getuige geweest van zelfmoord gisteren

03-09-2010 17:23 160 berichten
Ik wil hier iets kwijt wat ik gisteren mee heb gemaakt:

Ik stond in de keuken om koffie te gaan zetten,rond 7:50 s'ochtends en toen hoorde ik een harde gill,een klap en het was ff

een paar seconden stil.Toen hoorde ik een paar meisjes en kinderen beneden gillen (het was rond schooltijd)en ik dacht eerst

dat die klap misschien een schot of een ontploffte brommer waaruit de brand was ontstaan.Dus ik ging naar buiten kijken (stond op de 7e verdieping)en toen keek ik eerst naar rechts naar de meiden en toen naar links.

Toen zag ik het afschuwelijke:Er lag daar eens mens op de grond,een man,1 meter naast onze auto en bloedspetters overal.Ik schrok me rot.Ik zag hem liggen,helemaal zonder leven en alles,gewoon afschuwelijk en iedereen beneden gewoon in shock.Iemand heeft dan een wit doek over hem gelegd.

Het was zelfmoord.Degene is van de 11e verdieping gesprongen.

Hoorde dat het iemand van 30 was met 2 kinderen en woonde niet

in onze flat.Ik vind de beelden afschuwelijk en zie hem nog steeds

liggen.Inmiddels gaat het beter omdat ik daarover heb gepraat.

Heb zelf mijn vriend gebeld dat hij ff naar me toen kwam en dat heeft hij toen ook gedaan.

En ik had nog een drukke dag ook.Heb het huishouden gedaan,boodschappen,sollicitatiegesprek voorbereid,rennen en vliegen en dezelfde dag nog 13:30 gesprek.Dat is wel goed gelukt

maar ik was gisteren doodmoe ook vanwege het malen en sporten

lukkte niet.Het koste me gewoon energie.

Ik ken die persoon dan wel niet maar het doet me wel verdriet om

dit te zien en ik ben enorm geschrokken.Ik kon moeilijk in slaap komen gisteren maar heb voor de rest redelijk geslapen.

Ik vind het allemaal heel heftig,die grill,de klap en dan het lichaam dat ik zag liggen.De grill klonk als een oerkreet met emoties en pijn die eruitmoesten.

Ik ben blij dat ik hem niet heb zien vallen en mijn vriend was net

de deur uit en 5 minuten weg,heeft het gelukkig niet gezien.Hij heeft ook een neef gehad die zelfmoord gepleegd heeft en heeft

hem ook zien liggen

Maar dat hij slechts 1 meter naast onze auto is gevallen vind ik zelf op dit moment nogal eng.En ik vind het ook heel erg voor de

kinderen en de andere mensen die beneden stonden.

Met mij gaat het nu weer goed en ik zal het ook een plek kunnen

geven,heb vrienden en familie om me heen maar dan alsnog ben ik enorm geschrokken en het doet me alsnog verdriet dat deze jonge man het leven niet meer aankon.En als iemand zoiets van plan is dan hou je degene vaak niet tegen zo triest het ook is.

Wat ik met dit topic wil:Ik wil niet meer dan mijn ei kwijt,zeker geen aandachttrekster uithangen en vroeg me af of er meer zijn die

dit mee hebben gemaakt zoiets?

Bedankt voor het luisteren!Ik weet niet of het vandaag nog gaan

lukken om te reageren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geraldine schreef op 03 september 2010 @ 20:28:

Ik heb het aangepast.Uiteraard twijfel ik soms eraan hoe je een

woord schrijft en als ik dan snel iets tip dan sta ik er niet altijd bij

stil.Ik vind Nederlands soms moeilijk schrijven omdat het zo op mijn moedertalen Duits en Deens lijkt.Ik heb er zelf 2 cursussen voor gevolgd om beter te worden.Vind eigenlijk dat ik het aardig

doe.(Offtopic,nu weer ontopic).Lieve schat, je gaat je nog verontschuldigen ook. Laat gaan, sommige reacties zijn zelfs te stupide voor woorden ook al zijn ze foutloos geschreven.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Je doet het uitstekend! Volgens mij ben je een slimme en sterke meid en ik hoop dat je hier snel overheen bent! Knuffel..
Helemaal mee eensch!
Vredelijk meid, voor de persoon in kwestie, maar ook voor jou.

Niemand wil hier getuige van zijn.

Dikke
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
sterkte allemaal vd flat die het mee hebben gemaakt.lijkt me vreselijk ook al heb je de persoon in kwestie alleen zien liggen...dat is al erg genoeg bah! Ook aan de nabestaande mochten ze mee lezen veel sterkte ...

Och Geraldine meid toch dat je dit hebt mee moeten maken,

Zoveel sterkte toegewenst en een hele dikke knuffel!

Hoop dat je het nooit meer hoeft mee te maken meid.

Hoop dat je je snel veel beter voelt

Knuffel van Myth
Wat we niet kunnen veranderen, moeten we verdragen..
Ja, wat een leed moet eraan vooraf zijn gegaan.

Alleen een enkeling komt in het nieuws, de meeste zelfdoders komen niet in de krant; misschien als de familie een rouwadvertentie plaatst.
Vreselijk zeg.. echt afschuwelijk.

Sterkte!
Jeetje heftig verhaal.

Ik heb geen zelfmoord gezien maar wel iemand die zich dood reed tegen een boom.Ik was 15/16 en fietste naar school en was laat dus de anderen waren al weg.En ik fietste bijna nooit over de grote weg.Die ochtend dus wel.Nou goed.Er kwam een auto langs en die ging in een streep naar de andere kant van de weg tegen een boom en op dat moment geen ander mens op de weg te bekennen dus ik ben snel naar de auto gefietst en hij hing over het stuur met de ogen open.Ik op het raam kloppen en schreeuwen maar geen reactie.Toen had ik wat nu nog steeds geen mens te bekennen wachten of naar het eerste huis fietsen om daar de ambulance te bellen (was nog in het tijdperk dat bijna niemand een mobiel had).Maar toen kwam er een auto aan en hij stopte en is door gereden om te gaan bellen.Ik heb gewacht tot dat de politie er was verklaring gegeven adres achter gelaten en ben naar school gegaan.Het bleek om een jongen van 25 te gaan die een hartaanval had gehad.Politie is de volgende dag langs geweest om te vragen of ik slachtoffer hulp wou maar ik had er geen behoefte aan en heb er nooit last van gehad.Dus als je er echt last van hebt zou ik wel hulp inschakelen.
quote:Geraldine schreef op 03 september 2010 @ 20:21:

[...]

Sorry Daffyduck,ik bedoelde natuurlijk ''gillen",shame on me!

Dit is niet mijn moedertaal en ik wiste ff niet of het me ''r'' of zonder

''r'' wordt geschreven.

Maak je niet druk, ik wist al dat dit niet je eigen taal is, en juist daarom, je schrijft het beter dan menigeen.

Ik hoop dat je vanavond een beetje kan slapen. En blijf er over praten. Al is het voor de tigste keer. Alleen zo kan je het van je afzetten.

Truste.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Stekte Geraldine *Knuff*

Ik had het vandaag nog... Naast mijn school, iemand overleden (waarschijnlijk zelfmoord) (Wil er verder niet over uitwijden (sommige weten het al)

Maar het is gewoon een raar idee, dat iemand 5 meter verderop, zelfmoord pleegt....Moest er ook nog langs om naar huis te gaan... Indrukwekkend :( Gewoon niet leuk meer :(

De wereld is soms zo hard en gemeen....Mensen die zelfmoord plegen vergeten vaak dat ze andere (mensen die het hebben gezien, of die iets hebben gezien zoals Geraldine) mensen net zo hard meenemen en pijn doen :(
Dames,laat ik ff van me horen!

Superbedankt voor jullie steun!Het helpt me enorm om erover

te praten.Denk er ook niet de hele tijd aan.Maar nu blijkt het

waarschijnlijk iemand te zijn die we kennen.Dus dat moeten

we nog even uitzoeken en ik hou jullie op de hoogte.

Ik blijf erover praten en dat helpt ons allemaal.

Alleen een ding wil ik nog kwijt:

Daffyduck,eerlijk gezegd vind ik het nogal raar dat je hier

gewoon binnenvalt zonder inhoudelijk te reageren om dan

over een lullig spelfoutje te vallen en achteraf was ik er ook eigenlijk een beetje boos over.In zo een moment heb ik beters

te doen dan op alle puntjes en kommas te letten.En ik heb

geen reden om mezelf te verontschuldigen voor mijn fouten.Begrijp dan ook niet waarom ik het dan wel gedaan heb.Ik doe het goed en fouten horen er af en toe ook bij.Ben dus geen domme meid.Dat wilde ik nog even gezegd hebben want het zat

me dwars.
Wat erg! Ik hoop dat je hier snel overheen bent..
@ Geraldine

Ik reageerde toch met :vervelend voor je,dus hoezo zomaar binnen vallen?

Sorry hoor,maar ik snapte het verhaal echt niet,met het woord grillen....

Hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen?
De huisgenoot en goede vriend van mijn broer is recent van hun flat afgesprongen. We waren druk bezig met klussen dus 3 dagen ervoor heb ik hem nog gezien en om bepaalde redenen was hij binnen ons gezin toch onderwerp van het gesprek, het leek niet goed met hem te gaan, ook uit zijn (soms wat vervelend) gedrag maar dit hadden we nooit verwacht. De moeder van mijn broer's vriendin heeft hem zien vallen en hem van dichtbij dood op de grond zien liggen. Ik ben naar de begrafenis geweest, heb hem zien liggen met zijn blauwe plekken en ik heb afscheid van hem genomen. Ik heb er daarna nog veel last van gehad, ptss symptomen als ik voorbij de flat reed. Nu denk ik alleen nog af en toe aan hem en word soms nog een beetje emotioneel. Ik kende zijn gezin ook, het had niet gehoeven.
[quote]Sakara schreef op 04 september 2010 @ 14:38:

De huisgenoot en goede vriend van mijn broer is recent van hun flat afgesprongen. We waren druk bezig met klussen dus 3 dagen ervoor heb ik hem nog gezien en om bepaalde redenen was hij binnen ons gezin toch onderwerp van het gesprek, het leek niet goed met hem te gaan, ook uit zijn (soms wat vervelend) gedrag maar dit hadden we nooit verwacht. De moeder van mijn broer's vriendin heeft hem zien vallen en hem van dichtbij dood op de grond zien liggen. Ik ben naar de begrafenis geweest, heb hem zien liggen met zijn blauwe plekken en ik heb afscheid van hem genomen. Ik heb er daarna nog veel last van gehad, ptss symptomen als ik voorbij de flat reed. Nu denk ik alleen nog af en toe aan hem en word soms nog een beetje emotioneel. Ik kende zijn gezin ook, het had niet gehoeven.[/quote]

Dat weet jij niet,of het had gehoeven,want jij was hem niet!

Een vriendin van me heeft jaren geleden zelfmoord gepleegd,ze was alles wat iedereen wou zijn,succesvol fotomodel,leuke vriend,leuk huis,mooie meid,we zullen nooit weten waarom ze het deed...........maar zij wel waarschijnlijk,omdat ze niet gelukkig was.............
daffyduck,geen probleem!Ben het ook weer vergetenIk zat met mijn emotioes in de knoop.Dat kan gebeuren.Ik heb ook wel eens op mijn kop gekregen op een forum.Dat hoort erbij.
Meer als in dat de redenen die hij aandroeg voor jonge mensen begrijpelijk zijn maar waarvan je later inziet dat ze van voorbijgaande aard zijn (vriendinnetje die het uitmaakte, moeite met laatste loodjes studie, ruzie met vrienden). Ook zonde dat hij dit niet als iets zag om aan te werken, elke uitgereikte hand heeft hij afgeslagen, hij zag psychische hulp niet zitten. Dan denk je toch was dan niet zo koppig geweest, iedereen maakt zulke dingen wel mee en je kan daarmee leren omgaan/vechten voor verbetering. Geen studie afmaken of ietsje later is niet het einde van de wereld, ik ken genoeg mensen die zonder studie afgemaakt te hebben ook gelukkig zijn. Die hebben ook allemaal geen zelfmoord gepleegd. Je kan met tegenslagen leren omgaan.
Mijn vriend en ik zijn trouwens een uur geleden in een huilbui uitgebarsten.We laten gewoon ff alle emoties gaan als we daar

behoefte aan hebben.Ik ben erg blij dat ik erover kan praten.Er

zijn mensen die dat minder makkelijk kunnen.Dit helpt me bij het

verwerken.
quote:Sakara schreef op 04 september 2010 @ 14:56:

Meer als in dat de redenen die hij aandroeg voor jonge mensen begrijpelijk zijn maar waarvan je later inziet dat ze van voorbijgaande aard zijn (vriendinnetje die het uitmaakte, moeite met laatste loodjes studie, ruzie met vrienden). Ook zonde dat hij dit niet als iets zag om aan te werken, elke uitgereikte hand heeft hij afgeslagen, hij zag psychische hulp niet zitten. Dan denk je toch was dan niet zo koppig geweest, iedereen maakt zulke dingen wel mee en je kan daarmee leren omgaan/vechten voor verbetering. Geen studie afmaken of ietsje later is niet het einde van de wereld, ik ken genoeg mensen die zonder studie afgemaakt te hebben ook gelukkig zijn. Die hebben ook allemaal geen zelfmoord gepleegd. Je kan met tegenslagen leren omgaan.

Tsja, wie ben jij om te oordelen of het leven wel of niet te zwaar is om te leven? Wat voor jou overkomelijk is, kan voor een ander niet zo zijn.

En als iemand een diepgewortelde "depressie" heeft en al zolang die leeft niet gelukkig is, dan kan de koek wel eens op zijn, dat het niet meer hoeft. En geen zin meer om te vechten om gelukkig te worden of om verder te leven.

Dat het voor buitenstaanders meestal onbegrijpelijk is, dat is een feit, maar veroordeel het dan ook niet te makkelijk. Soms is er voor iemand gewoon geen uitweg meer.
mylenevalerie,ik denk dat het ook ermee te maken heeft dat

de een nou eenmaal sterker is dan de andere.2 mensen kunnen precies hetzelfde mee hebben gemaakt en er toch met

een andere manier mee omgaan.En het is een enorm treurige

gedachte dat iemand uit het leven stappt.
quote:Geraldine schreef op 04 september 2010 @ 15:09:

mylenevalerie,ik denk dat het ook ermee te maken heeft dat

de een nou eenmaal sterker is dan de andere.2 mensen kunnen precies hetzelfde mee hebben gemaakt en er toch met

een andere manier mee omgaan.En het is een enorm treurige

gedachte dat iemand uit het leven stappt.Ja zeker.
En die man die gesprongen is kon het leven niet meer aan.Het

deed hem teveel pijn.Of hij hulp had dat weten wij niet en je weet niet wat erachter zit,wat de reden is.

Ik zal later nog op een paar dingen terugkomen.
En dan nog Geraldine, al had hij hulp, de balans sloeg op dat moment uit dat hij het leven niet meer trok. Wat je zegt, teveel pijn. En niemand kan voor een ander bepalen of dat op den duur wel draagbaar geworden zou zijn, voor deze persoon iig niet, in zijn gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven