Schaamte...

04-09-2010 19:49 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
anoniem_50656 wijzigde dit bericht op 05-09-2010 10:27
Reden: antwoorden zijn er
% gewijzigd
...
quote:Stevia schreef op 04 september 2010 @ 21:29:

[...]

Fantasie? man we leven in 2010!Ja? dus? omdat het 2010 is verzin je dingen die als een tang op een varken slaan?
quote:Poezewoes schreef op 04 september 2010 @ 21:30:

[...]

Noemt hij jou dan ook? Zegt hij dat hij bij jou is? Vertelt hij wat hij die dag heeft gedaan en dat hij dat samen met jou heeft gedaan?Jup
Wat poez ook al vraagt. Een telefoongesprek voeren zegt niet zoveel als jij tijdens dat gesprek beleefd je mond houdt en hij het verder niet over jou heeft.
quote:nummerzoveel schreef op 04 september 2010 @ 21:32:

Wat poez ook al vraagt. Een telefoongesprek voeren zegt niet zoveel als jij tijdens dat gesprek beleefd je mond houdt en hij het verder niet over jou heeft.en dat doe ik ook niet. HIj vertelt waar hij zit en bij wie
Sorry, ik was mosterd. Hij noemt dus jouw naam en vertelt wat hij met jou doet?
quote:nummerzoveel schreef op 04 september 2010 @ 21:33:

Sorry, ik was mosterd. Hij noemt dus jouw naam en vertelt wat hij met jou doet?jup
quote:liselore schreef op 04 september 2010 @ 21:30:

[...]

Prima, blijft overeind staan dat het heel raar is dat iemand een gedeelte van zijn leven niet met je wil delen....

Waarom wil jij met een man zijn die zijn leven niet met je wil delen?
Maar..als je nu alles van de baan schuift wat wij zeggen (namelijk dat het héél raar is), waarom open je dan een topic?

Ik heb wel even gemist hoe oud jullie zijn?
En wie bellen er dan? Zijn moeder? Zijn beste vriend?
...
Dat zou ik niet eens een relatie noemen eerlijk gezegd... Je weet waarschijnlijk nog meer over vage kennissen of collega's dan over je eigen vriend (met wie ze omgaan, wat ze in het weekend doen, enz enz.)

Dat is toch krom?
Kan het zijn dat hij zich, om welke reden dan ook, voor jou schaamt? Hebben jullie een verschillende culturele achtergrond? Een verschillend opleidingsniveau? Kleed jij je heel bijzonder of heb je een hanekam oid?
Zijn jullie hyves-vriendjes, facebook-vriendjes..in ieder geval iets anders openbaars dan binnen de 4 muren van jouw huis?
Ik ga even live met een vriendinnetje praten, die hem ook aardig kent. Dankjuliewel voor alle reacties. Speculeer rustig verder!
quote:liselore schreef op 04 september 2010 @ 21:31:Ja? dus? omdat het 2010 is verzin je dingen die als een tang op een varken slaan?Nee, hoor. Fantasie stelt je in staat dingen te bekijken op manieren, die je anders over het hoofd zou (kunnen)zien. Ik kom de raarste dingen tegen op mijn werk. Iedere dag weer. Ik kijk nergens meer vreemd van op. Dat bedoel ik met 2010.

Trouwens dat jij dat een rare insinuatie vind...wil nog niet zeggen dat het een rare insinutie is. Waarom wil je zoveel mensen bij je geliefde weghouden?. Kom op zeg, da's toch niet normaal?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 04 september 2010 @ 21:34:

Maar..als je nu alles van de baan schuift wat wij zeggen (namelijk dat het héél raar is), waarom open je dan een topic?Dat doet ze toch niet? Ze zet alleen haar visie mbt haar relatie ertegenover, om uit te leggen hoe ze denkt over alles, tot nu toe.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hoe iemands vrienden zijn en hoe iemand met z'n vrienden omgaat zegt ook veel over de persoon zelf.

Juist de vrienden, want die kun je zelf kiezen, dus je moet toch wel iets in die mensen zien, anders noem je ze niet je vrienden.

Hoe je familie is en hoe je daar mee omgaat zegt ook iets over je. Hoewel je je familie niet kan kiezen, hebben ze hoe dan ook invloed gehad op je ontwikkeling. En je krijgt er op den duur altijd mee te maken bij belangrijke gebeurtenissen in je leven (trouwen, kinderen, ziekte, sterfte, erfenis).

Waar is hij bang voor? Als hij zegt dat hij zich voor z'n familie schaamt, dan kan je ze na een jaar toch heus wel ontmoeten. Ofwel je vindt ze niet leuk en dan heb je met hem te doen, zeker als je constateert dat hij een geweldige vent is ondanks de situatie waarin hij is opgegroeid (versterkt de band). Ofwel je vindt ze toch OK. Dan kan hij opgelucht zijn (versterkt de band tussen jullie beiden ook).

Dat hij je wat voorbereidt op wat je kan verwachten is goed. Om de ontmoeting maar helemaal niet te laten plaatsvinden is inderdaad verdacht.

Dat hij ook nog eens niet wil dat je z'n vrienden leert kennen, noch zij jou, dat is echt een slechte zaak! De mogelijkheden zijn als volgt.

- Ze weten niets van jouw bestaan (als zijn vriendin).

- Ze denken slecht over jou (en ze kennen jou nota bene alleen maar via zijn verhalen).

- Hij schaamt zich voor jou

- Hij schaamt zich voor z'n vrienden. Betekent dat hij niet wil dat je die kant van zijn karakter leert kennen (de kant die blijkt uit zijn vriendenkeuze). Maar daar heb je wel recht op. Aan de hand daarvan kan je altijd beslissen of je dat stuk van hem accepteert of dat je stopt met de relatie. (Veranderen zit er meestal niet in.) Daarmee toont hij weinig respect voor noch vertrouwen in jou.

Ik wil niet direct zo ver gaan om te vermoeden dat jij een geheime minnares bent voor hem. Hoewel dat inderdaad ook nog zou kunnen.

Ik ben al een poosje aan het nadenken. Maar er schiet me helaas niets te binnen wat een positieve uitleg aan deze situatie kan geven. Als hij eerlijk en serieus is met jou, maar alleen bang voor jouw reactie, dan zal hij toch eens moeten doorbijten. Een relatie kan niet bestaan in het "luchtledige". De sociale verbanden horen er bij.
...
Lunatik,

Mooi dat je een vriendin hebt waarmee je de situatie zo open kan bespreken!

Ik hoop dat je spoedig de antwoorden zult vinden die je zoekt. Dat je hier post geeft al aan dat je hoe dan ook wil weten waar je aan toe bent. Terecht. Ik wens je toe dat je spoedig van je onzekerheid verlost zal zijn. Hoe het ook afloopt. Sterkte en het allerbeste!

Hartelijke groeten,

Y.
Na een jaar nog niemand uit zijn omgeving hebben ontmoet. Dat is niets anders dan een heel slecht teken.

Hij vertelt jou dat er met iedereen in zijn omgeving wel iets mis is. Dat kan natuurlijk niet.

Ik ben wel benieuwd hoe jullie relatie eruit ziet.

Gaan jullie weleens buiten de deur dingen doen?

Bij wie spreek je af? Kun je hem altijd bellen?

Heb je een adres van hem? Hoe vieren jullie verjaardagen en andere feestdagen? Is hij dan wel bij jou, of kan hij dan 'toevallig' niet?

Wat doen jullie wel samen?

Hoe vaak zien jullie elkaar? Hoe brengen jullie vakanties door?
Mag ik je vragen wat zijn afkomst is? Als die Nederlands is, of in ieder geval dezelfde is als de jouwe dan zou ik achter mijn oren krabben. In sommige culturen is het ongepast om iemand mee naar huis te nemen die niet je vrouw is, zo ook onrespectvol naar je ouders toe. Misschien dat het daar aan ligt, maar dan had hij dat wel allang kunnen melden.

Ik zou me god geen andere reden kunnen bedenken. Als dat geen rol speelt zou het best kunnen dat hij een dubbelleven leidt. Genoeg types die een vriendin(+kind) hebben en een 'serieuze' relatie daarnaast kunnen onderhouden.
quote:Zamirah schreef op 04 september 2010 @ 21:22:

Door de week bij haar, in het weekend bij jou, ja dat kan.

Ik ken een geval van een man die 2 gezinnen bleek te hebben. Al jaren lang.Idd, ik heb een keer een relatie gehad waar ik ook de familie en vrienden niet mocht zien. Bleek dat hij een kind had bij een ander. En volgens zeggen woonde hij met een ander samen. Toch was hij vrijdag t/m maandag bij mij, belde ook elke dag op de andere dagen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mmmm... ik zou het niet volledig vertrouwen. Als jij ervoor kiest hem wel te vertrouwen, vertel hem dan dat je schamen voor familie best lullig is. Natuurlijk zouden het Tokkies kunnen zijn, maar wss valt dat heel erg mee en als ze straks dood zijn (straks of over 50 jaar), dan zal hij spijt hebben dat hij zich ooit schaamde voor bijv. zijn moeder of beste maat.
@TO

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik blijf het een raar verhaal vinden. Als hij zich schaamt voor anderen, dan zie ik dat als een ernstig gebrek aan vertrouwen in jou. Maar iets zegt mij dat dat het echt niet is. Ik denk werkelijk dat hij iets verbergt voor je. En als partner zou ik daar geen genoegen mee nemen.

@MV

@RoyalExp

Zou jij je tekst gewoon willen schrijven? Alles vet drukken komt over alsof je jezelf heel belangrijk vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven