Gezondheid alle pijlers

Mijn man had leukemie

10-06-2010 21:38 5896 berichten
Vandaag heb ik te horen gekregen dat mijn man (hier HIH afkorting van HijIsHij) Acute lymfatische leukemie heeft. Zojuist al begonnen met prednison en van de week beginnen we met de chemo.

UPDATE 5 augustus:

HIH is 2,5 week thuis geweest. Helaas hebben we gisteren te horen gekregen dat de leukemie nog agressiever is dan gedacht. Er zijn nu alweer nieuwe cellen aangemaakt die zorgen dat zijn leverwaarde weer omhoog gaat.

Na deze opname van ongeveer 5 weken zal er een beenmergtransplantatie plaats vinden. Gelukkig is zijn broer een match. Op 8 oct. zal de transplantatie plaats vinden.

Toch zijn er veel mensen die niet het geluk hebben een match te hebben binnen de familie. Daarom is er een nationale donorbank waar gekeken kan worden of er een match is.

Misschien voel je zelf de behoefte om beenmergdonor te worden of ken je iemand die dit zou willen. Je kunt naar deze site voor meer informatie hierover.

UPDATE 7 sep.

HIH is van de week met spoed geopereerd aan zijn hersenen vanwege ophopend hersenvocht tussen zijn hersenen en hersenvlies. Wat de blijvende schade hieraan is is nog niet duidelijk.

UPDATE 9 Oct.

HIH is weer opgenomen. Woensdag 13 oct. krijgt hij de transplantatie. De schade aan zijn hersenen heeft zich beperkt tot zijn zicht. Hij ziet dubbel en heeft nu 1 oog afgedekt. Hiervan is het niet bekend of dit nog beter gaat worden.

UPDATE 10 dec.

HIH heeft De stamceltransplantatie ondergaan maar helaas complicaties gekregen rondom zijn nieren en vooral zijn lever. Op 7 dec. is besloten dat verdere behandeling geen nut heeft en is hij naar huis gekomen.

UPDATE 12 dec.

HIH zijn naam was Patrick en is gisterenochtend om 06.03 uur overleden in zijn slaap. Hij was thuis zoals hij wilde.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee

Het kan en mag gewoon niet...

Zo oneerlijk, zo kut

Oh nee ibi wat vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte, ik hoop dat je lieve mensen om je heen hebt. Heel veel sterkte.
Lieve IBI, wat kan ik nu nog zeggen.... Hier zijn geen woorden voor...

Ik hoop dat er iemand bij je is.

Oh IBI...Ik weet niet wat ik moet zeggen, ik denk aan jullie...
lieve IBI, heel veel sterkte in deze moeilijke situatie. ik leef met je mee.
Ik ben nog steeds bij hem ben nu alleen. Schoonvader is rond 12 uur vertrokken die komt morgenochtend weer. Hij is nog niet bij vertoont wel wat kleine tekenen heeft soms even 1 oog open. Soms is hardslag ineens hoog we dachten dat hij wellicht pijn had. Morfine gekregen.

Door de ruggenprikken is er hersenvocht gaan lekken tussen de hersenen en het hersenvlies is. Dit is gaan ophopen. Dit verklaart deels de hoofdpijn. De grootste hoeveelheid vocht zat recht dus aan de rechterkant hebben ze twee gaatjes geboord om het vocht eruit te laten lopen. Als hij in de loop van de dag niet goed wakker word dan gaan ze links ook nog opereren.

Zijn hele hoofd zit nu ingetapt overal loopt bedrading en hij heeft een cateter gekregen. Hij zit met zijn handen vastgebonden aan bed omdat hij anders misschien de beademingsslang automatisch uit zijn mond haalt.

Het is eng heel eng. Bedankt voor jullie berichten lief!
IBI ik ben online en heb je gelezen. Dat wil ik alvast even laten weten voordat ik nadenk over meer om te zeggen.

pfff, IBI, lief dat je nog een update doet!

Wat ontzettend eng moet het voor je zijn, om te zien hoe hij er bij ligt.

Ik kan me voorstellen dat het heel eng is om hem zo te zien.

Vind je het erg dat je nu alleen bij hem zit of is dat ook wel even prettig? Is de verpleging lief voor jullie?

Er is wel hoop begrijp ik, dat hij bij komt en iets herstelt?

Ik gun het jullie zo!!!!!!!!!!!!

2.02
In elk geval zitten ze er nu bovenop, en houden ze alles goed in de gaten.

Wat moet jij een kutavond gehad hebben, met ontzettend veel angst.

balen dat hij nog niet bij is, maar morgen gaat het misschien wel beter IBI

en véél sterkte!
Hey Ibi, ik hoop dat je nu echt niet alleen bent.

Vanzelf is dat een eng gezicht al die machines en kabeltjes ed.Kan je vannacht verder bij hem blijven?

Of is het beter dat je zelf nu ook wat rust?
I don\'t need an excuse for being what I am.
Och Ieb wat lief dat je een update geeft!

Ik hoop dat hij straks of morgen wakker wordt.

Heel veel sterkte lieve stoere Ieb.

Ik denk aan jullie

Lieve IBI, meis, ik denk aan jullie, ik vind dit zo erg voor jullie. Wat een enorme tegenvallers, wat een moed hebben jullie nodig. En tuurlijk je kunt dit want het lijkt te moeten he, het wordt je opgedrongen maar hier en hopelijk ook ergens in real life bij familie of vrienden, mag je ook zwak zijn. Hier zijn we sowieso trots op jou en HIH. Lieve meid, ik "ken" je niet en jij mij niet maar ik wil je alles goeds en moois wensen nog veel meer. Sterkte! Ik kom vanavond (hier is het net avond) nog eens langs.
Optimist tot in de kist!
Goh wat veel reacties al dat doet me goed. Ben nu wel alleen ben maar weer even naar de familiekamer gegaan en heb een kop thee gepakt. Ik heb een paar uurtjes al geslapen en ga zo ook nog ff mijn ogen proberen dicht te doen zodat hij wat aan me heeft als die wakker is.

Verpleging is erg lief mag zoveel bij hem als ik wil. Morgen mijn werk afbellen dat heb ik nog niet gedaan.
Hey IBI, wat een verschrikkelijke avond heb je gehad. Wat moet het hartverscheurend zijn om HIH zo te zien. Ik hoop dat jullie beiden de nacht goed doorkomen. Kun je daar bij hem blijven, en misschien even rusten? Of als het lukt eventjes slapen?

Ik bllijf aan jullie denken, en zal hard voor jullie duimen vannacht.

Veel liefs
Lieve verpleging is echt goud waard op zo'n moment he. Fijn dat je daar kunt blijven slapen.

Je bent een stoere lieverd
Optimist tot in de kist!
.
Is er een postadres voor jullie Ibi?!

Hopelijk lig je nu even te slapen en kun je een beetje bijkomen!
Heel veel sterkte allebei IBI. Wat gaan jullie door een nachtmerrie. Ik hoop voor je dat je nu slaapt. *legt even een lekker warm dekentje over IBI heen*
Lief van de verpleging. Ik hoop dat je een beetje kan slapen. Een nachtelijke en veel sterkte!
........................... Woorden schieten ruim te kort........... Ieb dikke dikke knuffel
Lieverd

Zet um op HIH, we denken aan je!

En IBI heel veel sterkte meis, wat zul je geschrokken zijn. Ik hoop dat HIH snel weer wakker wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven