Uitgaan na een bevalling.
donderdag 2 september 2010 om 17:48
donderdag 2 september 2010 om 17:52
Ik ben naar de bioscoop geweest 6 weken na de bevalling. Was heerlijk . Mijn borsten stonden op ontploffen, was laatste Lord of the Rings film dus ik was wel even weg. Mijn schoonmoeder paste op en dat voelde goed, dat is wel van belang dat je je goed voelt over de oppas.
Maar lekker vooruitzicht toch?
Maar lekker vooruitzicht toch?
donderdag 2 september 2010 om 17:53
donderdag 2 september 2010 om 18:01
Ik had een concert precies vier weken na de uitgerekende datum, van U2. Ik beviel twee weken te vroeg. Ik ben niet gegaan, met pijn in mijn hart... Mijn hechtingen deden nog loeizeer en ik gaf borstvoeding waardoor ik het niet zou trekken zonder te moeten kolven. Mijn tip: zoek van te voren iemand die als reserve wil fungeren en op het laatste moment nog voor jou zou kunnen gaan. Dat heb ik ook gedaan. Mijn vriend is uiteindelijk samen met de vrouw van zijn baas gegaan (is ook U2 fan).
Uiteindelijk was mijn eerste concert na ruim twee maanden, van Coldplay. Dat ging goed, ook zobder kolven.
Uiteindelijk was mijn eerste concert na ruim twee maanden, van Coldplay. Dat ging goed, ook zobder kolven.
donderdag 2 september 2010 om 18:04
quote:Garden_of_Sarah schreef op 02 september 2010 @ 17:51:
Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach Hoezo? Als ie gepland is, is de kans dat je net zo snel of sneller herstelt als na een 'gewone' bevalling, zeer groot. Die jaap in mijn buik was weliswaar gemeen, maar gewoon zitten kon ik prima gelijk weer
Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach Hoezo? Als ie gepland is, is de kans dat je net zo snel of sneller herstelt als na een 'gewone' bevalling, zeer groot. Die jaap in mijn buik was weliswaar gemeen, maar gewoon zitten kon ik prima gelijk weer
donderdag 2 september 2010 om 18:06
En not-done? Ten eerste bepaal je dat lekker zelf, ten tweede is het al heel goed mogelijk om je kind dan een avond (en een nacht) achter te laten bij opa en oma. Kolven kan dan al prima, en slapen in een wagenbak behoort ook nog steeds dan tot de mogelijkheden. Kind is dan ook nog niet eenkennig, en jullie zijn als verse ouders inmiddels al best even toe aan een avondje iets anders aan je hoofd. Mijn advies, kortom: DOEN.
donderdag 2 september 2010 om 18:07
donderdag 2 september 2010 om 18:11
donderdag 2 september 2010 om 18:13
quote:Garden_of_Sarah schreef op 02 september 2010 @ 17:51:
Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach
Eens met Tia Dalma, Je hebt geen last meer na 2 maanden hoor! Je mag 6 weken niet tillen, maar verder kan en mag je Alles!
Je kijkt tegen die tijd gewoon, en eventueel zoals eerder gezegd iemand anders voor je laten gaan.
Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach
Eens met Tia Dalma, Je hebt geen last meer na 2 maanden hoor! Je mag 6 weken niet tillen, maar verder kan en mag je Alles!
Je kijkt tegen die tijd gewoon, en eventueel zoals eerder gezegd iemand anders voor je laten gaan.
donderdag 2 september 2010 om 18:15
donderdag 2 september 2010 om 18:17
Grappig dat je dit vraagt. Ik was toen ik zwanger was van de eerste een beetje naief. Ik had kaartjes voor U2 voor ruim 2 weken na de uitgerekende datum. Ik dacht dat dat wel moest kunnen (wist ik veel hoeveel impact een bevalling en een kind hebben). Uiteindelijk beviel ik 2 weken te laat met een keizersnee en kwam op de dag van het concert uit het ziekenhuis. Kaartjes aan een collega van mijn man gegeven. Ik snap nu, 2 kinderen later, eigenlijk niet hoe ik toen zo naief kon zijn.
donderdag 2 september 2010 om 18:30
Ik ben op 15 november uitgerekend. Op 18 november naar de nachtelijke release van Harry Potter zal wel iets te veel gevraagd zijn of niet?
Ik hoef niet uit eten met kerst en Sinterklaas kan me gestolen worden maar toen ik de releasedatum van HP zag baalde ik toch wel eventjes...
Misschien toch reserveren voor de zekerheid. Heb ik ook nog iets om blij over te zijn als de baby later komt. Hoewel hoogzwanger in de bios misschien ook niet alles is.
Ik hoef niet uit eten met kerst en Sinterklaas kan me gestolen worden maar toen ik de releasedatum van HP zag baalde ik toch wel eventjes...
Misschien toch reserveren voor de zekerheid. Heb ik ook nog iets om blij over te zijn als de baby later komt. Hoewel hoogzwanger in de bios misschien ook niet alles is.
donderdag 2 september 2010 om 18:33
donderdag 2 september 2010 om 18:37
quote:Ainne schreef op 02 september 2010 @ 18:32:
Je weet 't niet Kaetje, met een beetje geluk voor hetzelfde geld beval je een week of twee te vroeg.Ik ben het nog niet zat (gelukkig!) maar wel erg nieuwsgierig naar de baby en hoop natuurlijk wel dat ie ietsje eerder komt (maar ook weer niet te vroeg uiteraard!). Maar als ik dan toch overtijd ga heb ik in elk geval afleiding...
Je weet 't niet Kaetje, met een beetje geluk voor hetzelfde geld beval je een week of twee te vroeg.Ik ben het nog niet zat (gelukkig!) maar wel erg nieuwsgierig naar de baby en hoop natuurlijk wel dat ie ietsje eerder komt (maar ook weer niet te vroeg uiteraard!). Maar als ik dan toch overtijd ga heb ik in elk geval afleiding...