Gezondheid alle pijlers

rot gevoel door mycrogynon 30

31-08-2010 12:03 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben microgynon gaan slikken tegen pms. Inmiddels slik ik het 3 maanden en ik voel me ongelooflijk rot (lees:depressief) en onrustig! Gisteren viel het kwartje dat het wel eens door deze pil zou kunnen komen.

Ik wil ermee stoppen. Ik hoor positieve verhalen over spiraaltjes, en dan met name de Mirena.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen die zo slecht reageren op de mycrogynon 30? Of beeld ik me wat in?
Ik was niet te harden met microgynon 30. Vooral niet tijdens mijn PMS-dagen. (en voor de rest ook behoorlijk depri)

Ik heb nu de Yasmin.

Misschien kan je eens kijken naar de Yaz24.

Er zijn al heel veel topic's hier over. Die kan je via de zoekfunctie of via google wel vinden.
Ikke!

Maar dan pas na jaren gebruik van Microgynon. Ik kreeg allerlei rare klachten (veel PMS-achtige dingen, verminderd libido, opgezwollen enkels, rugpijn in de stopweek en depressie-achtige verschijnselen). Ik ben in overleg met de huisarts toen overgestapt op het Mirena-spiraaltje (vanwege het feit dat ik altijd heel heftig ongesteld werd en vrij ernstige pms-klachten had voordat ik aan de pil was.

Het is een wereld van verschil, het leek wel of er een sluier om mijn hoofd werd weggetrokken... Daarbij geen maandelijkse klachten meer (PMS) en ik word niet meer ongesteld.

Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat het inbrengen en verwijderen voor mij geen pretje is. Ik heb geen kinderen en schijnbaar is mijn baarmoeder gekrompen. Maar goed, dat is maar 1 keer in de 5 jaar, dus dat overleven we ook wel....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
misschien microgynon 20?

ik ben ook overgestapt op 20mg bevalt een stuk beter
Ik slikte de stediril 30, en had hier ook veel last van: gekelderd libido, kon geen aanraking meer verdragen, veel hoofdpijn, vermoeid en chagrijnig. Nu ben ik overgestapt naar de Nuvaring, en dit kan ik iedereen aanbevelen. Het voordeel is dat het niet zoals een spiraaltje in je baarmoeder gebracht moet worden, dat het in tegenstelling tot de pil toch een kleine hoeveelheid, lokaal, hormonen afgeeft en dat je nog steeds je eigen menstruatie kunt regelen (zoals stopweek overslaan). Misschien het proberen waard voordat je overgaat op de mirena?
Dit is een bijwerking die in de bijsluiter staat.

Buiten dat: waarom zoek je bevestiging op een forum?

Als 100 vrouwen hier roepen: nee nergens last van, heb jij dan geen last meer?

Of andersom: heb je dan meer last?

Als jij je rot voelt door de microgynon 30, dan is het zo voor jou.

Dan kan je 2 dingen doen: naar je huisarts voor een ander voorbehoedsmiddel of niets doen.
Bedankt voor alle tips. Ik ga eens even nadenken wat het beste voor mij is.

@Hermes......wat is er mis met een beetje bevestiging vinden? Daar is een forum toch juist voor? Herkenning vinden in elkaars verhalen?
Thcark, het ging met om je laatste zin 'of beeld ik me wat in?'

Als jij last hebt, heb je last. Punt.

(En via -> zoeken hiernaast kan je heel wat topics over pilklachten en in het bijzonder de microgynon vinden)
Dat vraag ik mij dus echt af, of ik me wat inbeeld. Ik bedoel niet dat ik mijn klachten inbeeld, want die zijn reëel en echt. Maar ik vraag me af of ik mij inbeeld dat deze klachten door de pil kunnen komen of niet. Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.

Ja, ongetwijfeld zijn er hier nog veel meer topics over de pil te vinden, zoals ieder onderwerp wel 100 keer terug komt. Lijkt me geen probleem.

Ik voel me alleen zo kl*te, waarschijnlijk door die pil, dat ik even behoefte voelde dit te delen.
Ik werd knettersjaggerijnig en zo droog als de woestijn van de microgynon.

Nu ik weer aan de Trigynon ben, heb ik nergens meer last van.
quote:Hasse88 schreef op 31 augustus 2010 @ 12:08:

Ikke!

Maar dan pas na jaren gebruik van Microgynon. Ik kreeg allerlei rare klachten (veel PMS-achtige dingen, verminderd libido, opgezwollen enkels, rugpijn in de stopweek en depressie-achtige verschijnselen). Ik ben in overleg met de huisarts toen overgestapt op het Mirena-spiraaltje (vanwege het feit dat ik altijd heel heftig ongesteld werd en vrij ernstige pms-klachten had voordat ik aan de pil was.

Het is een wereld van verschil, het leek wel of er een sluier om mijn hoofd werd weggetrokken... Daarbij geen maandelijkse klachten meer (PMS) en ik word niet meer ongesteld.

Het enige nadeel dat ik kan verzinnen is dat het inbrengen en verwijderen voor mij geen pretje is. Ik heb geen kinderen en schijnbaar is mijn baarmoeder gekrompen. Maar goed, dat is maar 1 keer in de 5 jaar, dus dat overleven we ook wel....

Ik hetzelfde verhaal.

Wat was ik het zat die kl*** pil.

Nu ook mirena, en ben van alle klachten af (nou ja bijna alle, heb nu veel puistjes ineens).

Inbrengen deed bij mij gee pijn. Heb ook geen kinderen, maar ontspannen help dus echt.

succes ermee
quote:supershiva schreef op 31 augustus 2010 @ 12:10:

misschien microgynon 20?

ik ben ook overgestapt op 20mg bevalt een stuk beterMisschien alleen tegen de pms klachten; mijn huisarts raadde dat ten zeerste af als je echt niet zwanger wilt worden! Blijkbaar is deze toch niet zo betrouwbaar als anticonceptiemiddel?
Microgynon 30 heeft idd ook rare bijwerkingen bij me, ik slikte eerst Stediril 30, maar ivm een nieuwe dokter kreeg ik een andere pil voorgeschreven Microgynon 30.

In mijn vorige pil zaten andere stoffen, en met die pil had ik ook geen last alles was prima!

Tijdens en voor mijn periode voel ik me ook vooral een beetje down en heb ook vooral last van lusteloosheid.

En ineens krijg ik ook enorme krampen tijdens mijn periode!

dit had ik niet met mijn vorige pil.

Deze pil veroorzaakt ook rugpijn bij mij!

Misschien toch een aanrader om andere pil en of een spiraaltje te nemen idd.
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Had hetzelfde van microgynon, en ook nog exceem klachten,nu al jaren aan de minulet,en nergens last van.

Trigynon ook jaren gehad,maar nadeel was dat je die niet kon doorslikken(en dat deed ik in mijn puberteit nogal vaak ivm weekend vriendje)

Wel moet ik voor minulet bijbetalen,maar zowiezo moeten we dat volgend jaar allemaal voor de pil toch?
Ik reageer op elke pil slecht, depressief en ik word misselijk ervan. Mijn huisarts heeft gezegt niet aan de pil meer te beginnen, de mirena raade hij ook af omdat ook daar hormonen in zitten. Ik ben voor mijn pms het in de supplementen gaan zoeken en slik nu teunisbloemolie en verdomd het niet waar is: ben ik al 3 maanden klachten vrij mischien optie ??
Oh en zonder gein ter aanvulling, ik was een draak in de pms periode, pijnlijke borsten, buikpijn en misselijk zo erg dat ik mij echt moest ziekmelden van ellende.
quote:girlxxx schreef op 31 augustus 2010 @ 15:45:

Oh en zonder gein ter aanvulling, ik was een draak in de pms periode, pijnlijke borsten, buikpijn en misselijk zo erg dat ik mij echt moest ziekmelden van ellende.Bedankt voor de tip,hier ook een hormonenbom rond die tijd
quote:gernie schreef op 31 augustus 2010 @ 13:14:

[...]

Ik hetzelfde verhaal.

Wat was ik het zat die kl*** pil.

Nu ook mirena, en ben van alle klachten af (nou ja bijna alle, heb nu veel puistjes ineens).

Inbrengen deed bij mij gee pijn. Heb ook geen kinderen, maar ontspannen help dus echt.

succes ermeeDe eerste deed ook nauwelijks pijn. Beetje wee-achtige verschijnselen maar verder niks. Alleen bij het verwijderen bleek dat mijn touwtjes waren 'opgelost' en mijn huisarts kon er niet bij... Naar de gyn die zonder verdoving dat ding heeft verwijderd en daarbij zei (na check met echo) dat mijn baarmoederhals ongebruikelijk lang is en mijn baarmoeder geslonken is (dat kan schijnbaar...). Dus de volgende keer (over vijf jaar) gaan we kijken wat we dan gaan gebruiken... Misschien inbrengen met verdoving, of toch iets anders... Maar dat zien we dan wel weer, voorlopig ben ik hartstikke tevreden!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb echt jaren Microgynon 30 geslikt maar sinds een poos, vanwege vergoeding ziektezorgverz ofzo, krijg ik nu Stediril 30. En nu ik daar naar aanleiding van wat ik hier lees eens goed over nadenk, voel ik mij de laatste tijd veel beter. Qua humeur, nauwelijks hoofdpijn. Ik heb wat problemen met mijn stoelgang, maar weet natuurlijk niet of dat er mee te maken heeft. Maar mijn humeur is er echt van opgeknapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven