Werk & Studie alle pijlers

Hoe begin je als freelance tijdschriftjournalist?

03-09-2010 10:11 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enige jaren geleden ben ik afgestudeerd aan de hogeschool voor journalistiek. Door omstandigheden ben ik in een complete andere branche terechtgekomen en ik wil nu heel graag weer gaan schrijven, omdat daar toch mijn hart ligt. Omdat de markt nu niet bepaald aantrekkelijk is qua banen-aanbod en zeker niet in tijdschriften-land, en ik de mogelijkheid heb om minder te gaan werken, zou ik graag willen gaan freelancen. Maar hoe begin je hiermee? Ik schrijf al voor een website, maar dit is op vrijwillige basis. Ik draag zelf onderwerpen voor, waarover ik dan een artikeltje schrijf. Maar tot nu toe heb ik nog niets in opdracht gedaan. Ik heb eigenlijk geen idee waar ik mee moet beginnen. Heeft iemand tips?
Netwerken, netwerken, netwerken. In die wereld is het mensen kennen. Contacten hebben.

Je kunt beginnen met een artikel schrijven en opsturen naar een blad waarin jij denkt dat het bij de lezersdoelgroep past. Maar uiteindelijk draait het volgens mij om mensen kennen. Dus verzin manieren om die te leren kennen

Kun je geen baan vinden als tekstschrijver ergens?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Je kijkt vast wel eens op villamedia.nl voor vacatures? Dat is dan wel geen freelance werk, maar het is handig als je al werkzaam bent als tekstschrijver.
Zelf met ideeen komen en dat tijdschriften voorleggen.
Villamedia, netwerken, verhalen met orginele invalshoeken bedenken, nieuwe tijdschriften benaderen. En het is ons kent ons wereldje, dus maak vriendjes.
Precies wat traincha zegt, zelf met ideeen komen bij de hoofdredacteur.

Mogelijkheden zat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven