Uitgaan na een bevalling.

02-09-2010 17:48 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello ladies,

Hoeveel weken/maanden duurde het voordat jullie weer uitgingen na de geboortje van je kindje?

Ik zie een concert dat ca. 2 maanden na mijn uitgerekende datum zal plaatsvinden, en wil graag gaan, maar vraag me af of het not-done is, en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Not done? Wie bepaalt dat? Als jij je goed voelt, gewoon doen. En als je je tegen die tijd toch niet lekker voelt, of je kindje niet alleen wil laten, iemand achter de hand houden die in jouw plaats wil..
Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach
Ik ben naar de bioscoop geweest 6 weken na de bevalling. Was heerlijk . Mijn borsten stonden op ontploffen, was laatste Lord of the Rings film dus ik was wel even weg. Mijn schoonmoeder paste op en dat voelde goed, dat is wel van belang dat je je goed voelt over de oppas.

Maar lekker vooruitzicht toch?
Na 2 1/2 week zijn we samen uit eten geweest, na een maand naar de film en uit eten en na 2 maanden weer eens lekker de kroeg in.

Kijk het even aan, wat voor kindje je krijgt bepaalt ook voor een groot deel of je het tegen die tijd aandurft.
Not-done, zijn er dan regels voor pas-bevallen vrouwen?

Het is eerder de vraag of je er dan wel zin in hebt. De eerste maanden zijn superpittig, gebroken nachten, herstellen van bevalling, borstvoeding die behoorlijk wat energie vreet.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Ik liep na 1 week met een grote kerstboom te slepen.,.... dus.....
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Dat vind je uitgaan, Binkie?
Binkie heeft overduidelijk een zomerbaby
Ik had een concert precies vier weken na de uitgerekende datum, van U2. Ik beviel twee weken te vroeg. Ik ben niet gegaan, met pijn in mijn hart... Mijn hechtingen deden nog loeizeer en ik gaf borstvoeding waardoor ik het niet zou trekken zonder te moeten kolven. Mijn tip: zoek van te voren iemand die als reserve wil fungeren en op het laatste moment nog voor jou zou kunnen gaan. Dat heb ik ook gedaan. Mijn vriend is uiteindelijk samen met de vrouw van zijn baas gegaan (is ook U2 fan).

Uiteindelijk was mijn eerste concert na ruim twee maanden, van Coldplay. Dat ging goed, ook zobder kolven.
quote:Garden_of_Sarah schreef op 02 september 2010 @ 17:51:

Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach Hoezo? Als ie gepland is, is de kans dat je net zo snel of sneller herstelt als na een 'gewone' bevalling, zeer groot. Die jaap in mijn buik was weliswaar gemeen, maar gewoon zitten kon ik prima gelijk weer
En not-done? Ten eerste bepaal je dat lekker zelf, ten tweede is het al heel goed mogelijk om je kind dan een avond (en een nacht) achter te laten bij opa en oma. Kolven kan dan al prima, en slapen in een wagenbak behoort ook nog steeds dan tot de mogelijkheden. Kind is dan ook nog niet eenkennig, en jullie zijn als verse ouders inmiddels al best even toe aan een avondje iets anders aan je hoofd. Mijn advies, kortom: DOEN.
5 weken na de bevalling ben ik met vriend naar Avatar geweest.

Mijn moeder heeft opgepast en alles ging prima.

Ik was wel enorm moe na die tijd, en ik heb heel wat afgejankt.

Maar als jij denkt dat het je gaat lukken moet je het doen hoor.
Ja hoor, kan best. Gewoon doen!

Ik ging bij mijn eerste na 3 maanden weer een hele nacht stappen en bij mijn tweede stond ik na 6 weken al te dansen op een festival.
Als alles een beetje normaal verloopt, kan dat best!

Ik had m'n eerste feestje een kleine maand na de bevalling (ks). Vond 't heerlijk om weer een avondje weg te zijn!

Maar als ik jou was zal ik wel zitplaatsen reserveren, als dat mogelijk is. Hele avond staan is wellicht nog een beetje too much.

Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach

Eens met Tia Dalma, Je hebt geen last meer na 2 maanden hoor! Je mag 6 weken niet tillen, maar verder kan en mag je Alles!

Je kijkt tegen die tijd gewoon, en eventueel zoals eerder gezegd iemand anders voor je laten gaan.
6 wkn na de bevalling van mijn eerste heb ik een avond onwijs gefeest in de kroeg.. ik was er zo aan toe na die tijd... heerlijk!

Je bent nog meer dan alleen mama hoor.. gewoon doen waar je je goed bij voelt!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dat bepaal je toch fijn zelf? Alleen een KS kan wellicht wat plannen in het water laten vallen maar ach Twee maanden later nog?!
Grappig dat je dit vraagt. Ik was toen ik zwanger was van de eerste een beetje naief. Ik had kaartjes voor U2 voor ruim 2 weken na de uitgerekende datum. Ik dacht dat dat wel moest kunnen (wist ik veel hoeveel impact een bevalling en een kind hebben). Uiteindelijk beviel ik 2 weken te laat met een keizersnee en kwam op de dag van het concert uit het ziekenhuis. Kaartjes aan een collega van mijn man gegeven. Ik snap nu, 2 kinderen later, eigenlijk niet hoe ik toen zo naief kon zijn.
Ik ben op 15 november uitgerekend. Op 18 november naar de nachtelijke release van Harry Potter zal wel iets te veel gevraagd zijn of niet?

Ik hoef niet uit eten met kerst en Sinterklaas kan me gestolen worden maar toen ik de releasedatum van HP zag baalde ik toch wel eventjes...

Misschien toch reserveren voor de zekerheid. Heb ik ook nog iets om blij over te zijn als de baby later komt. Hoewel hoogzwanger in de bios misschien ook niet alles is.
Je weet 't niet Kaetje, met een beetje geluk voor hetzelfde geld beval je een week of twee te vroeg.
Zow, jullie zijn snel

Bedankt voor de reacties.

En dikkiedik haha wat grappig. Maar daar was ik dus een beetje bang voor; dat ik inderdaad wat naief/overmoedig zou zijn door te denken dat ik dat wel aan zou kunnen, maar nu heb ik er alleen maar nog meer zin in!!!!
Gewoon gaan wanneer je eraan toe bent en behoefte aan hebt.

Ik vond trouwens even lekker shoppen al super!
quote:Ainne schreef op 02 september 2010 @ 18:32:

Je weet 't niet Kaetje, met een beetje geluk voor hetzelfde geld beval je een week of twee te vroeg.Ik ben het nog niet zat (gelukkig!) maar wel erg nieuwsgierig naar de baby en hoop natuurlijk wel dat ie ietsje eerder komt (maar ook weer niet te vroeg uiteraard!). Maar als ik dan toch overtijd ga heb ik in elk geval afleiding...
Ik zat drie dagen over tijd in een kroeg en toen de barman hoorde dat ik drie dagen over tijd was, haalde hij als grap een dweilstok, die hij tegen mijn barstoel aanzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven