Werk & Studie alle pijlers

Wat wilde je later worden?

31-08-2010 20:36 175 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat wilde je later worden toen je nog kind was? En ben je het ook daadwerkelijk geworden?

Ik heb een periode gehad dat ik bioloog wilde worden. Of schrijver of journalist, dat leek me ook wel wat.

En nee, ik ben het niet geworden. Ik werk nu als directiesecretaresse.

En jullie?
de sterkste man van Nederland.
Ik wilde medisch analiste worden.

Geen idee wat het was maar het klonk zo prachtig en zo mooi en zo volwassen en zo mevrouwerig.

Kan me nog de opgetrokken wenkbrauwen van de volwassenen herinneren als ik als kleuter gevraagd werd wat ik wilde worden en met een nuffig toontje zei:

Meeee-dies aaan-na-lis-te
quote:meds schreef op 01 september 2010 @ 00:23:

de sterkste man van Nederland.

En gelukt, toch?

Dokter, kraamverzorgster, meester (best lastig, toch), (kinderboeken)schrijfster, journaliste, columniste, kinderpsycholoog, wiskundige, tolk. Allemaal niet geworden. Hoewel, ik schrijf wel behoorlijk wat. Alleen zijn dat artikelen, geen ontspanningslectuur. Maar soms, als de fantasie op hol slaat, bedenk ik me dat ik naast m'n werk best een boek kan schrijven. Of columns.

Mocht ik mijn werkgebied moe worden, of kom ik niet aan werk, dan denk ik serieus dat het beroep van editor mij wel zou liggen. Al kom je daar zonder werkervaring natuurlijk nooit tussen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Ik wou elke week wat anders worden: dierenarts, dolfijnentrainster, dokter, schrijfster, actrice. En ga zo maar door.

Met als uitkomst dat ik nu nog steeds geen idee heb wat ik nou wil worden. Ben nog steeds wel voor mezelf verhalen aan het schrijven en zou leuk zijn als daar ooit boeken uit voort komen maar dat is niet zeker.
Schrijfster en piloot. Geen van beide geworden. Heb wel een soort boek geschreven, maar geen roman.

Oh ja, en ik zag me op een soort kantoor werken, met een strak pakje aan. Wat ik daar dan precies deed was verder onduidelijk. Dat is inderdaad gelukt, behalve het strakke pakje dan
Schrijfster, juf, architect (totdat bleek dat je dan moest kunnen rekenen), ik heb nog een poos op een ambassade willen werken. (lijkt me nog steeds wel leuk eigenlijk). 'iets met talen'.

Heb rechten gestudeerd en heb nu een ambtenarenbaan...
Juf, ik werk nu wel in het onderwijs, maar niet als juf, dus tja bijna...
quote:hiltje schreef op 01 september 2010 @ 00:45:

Ik wilde medisch analiste worden.

Geen idee wat het was maar het klonk zo prachtig en zo mooi en zo volwassen en zo mevrouwerig.

Kan me nog de opgetrokken wenkbrauwen van de volwassenen herinneren als ik als kleuter gevraagd werd wat ik wilde worden en met een nuffig toontje zei:

Meeee-dies aaan-na-lis-teSchattig hoor. Ik kende dat woord volgens mij niet eens op mijn vijfde.
Ik weet nu nog niet wat ik later wil worden.
quote:verli schreef op 01 september 2010 @ 00:11:

Boswachter of bioloog.

En het is bioloog geworden...Grappig dat zoveel kinderen boswachter wilden worden. Op dat idee was ik toen niet gekomen. Ik wilde wel bioloog worden, maar helaas, ik was niet goed in exacte vakken...
quote:zusenzoo schreef op 01 september 2010 @ 17:00:

Ik weet nu nog niet wat ik later wil worden.Ik eigenlijk ook niet! Je rolt ergens in en dat doe je dan.
Rijk!

En dat is gelukt
quote:nessemeisje schreef op 31 augustus 2010 @ 23:39:

Wilde juf worden (niet gedaan), striptekenares (ook niet gedaan), toen bij de marine (ook niet), tolk-vertaler nieuw-Grieks (nope) en nu ben ik ambtenaar. Nou speelde ik vroeger ook wel kantoortje, dus ik ben wel een beetje geworden wat ik wilde Ik wilde architect worden en heb ook wel eens gedacht aan advocaat, striptekenaar, grafisch ontwerper of archeoloog/historicus. Ben gestart met de studie Bouwkunde met het idee om architect te worden, maar ben afgestudeerd als stedenbouwkundige. Ik werk nu als adviseur ruimtelijke ordening voor een gemeente. (Ook ambtenaar, dus.)
quote:Lizzl schreef op 31 augustus 2010 @ 22:39:

Artpiraat, 6 minuten geleden

Wie wilde geen zanger(es), danser(es) of acteur/actrice worden?

Nee, ik eigenlijk niet. Ik wilde ook nooit het prinsesje spelen... Besefte me dat zij beperkt worden in hun vrijheid en dat vond ik toen al niks.

Dat had ik ook wel. Ik had alleen de droom om goed te kunnen zingen. Dat leek me het enige geweldige aan het beroep van zangeres.

De rest, de entourage en verder, vond ik niet aantrekkelijk.
Zwarte piet, dat wilde ik graag worden.

Paar maanden daarna hoorde ik dat ie niet bestond, toen stortte mijn wereld echt in.

Toen was t bloemist, daarna uitvinder, daarna juf. Bijna gelukt, toch maar weer wat anders.

Nu typmiep. Heerlijk!
Ik wilde balletdanseres worden... helaas niet gelukt!

Daarna wilde ik mama worden... dat is gelukt!

En toen ik ietsie ouder was zei ik altijd: ik wil mijn eigen reclamebureau! .... nu werk ik wel bij een reclamebureau, dus dat komt aardig goed in de buurt!
Ik wilde in mijn vroege jeugd (in willekeurige volgorde) putjesschepper (wist niet eens wat het was, maar het leek mij vader wel wat, gezien ik de oren van zijn kop vrat), non en geisha worden...

Niet verbazingwekkend ben ik geen van drieën gaan doen.

Later wilde ik graag in een museum werken of archeoloog of historicus worden. Tot nu toe niet geslaagd in mijn ambitie, alhoewel ik wel de opleiding tot museoloog heb gevolgd... Er is geen droog brood in te verdienen, dus nu klus ik wat rond in de DIV of administratieve hoek....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Zangeres of actrice. De kansen om hierin te beginnen begonnen al toen ik gevraagd werd voor in een reclamespot mee te doen. Helaas mocht ik dat niet van mijn ouders. Mocht wel op toneelschool, maar dierf de audities niet aan, omdat iedereen zei dat het me toch niet ging lukken :(

Heb het meest ervaring als bediende commerciele binnendienst. Maar als ik zo van die series op tv zie, dan kan ik wel huilen want dat wilde ik ook!
Advocaat. Of tovenaar.

Ben advocaat geworden, maar sommige cliënten zien eigenlijk liever een tovernaar
dierenarts
quote:zusenzoo schreef op 01 september 2010 @ 17:00:

Ik weet nu nog niet wat ik later wil worden.dat probleem heb ik ook !
Toen ik op de kleuterschool zat wilde ik kleuterjuf worden (en dan werken bij mijn juf, want die was zoooooo lief), op de lagere school wilde ik lagere school-juf worden, en dan werken bij mijn juf, want die was zoooooooo lief.

Later wilde ik dokter worden, vind ik nog steeds jammer dat dat niet gelukt is.

Nu ben ik echoscopiste, maar al jaren in de WAO. Ik ben dus niks.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ik wilde heel lang dokter worden tot ik flauwviel bij een verhaal over bloedneuzen in groep 8. Toen was ik ervan overtuigd dat dat nooit zou kunnen, dat ik steeds zou flauwvallen.

Vervolgens wil de ik pedagoog of industrieel ontwerper worden, of juf, of creative designer bij films...

en over 1 jaar ben ik toch dokter, bloedneuzen zijn peanuts!
macadamia wijzigde dit bericht op 02-09-2010 21:26
Reden: na lange dag coschappen is m'n spelling niet meer op niveau
% gewijzigd
Kinderarts..

Ben bijna arts en daarna wordt het gynaecoloog.
Ik wilde journaliste of archeologe worden (basisschool) en vanaf middelbare school nog steeds journaliste of 'iets' met kunst. Uiteindelijk via HBO MER (management-economie-recht) in verzekeringswereld beland, toen meewerkend partner in bedrijf geweest en nu eh, ben ik niks. Maar wel plannen tot studie. Niet nu maar volgend jaar. (geneeskunde)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven