Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Hoi Madiken,

Ik heb deze geur gekocht bij Douglas, in het dorp waar ik woon.

Ik wil je wel even mailen voor het adres? Vlgs mij is het dan beter dat je eerst de geur uitprobeert voordat je 'm besteld bij internet. Oja..ik lees net dat je dat al gedaan had...kijk maar.

Bijenkorf en Ici hebben deze geur niet.

Groetjes!! Taylor.
quote:Madiken schreef op 01 november 2007 @ 16:59:

Livre, ken jij Gala de Dia van Loewe ook? Ik ben zo benieuwd hoe die ruikt. Ik denk dat die erg lekker is.

Madiken, ik heb de Gala nooit geroken. Het is een orientaals-bloemige geur.

Topnoten: bergamot, citroen, rozenhout, groene noot

Middennoten: roos, anjer, ylang-ylang, lelietje-van-dalen

Basisnoten: civet, patchouli, vanille, castoreum
Heb niet alle pagina's gelezen dus misschien ben ik spuit 11 maar ik heb van de week een ontzettend lekker parfum geroken/opgespoten. Hij is alleen maar te koop bij Skins Cosmetics: Juliette has a gun en er zijn 2 versies. Van de kleinzoon van Nina Ricci (Rocco Ricci) Echt heerlijk, zit nog aan de mouw van mijn jas en elke keer ruik ik het weer.
ik heb op aanraden van mijn vriendin de nieuwe geur van Guerlain gekocht..hij is heerlijk..insolence ...de eerste paar minuten vond ik hem minder maar daarna veranderd hij in een heerlijke geur..ik heb heel veel complimenten gekregen vandaag..maar vraag eerst een proefje voordat je hem koopt want wat bij de ene heerlijk ruikt kan bij de ander stinken...Angel van TM stinkt bij mijn schoonzus echt naar smurrie...en bij mij heerlijk...

BobbieC
Hé runningmonster, zeker niet spuit 11 hoor ! Aan dit soort berichten hebben we wat ! Ik had het al op de site van Skins gezien. Ze hebben daar sowieso héél veel lekkere, aparte geuren. Gelukkig openen ze binnenkort ook een zaak in Rotjeknor !
Ik heb gisteren een flesje 'Life' van Esprit gekocht... Ben normaal niet zo voor de 'goedkopere' geurtjes, maar deze vind ik wel heel lekker!!!
Geef mij maar Euphoria van Calvin Klein! Beetje zwaar, maar toch wat zoeter! Blijft lekker lang hangen en heerlijk om weer tegen te komen in je sjaal of kraag van je jas! Misschien erg oud nieuws voor jullie, maar ik kan er geen genoeg van krijgen! Groetjes Lin
Tegenwoordig draag ik vooral Noa . (Cacharel)
Hebben jullie de nieuwe geur van Armani al geroken? Het commentaar wat ik erover lees is erg goed!!!!!!!
Hoe heet die geur?

Ga zaterdag de stad in. dus kan dan wel even gaan ruiken!
Ahhh..beetje late reactie van mij, Daantjuh....

Vlgs mij heet deze geur Diamonds! En zo te lezen is het een goede geur!

Iemand deze al geroken?

Zoefie, heb jij Premiere al geroken?

Groetjes!
Hallo allemaal,

Wat ben ik blij met dit forum!!! Super ik ben echt helemaal parfum-freak. Heerlijk iedere dag een ander luchtje op.

Hieronder mijn luchtjes:

Coco M van Chanel

Allure van Chanel

Chance van Chanel (goh zou ik Chanel lekker vinden?!)

De groene van DKNY

Gouden flesje van Giorgio armani

Sun Jill Sander

Un Jardin van Hermes

Chic van Herrera

Gucci Rush

ik vergeet er vast nog een paar.

Ik ben nog op zoek naar een nieuw luchtje, ik ken Angel heel bijzonder maar toch niet helemaal mijn parfum, Alien hetzelfde. Ik ben ook geinteresseerd in meer "onbekende" luchtjes bijv van Ariane Inden of van Skins bijv. Daar ken ik nog geen luchtjes van.

Groetjes,

Yo
Leuk, weer wat parfumliefhebbers erbij ! Yoie, welke "un jardin"van Hermès heb jij: sur le Nile of en Méditerannée ? Ik heb nu de laatste, die andere heb ik ook gehad maar is helaas op. Zijn allebei lekker en apart vind ik. Taylor, ik heb de Première van Chanel nog niet geroken, ik vrees dat ik daarvoor naar het buitenland zal moeten. Of heeft iemand anders hem al wel geroken ?
Hoi Zoefie,

ik heb Mediterannee, heerlijk en heel fris. Ja, ik ben ook zo benieuwd naar die nieuwe geur van Chanel. Ik vind hem vast lekker, er is tot nu toe geen geur van Chanel die ik niet lekker vond. Onlangs rook ik weer een so prettty van Cartier die vind ik ook heerlijk.
weei iemand hoe Agent Provocateur ruikt, ik heb het niet bj de douglas gezien, maar ben zo nieuwsgierig wat het is, om zomaar te bestellen is wel heel pittig/

Ik ben superfan v Sicyli v DG en Chopard heeft lekkere geuren.
Sarah, Agent Provocateur heeft 2 geuren: het eerste parfum heet volgens mij gewoon Agent Provocateur. Dit is een stevige geur, muskusachtig met (dacht ik) rozen. Behoorlijk aanwezig, maar wel érg lekker. Misschien is het voor overdag wel een beetje té. De tweede geur is Maitresse, die is wat lichter. Ook wel een goede geur, maar hij is me minder bijgebleven dan de eerste. Je kunt ze allebei bij de Bijenkorf kopen of bij de grotere Douglas en Ici-winkels (maar daar hebben ze alleen de eerste).
Yoie: ik vind So Pretty ook heerlijk! Alleen is manlief er niet zo dol op, noemt het een oma-geur. Tja. De geuren die jij opnoemt, daar heb ik er ook een paar van. Chic is bijzonder! Heb je Arancia van Aqua Di Parma al 's geroken? Dat is een topgeur! Ben van plan om deze met de tijd aan te schaffen.Ik vind, net als jij, alle geuren van Chanel heerlijk..muv: Allure Sensuelle (eerst vond ik deze geur wel lekker, maar word er misselijk van) en Chanel nr.5....ben ik ook niet gecharmeerd van! Wel van Eau Fraice en Chance, deze geuren kan ik altijd dragen zonder er misselijk van te worden..oja en Coco M.

Maar wat anders, dames: hebben jullie wel 's gehad dat je van geuren werkelijk misselijk kan worden? Het verbaast me...want droeg gister Angel van T.Muggler en werd er gewoon beroerd van! Net als Alien..heel raar want heb deze geuren vaak gedragen..kan het zo zijn dat je smaak/reuk verandert in de loop der tijd? Heb nu dus hele lichte geuren op...en dat verdraag ik erg goed. Denk dus aan Chance, Chic, de zomergeur van Moschino (kom even niet op de naam, tis net zo'n fles als Couture), en nog wat anderen.

Is het voor jullie herkenbaar?
Hoi Taylor,

ja, mijn man omschreef het ook als een oma-geur toen ik het luchtje van Cartier op laten spuiten!!

Arancia ken ik niet, gelijk genoteerd kan ik weer even ruiken als ik bij de parfumerie ben. Allure Sensuelle ben ik ook nog niet helemaal uit, de ene keer als ik hem ruik denk ik heerlijk en de andere keer vind ik hem ook niet lekker.

Ja misselijk worden van geuren is mij niet onbekend. Maar dat is bij mij iets van de laatste tijd (ik ben niet zwanger!). Ik krijg ook steeds meer bultjes van geuren bij mijn gezicht omdat ik het in mijn nek spuit. Als ik het op mijn pols doe heb ik geen last van bultjes.
Hoi Taylor,

is Arancia van Aqua di Parma gewoon bij Douglas en Ici te verkrijgen trouwens?

Ik ben wel benieuwd.

gr. Yo
Hoi Yo,

Ja, dat misselijk worden is vervelend...ben ook niet zwanger hoor! Ik weet niet waar het aan ligt....

Arancia is te koop bij Skins Cosmetic en ook bij mij in het dop waar ik woon. Dat is een parfumerie die al de geuren heeft van de Acqua di Parma serie. Het is echt een heerlijke geur! Fris...maar toch ook wel wat zoets erin, komt mn door de musk die erin zit. Vlgs mij is deze geur niet te koop bij de 2 andere parfumerieen die je opnoemde.

Gr. Taylor.
Hoi Taylor,

zou ik het zo kunnen kopen denk jij? Als je mijn voorkeur voor geuren ziet?

Spannend, heb jij weleens iets gekocht bij Skins. Bij welke grote stad woon jij in de buurt. Misschien is het wel vlak bij waar ik woon namelijk. Kan ik er zelf naar toe rijden naar de parfumerie in jouw dorp.

groetjes Yo
Hoi Yo,

Nou, de ervaring leert dat je beter eerst kan gaan ruiken voordat je het koopt...

Maar zo te zien aan jou voorkeuren denk ik wel dat het een geur is die bij je zou passen! hij is heerlijk iig!
anoniem_15553 wijzigde dit bericht op 24-11-2007 14:45
Reden: prive
% gewijzigd
Zoefie dank je, meestal als er muskus inzit dan vind ik het wel een aantrekkelijk geurtje, we hebben sinds kort een ici hier in de stad, dus das mooi.

Ga ik s lekker ruiken en snuiven
Taylor,

dat is inderdaad beter, maar omdat wij dezelfde soort luchtjes lekker vinden denk ik dat deze ook goed zal bevallen. Dus soms durf ik dan wel een gokje te nemen.

Mijn ouders wonen in De Bilt, is het daar in de buurt soms?
anoniem_58720 wijzigde dit bericht op 16-11-2007 17:40
Reden: prive
% gewijzigd
Yo, je hebt mail!!

Ja, we hebben idd dezelfde smaak!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven