanwege me nierbekkenontsteking.
Ik was afgelopen donderdag terug gegaan naar mijn huisarts omdat me klachten alleen maar erger werden.
En toen ben ik meteen met spoed opgenomen.
Het zag er allemaal niet zo goed uit vandaar.
Inmiddels ben ik gisteren thuis gekomen, En moet de aankomende 10 dagen antibiotica slikken.
En heb een vervolg afspraak staan voor 14 september op nacontrole.
Het enigste wat ik nu merk, Is dat ik heel erg moe ben.
En nog een soort spierpijn voel in me buik/rug.
Verder voel ik me stukken beter.
Ik blijf zeker tot 14 september in de ziektewet, En daarna kijk ik even verder hoe ik me dan voel.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de afgelopen dagen toch in het ziekenhuis gelegen vanwege me nierbekkenontsteking.
Ik was afgelopen donderdag terug gegaan naar mijn huisarts omdat me klachten alleen maar erger werden.
En toen ben ik meteen met spoed opgenomen.
Het zag er allemaal niet zo goed uit vandaar.
Inmiddels ben ik gisteren thuis gekomen, En moet de aankomende 10 dagen antibiotica slikken.
En heb een vervolg afspraak staan voor 14 september op nacontrole.
Het enigste wat ik nu merk, Is dat ik heel erg moe ben.
En nog een soort spierpijn voel in me buik/rug.
Verder voel ik me stukken beter.
Ik blijf zeker tot 14 september in de ziektewet, En daarna kijk ik even verder hoe ik me dan voel.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
donderdag 16 september 2010 om 01:55
ik heb nu mijn 3e nierbekontsteking in 2.5 jaar. Iedere keer merk ik er niets van. op een of andere manier geeft mijn lichaam pijnklachten en koorts heel slecht aan. iedere keer merk ik pas als ikal 42.5 koorts heb. dit merk ik dan dat ik meer moe ben en niet vooruit te branden. pas na extra slaap begin ik te overgeven.
dokter stuurt mij iedere keer gelijk door naar het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk flink daalt. laatste keer was die nog maar 50-27 terwijl dit 120-80 hoort te zijn. alle 3 de keren lig ik een week in het ziekenhuis en dan nog 2 weken antibiotica oraal. ik ben nu nog aan het herstellen van mijn laatste nierbek, was begin augustus.
al 2.5 jaar aan het ziekenhuizen. hun zijn er over na aan het denken om me door te sturen naar het tropeninstituut in rotterdam. aangezien mijn eerste in bolivia was. hiervoor nooit blaasontsteking en nu nonstop.
ben benieuwd allemaal, maar gaat zeker goed komen
dokter stuurt mij iedere keer gelijk door naar het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk flink daalt. laatste keer was die nog maar 50-27 terwijl dit 120-80 hoort te zijn. alle 3 de keren lig ik een week in het ziekenhuis en dan nog 2 weken antibiotica oraal. ik ben nu nog aan het herstellen van mijn laatste nierbek, was begin augustus.
al 2.5 jaar aan het ziekenhuizen. hun zijn er over na aan het denken om me door te sturen naar het tropeninstituut in rotterdam. aangezien mijn eerste in bolivia was. hiervoor nooit blaasontsteking en nu nonstop.
ben benieuwd allemaal, maar gaat zeker goed komen

dinsdag 21 september 2010 om 16:32
Wat vervelend zeg!
Ikzelf heb vanaf afgelopen december 4 keer nierbekkenontsteking gehad.
Het begon allemaal met een nier die verstop was en werd open gezet met een stent waarna ik nierbekkenontsteking kreeg en in het ziekenhuis moest blijven.
Na onderzoeken bleek dat ik een aangeboren vernauwing had in mijn urineleider en dat mijn nierfunctie rechts ook al flink achteruit is gegaan..
Uiteindelijk is besloten om in april (3 nierbekkenontstekingen verder..) te opereren en de vernauwing te verwijderen.
Dit is allemaal goed gegaan en het zou nu over zijn.
Niet dus, in juni weer ziekenhuis in met een hele erge ontsteking (ontstekingswaarde van 232 terwijl die 6 mag zijn geloof ik)!
Nu as vrijdag weer uitslag van nierfunctie onderzoek 2.
Ik heb trouwens zelf niet last van alle symptomen als ik nierbekkenontsteking heb.. ik heb namelijk helemaal geen last bij het plassen.. wel pijn in mijn flank en koorts ed.
Was telkens toch wel 2 weken doodziek ervan en dan kon ik weer verder met studeren.
Ik hoop dat het bij jullie allemaal snel beter gaat en dat ik er ook vanaf ben!
Beterschap!
Ikzelf heb vanaf afgelopen december 4 keer nierbekkenontsteking gehad.
Het begon allemaal met een nier die verstop was en werd open gezet met een stent waarna ik nierbekkenontsteking kreeg en in het ziekenhuis moest blijven.
Na onderzoeken bleek dat ik een aangeboren vernauwing had in mijn urineleider en dat mijn nierfunctie rechts ook al flink achteruit is gegaan..
Uiteindelijk is besloten om in april (3 nierbekkenontstekingen verder..) te opereren en de vernauwing te verwijderen.
Dit is allemaal goed gegaan en het zou nu over zijn.
Niet dus, in juni weer ziekenhuis in met een hele erge ontsteking (ontstekingswaarde van 232 terwijl die 6 mag zijn geloof ik)!
Nu as vrijdag weer uitslag van nierfunctie onderzoek 2.
Ik heb trouwens zelf niet last van alle symptomen als ik nierbekkenontsteking heb.. ik heb namelijk helemaal geen last bij het plassen.. wel pijn in mijn flank en koorts ed.
Was telkens toch wel 2 weken doodziek ervan en dan kon ik weer verder met studeren.
Ik hoop dat het bij jullie allemaal snel beter gaat en dat ik er ook vanaf ben!
Beterschap!
woensdag 11 september 2013 om 15:26
Bij mij vandaag ook nierbekkenontsteking geconstateerd. Kees was doet dat zeer zeg !
Dacht dat ik verkeerd gelegen had op de bank gisteren, toen maar lekker gaan douchen en een pijnstiller ingenomen en toen slapen. In de nacht er wakker van geworden en toen begon ook de koorts en rillingen.
Vanmorgen urine na laten kijken en nu dus een kuurtje...
Hopelijk is het snel over, want het doet goed zeer !!
Dacht dat ik verkeerd gelegen had op de bank gisteren, toen maar lekker gaan douchen en een pijnstiller ingenomen en toen slapen. In de nacht er wakker van geworden en toen begon ook de koorts en rillingen.
Vanmorgen urine na laten kijken en nu dus een kuurtje...
Hopelijk is het snel over, want het doet goed zeer !!
woensdag 11 september 2013 om 17:50
Ik heb het op dit moment ook. Heb het 1 x eerder gehad. Toen heb ik een week in het ziekenhuis gelegen. Moet zeggen dat het toen wel vergevorderd was, dus had inmiddels al een infectie aan m'n nieren te pakken. Daarna heb ik een half jaar medicijnen gehad voor het weer een beetje in orde was. En nu zit ik er weer mee. En dat terwijl ik na constateren van blaasontsteking netjes 3 x per dag antibiotica innam en de kuur ook afgemaakt heb.
Gewoon je rust nemen en de medicijnen slikken, dan ben je er na een week of twee wel vanaf. Beterschap!!
Gewoon je rust nemen en de medicijnen slikken, dan ben je er na een week of twee wel vanaf. Beterschap!!
woensdag 11 september 2013 om 22:48
Nierbekkenontsteking is echt vreselijk. Ik heb het twee keer gehad, waarbij de huisarts de eerste keer bleef volhouden dat het een spastische darm was en me dus wegstuurde. Daarom heb ik er veel te lang mee rondgelopen en heb ik uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen. Daarna werd ik helemaal panisch bij elk pijntje dat ik in mijn buik voelde, vreselijk naar!! Echter ook totaal onzinnig want als je echt nierbekkenontsteking hebt, is het niet zomaar een pijntje maar verga je van de pijn.. De tweede keer dat ik het had wist ik gelukkig dus al wat het was, dus was ik er snel bij en was het binnen een week weg.
woensdag 11 september 2013 om 22:59
donderdag 20 maart 2014 om 10:00
hallo,op 15maart kreeg ik ineens last van koude rillingen,en mijn
temperatuur liep al snel op naar 39,9,erg zweten,beroerd gevoel ikzelf d8 aan een blaasontsteking,maar het bleek een nier bekken
ontsteking tezijn,veel symptomen heb ik dus ook,maar die pijn wat de meesten hier omschrijven als "pijn in de onderbuik" hebben de
vrouwen hier last van?Ikzelf heb dat ook maar bij mij is de pijn vanuit mijn zaadballen naar mijn onderbuik toe,ook zijn ze wat op
gezet,beetje dikker en erg gevoelig( pijn )ik ben nu bezig met een kuur genaamd Amoxicilline / clavulaanzuur 875/125,2x daags 1 pil
zonet mijn 7de pil ingenomen en nog geen veranderingen,lopen is lastig,wil alleen maar liggen en de eetlust is er niet,is er iemand die ook dezelfde kl8en heeft als ik?( moet dus een man zijn)!!! iedergeval weet ik nu dat dit niet over is na 10 dgn,zoals de arts vertelde . alle reacties zijn prima
temperatuur liep al snel op naar 39,9,erg zweten,beroerd gevoel ikzelf d8 aan een blaasontsteking,maar het bleek een nier bekken
ontsteking tezijn,veel symptomen heb ik dus ook,maar die pijn wat de meesten hier omschrijven als "pijn in de onderbuik" hebben de
vrouwen hier last van?Ikzelf heb dat ook maar bij mij is de pijn vanuit mijn zaadballen naar mijn onderbuik toe,ook zijn ze wat op
gezet,beetje dikker en erg gevoelig( pijn )ik ben nu bezig met een kuur genaamd Amoxicilline / clavulaanzuur 875/125,2x daags 1 pil
zonet mijn 7de pil ingenomen en nog geen veranderingen,lopen is lastig,wil alleen maar liggen en de eetlust is er niet,is er iemand die ook dezelfde kl8en heeft als ik?( moet dus een man zijn)!!! iedergeval weet ik nu dat dit niet over is na 10 dgn,zoals de arts vertelde . alle reacties zijn prima
donderdag 20 maart 2014 om 23:30
Ik heb dit heeeeeeeeeel vaak gehad, om de 2 weken was het mis in het begin voelde ik het heel goed dat deed zon pijn niet normaal meer, maar na een tijd was ik er een soort van immuun voor geworden ik was altijd aan het bloed plassen weer naar de huisarts opnieuw antibiotica enz totdat mijn huisarts een x vroeg hoeveel onderbroeken ik aan, ik droeg gewoon 1 en ik reed toen altijd op een scooter hij gaf aan dat ik eens 3 aan moest trekken en klaar! Nooit meer last gehad!