Gadget kapot, hoe garantie ook kan verbazen
woensdag 1 september 2010 om 20:32
Na wat twijfel of ik de G&R-pijler moet kiezen of Overige, deze maar genomen. Als het niet goed is, hoor ik dat wel Engel.
Het doel van dit topic? Geen enkele, wil alleen maar mijn verbazing even delen. Begin van dit jaar heb ik een gadget aangeschaft. Eentje die ik al heel lang wilde hebben, en dan eindelijk gekocht. Ik was verliefd geworden op een type van die gadget die dan weer net niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar is. Wat gewikt en gewogen, maar de 'heb' overwon. Dus hup; mijzelf de gadget aangeschaft in de US en op laten sturen. Inclusief verzendkosten, import en noem het maar op uiteindelijk net iets goedkoper dan andere types van gadget die hier in NL wel verkrijgbaar zijn naar mijn smaak, en deze was net meer naar mijn zin. En als ik dan toch best veel geld uitgeef, dan graag naar mijn keuze.
Helemaal happy was ik met gadget. Tot ik begin Augustus een probleempje met de gadget had. De accu was wel erg snel leeg; zodra ik de stekker uit het stopcontact haalde en de gadget aanzette. Da's niet goed. Och hemel, ik zag al spookbeelden. Ik mag dan garantie hebben, maar dat wordt natuurlijk eerst een reparatiepoging, veel geld kwijt aan verzendkosten, gadget lange tijd kwijt en wat al niet meer. Eigen schuld, Pixie, had je maar niet déze gadget willen hebben.
Toch maar gebeld met de leverancier. Die probeerde wat trucjes, maar helaas bracht dat geen oplossing. Binnen 5 minuten was duidelijk dat het probleem in de accu lag, vergat zijn lading ofzo. Ben niet technisch, laten we het daar op houden. Tot mijn grote verbazing vertelde de callcentermedewerker van leverancier me vervolgens dat ik dús een nieuwe gadget zou krijgen. Die zou de eerstvolgende werkdag verstuurd worden. En inderdaad; werkdag na het versturen had ik een nieuwe in huis. Gratis, met opnieuw weer de gehele garantietermijn. Met daarbij het verzoek om binnen 30 dagen de oude terug te sturen. De verzendkosten daarvoor kon ik declareren. En inderdaad; die kosten werden netjes binnen 6 uur na declaratie al goedgekeurd en op mijn creditcard bijgeschreven. Leverancier stelde vast dat de oude gadget inderdaad het probleem had en case closed.
Dacht ik.
Tot ik 2 weken terug een mailtje kreeg; wij hebben uw klacht verwerkt, sorry voor de overlast, en binnen 2 werkdagen krijgt u bedrag X op uw creditcard terug gestort. Ik snapte geen fluit van dat mailtje, alle onkosten waren al vergoed en ik had kosteloos een nieuwe werkende gadget. Wat is dat dan? Een bedrijf kan ook een fout maken, dus maar eens bellen. Callcentermedewerker snapt er ook weinig van, want er staat geen vermelding bij uitbetaling. Er wordt snel wat navraag gedaan. Binnen 5 minuten komt de slotconclusie; "foutje waarschijnlijk van ons. Omdat er geen omschrijving bij staat kunnen we het administratief niet terug halen. Zie het maar als een cadeautje, veel plezier ermee en veel plezier nog van gadget."
Ik ben nog even voorzichtig. Laat het bedrag lekker op de creditcard staan. Halen ze het wel nog terug; geen man overboord. Zo niet; merci! En verdraaid; 2 werkdagen later krijg ik weer een mailtje met daarin alweer excuses voor het ongemak, dit keer voor de onduidelijke mail hiervoor, en inderdaad ik mag het geld houden. Happy shopping.
Ongekend, straks blijkt het nog te kloppen ook! Gaat om een dusdanig bedrag dat ik er bijna een geheel nieuwe gadget van kan aanschaffen. Ik sta paf. Niet alleen goede garantie en kosteloos ondanks de aanschaf in een ander land, maar nog geld toe ook.
Of is het soms al weer tijd voor een nieuw seizoen Bananasplit en mag ik binnenkort Frans Bauer op de stoep verwachten?!
Het doel van dit topic? Geen enkele, wil alleen maar mijn verbazing even delen. Begin van dit jaar heb ik een gadget aangeschaft. Eentje die ik al heel lang wilde hebben, en dan eindelijk gekocht. Ik was verliefd geworden op een type van die gadget die dan weer net niet op de Nederlandse markt verkrijgbaar is. Wat gewikt en gewogen, maar de 'heb' overwon. Dus hup; mijzelf de gadget aangeschaft in de US en op laten sturen. Inclusief verzendkosten, import en noem het maar op uiteindelijk net iets goedkoper dan andere types van gadget die hier in NL wel verkrijgbaar zijn naar mijn smaak, en deze was net meer naar mijn zin. En als ik dan toch best veel geld uitgeef, dan graag naar mijn keuze.
Helemaal happy was ik met gadget. Tot ik begin Augustus een probleempje met de gadget had. De accu was wel erg snel leeg; zodra ik de stekker uit het stopcontact haalde en de gadget aanzette. Da's niet goed. Och hemel, ik zag al spookbeelden. Ik mag dan garantie hebben, maar dat wordt natuurlijk eerst een reparatiepoging, veel geld kwijt aan verzendkosten, gadget lange tijd kwijt en wat al niet meer. Eigen schuld, Pixie, had je maar niet déze gadget willen hebben.
Toch maar gebeld met de leverancier. Die probeerde wat trucjes, maar helaas bracht dat geen oplossing. Binnen 5 minuten was duidelijk dat het probleem in de accu lag, vergat zijn lading ofzo. Ben niet technisch, laten we het daar op houden. Tot mijn grote verbazing vertelde de callcentermedewerker van leverancier me vervolgens dat ik dús een nieuwe gadget zou krijgen. Die zou de eerstvolgende werkdag verstuurd worden. En inderdaad; werkdag na het versturen had ik een nieuwe in huis. Gratis, met opnieuw weer de gehele garantietermijn. Met daarbij het verzoek om binnen 30 dagen de oude terug te sturen. De verzendkosten daarvoor kon ik declareren. En inderdaad; die kosten werden netjes binnen 6 uur na declaratie al goedgekeurd en op mijn creditcard bijgeschreven. Leverancier stelde vast dat de oude gadget inderdaad het probleem had en case closed.
Dacht ik.
Tot ik 2 weken terug een mailtje kreeg; wij hebben uw klacht verwerkt, sorry voor de overlast, en binnen 2 werkdagen krijgt u bedrag X op uw creditcard terug gestort. Ik snapte geen fluit van dat mailtje, alle onkosten waren al vergoed en ik had kosteloos een nieuwe werkende gadget. Wat is dat dan? Een bedrijf kan ook een fout maken, dus maar eens bellen. Callcentermedewerker snapt er ook weinig van, want er staat geen vermelding bij uitbetaling. Er wordt snel wat navraag gedaan. Binnen 5 minuten komt de slotconclusie; "foutje waarschijnlijk van ons. Omdat er geen omschrijving bij staat kunnen we het administratief niet terug halen. Zie het maar als een cadeautje, veel plezier ermee en veel plezier nog van gadget."
Ik ben nog even voorzichtig. Laat het bedrag lekker op de creditcard staan. Halen ze het wel nog terug; geen man overboord. Zo niet; merci! En verdraaid; 2 werkdagen later krijg ik weer een mailtje met daarin alweer excuses voor het ongemak, dit keer voor de onduidelijke mail hiervoor, en inderdaad ik mag het geld houden. Happy shopping.
Ongekend, straks blijkt het nog te kloppen ook! Gaat om een dusdanig bedrag dat ik er bijna een geheel nieuwe gadget van kan aanschaffen. Ik sta paf. Niet alleen goede garantie en kosteloos ondanks de aanschaf in een ander land, maar nog geld toe ook.
Of is het soms al weer tijd voor een nieuw seizoen Bananasplit en mag ik binnenkort Frans Bauer op de stoep verwachten?!
when you wish upon a star...
woensdag 1 september 2010 om 20:38
woensdag 1 september 2010 om 20:39
quote:biebelien schreef op 01 september 2010 @ 20:37:
fijn voor je,er bestaat dus nog wel zoiets als service
Vind het btw erg irritant om 44x het woord gadget te lezen in zo'n klein stukkie tekst.
Waarom noem je het ding niet bij de naam?Dat viel me ook op, daarom dacht ik dus direct dat het om een vieb ging maar kan me vergissen.
fijn voor je,er bestaat dus nog wel zoiets als service
Vind het btw erg irritant om 44x het woord gadget te lezen in zo'n klein stukkie tekst.
Waarom noem je het ding niet bij de naam?Dat viel me ook op, daarom dacht ik dus direct dat het om een vieb ging maar kan me vergissen.
Here I am - now what are your other two wishes...
woensdag 1 september 2010 om 20:42
woensdag 1 september 2010 om 20:45
quote:ShamRock schreef op 01 september 2010 @ 20:39:
[...]
Dat viel me ook op, daarom dacht ik dus direct dat het om een vieb ging maar kan me vergissen. Neuh, die kun je op dit forum wel bij naam noemen. Wil beestje niet helemaal bij naam noemen omdat niet enorm veel forummers en mensen IRL zo'n ding hebben. Valt best wel wat op zeg maar. En beestje moet toch een naam hebben. Vandaar de gadget. Zal het niet meer doen.
[...]
Dat viel me ook op, daarom dacht ik dus direct dat het om een vieb ging maar kan me vergissen. Neuh, die kun je op dit forum wel bij naam noemen. Wil beestje niet helemaal bij naam noemen omdat niet enorm veel forummers en mensen IRL zo'n ding hebben. Valt best wel wat op zeg maar. En beestje moet toch een naam hebben. Vandaar de gadget. Zal het niet meer doen.
when you wish upon a star...
woensdag 1 september 2010 om 20:47
woensdag 1 september 2010 om 20:53
Ik had ooit een gadget, nou ja gewoon een koffiemasjien (Tassimo) gekocht. Een paar maand later begon hij heeeele rare geluiden te maken, niet het gezellige gepruttel maar meer het "ik ontplof zo" geluid.
Ik bel de Tassimoto's op en krijg een dame aan de phone die keurig haar script afwerkt: naam, adres, no vh apparaat, etc. Ik geef netjes antwoord en na het riedeltje zegt de dame: "een nieuwe wordt u toe gezonden". Huh? En ja hoor, binnen 2 dagen had ik een nieuw ding, per expres verzonden zelfs! Het andere ding doet het ook nog steeds alleen hij houdt niet van de Cafe Crema's. Jammer want daar houdt ik nu juist wel van.
Maar goed, prima service dus. En dat is ook weleens leuk! Nog leuker was geweest als ze Sjors hadden mee gestuurd.
Ik bel de Tassimoto's op en krijg een dame aan de phone die keurig haar script afwerkt: naam, adres, no vh apparaat, etc. Ik geef netjes antwoord en na het riedeltje zegt de dame: "een nieuwe wordt u toe gezonden". Huh? En ja hoor, binnen 2 dagen had ik een nieuw ding, per expres verzonden zelfs! Het andere ding doet het ook nog steeds alleen hij houdt niet van de Cafe Crema's. Jammer want daar houdt ik nu juist wel van.
Maar goed, prima service dus. En dat is ook weleens leuk! Nog leuker was geweest als ze Sjors hadden mee gestuurd.
Optimist tot in de kist!
woensdag 1 september 2010 om 20:56
Oh dan heb ik er ook nog één ...
Ik stond in de parkeergarage bij de betaalautomaat. Ik moest iets van 5 euro betalen. Ik stop er een briefje van 20 in. Ik kreeg eerst dat briefje van 20 weer terug, toen het wisselgeld 15 euro en toen ook nog eens mijn uitrijkaart.
Dat was nog eens service!! Het was avond, niemand in het hokje van de parkeergarage. Heb het lekker gehouden. Gebeurt niet vaak zulke meevallers. Niet helemaal over garantie dus maar moest opeens aan denken.
Ik stond in de parkeergarage bij de betaalautomaat. Ik moest iets van 5 euro betalen. Ik stop er een briefje van 20 in. Ik kreeg eerst dat briefje van 20 weer terug, toen het wisselgeld 15 euro en toen ook nog eens mijn uitrijkaart.
Dat was nog eens service!! Het was avond, niemand in het hokje van de parkeergarage. Heb het lekker gehouden. Gebeurt niet vaak zulke meevallers. Niet helemaal over garantie dus maar moest opeens aan denken.
Here I am - now what are your other two wishes...
woensdag 1 september 2010 om 21:02
ShamRock; het schijnt toch geen standaard te zijn dat je geld toe krijgt, dus daarvoor zou ik niet acuut hetzelfde bestellen. Anders had ik het zelf ook wel geweten.
Nymphadora; ik leer hier ook elke keer weer wat bij !
Olifantje; oeh, kun je niet gewoon wat Cafe Crema in de nieuwe proppen? Wie weet komt Sjors dan heel erg snel....
Lol, dat is pas parkeerbeleid ShamRock. Zoals je zelf al zegt; het gebeurt inderdaad niet vaak dus als er dan eens een meevaller op die onverwachte momenten zich meldt; jahoo!
Nymphadora; ik leer hier ook elke keer weer wat bij !
Olifantje; oeh, kun je niet gewoon wat Cafe Crema in de nieuwe proppen? Wie weet komt Sjors dan heel erg snel....
Lol, dat is pas parkeerbeleid ShamRock. Zoals je zelf al zegt; het gebeurt inderdaad niet vaak dus als er dan eens een meevaller op die onverwachte momenten zich meldt; jahoo!
when you wish upon a star...
woensdag 1 september 2010 om 21:35
Ik heb ook zo'n verhaal, ik verbaas me er nog steeds over:
Mijn koelkast was laatst kapot en al het eten in de koelkast en vriezer was bedorven. Iemand had mij getipt om de verzekering te bellen. Dus ik bellen en aangegeven dat er voor ong. EUR 100 aan eten bedorven was, EUR 50 in de koelkast en EUR 50,00 in de vriezer. Zegt die mevrouw dat ik recht heb op EUR 50,00 want alleen het eten uit de vriezer is gedekt. Vervolgens zegt ze, de max. vergoeding per diepvrieslade is EUR 35, weet u wat, dan krijgt u de max. vergoeding per lade (ik had er drie), dan heeft u het eten in de koelkast ook vergoed.
M.a.w. ik had recht op EUR 50, want werkelijke waarde en ik kreeg EUR 105,00.
Mijn koelkast was laatst kapot en al het eten in de koelkast en vriezer was bedorven. Iemand had mij getipt om de verzekering te bellen. Dus ik bellen en aangegeven dat er voor ong. EUR 100 aan eten bedorven was, EUR 50 in de koelkast en EUR 50,00 in de vriezer. Zegt die mevrouw dat ik recht heb op EUR 50,00 want alleen het eten uit de vriezer is gedekt. Vervolgens zegt ze, de max. vergoeding per diepvrieslade is EUR 35, weet u wat, dan krijgt u de max. vergoeding per lade (ik had er drie), dan heeft u het eten in de koelkast ook vergoed.
M.a.w. ik had recht op EUR 50, want werkelijke waarde en ik kreeg EUR 105,00.