Werk & Studie alle pijlers

School of werk

05-09-2010 10:57 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dilemma;

ik volg een universitaire studie en zit nu in mijn 2e jaar. Dit jaar heb ik 2 extra vakken gekozen, omdat ik die dan volgend jaar niet meer hoef te doen (dan heb ik het nu een stuk drukker & dan relaxter..een andere reden heeft het eigenlijk niet).

Nu blijkt 1 van die 2 extra vakken op woensdag te zijn, en als ik dit vak niet zou volgen zou ik woensdag en donderdag vrij zijn (donderdag sowieso vrij!). Ook ben ik op zoek nbaar een parttime bijbaantje voor doordeweeks en geef ik mezelf meer kans als ik 2 hele dagen beschikbaar ben doordeweeks (weekend is geen optie).

Het vak lijkt me wel erg leuk..dat maakt het lastiger. Maar aan de andere kant; ik kan dit vak ook eventueel volgend jaar volgen.

Wat zouden jullie doen? Woensdag & donderdag vrij en dan werken of dus nu niet dit vak volgen wat mijn interesse heeft en het volgend jaar minder relaxed hebben?
Bij mij gaat school altijd voor.

En misschien geven ze het vak volgend jaar niet meer, dan kan je het helemaal niet volgen.
Liever elitair dan een pauper!
Het weekend is geen optie? Waarom eigenlijk niet? En waarom zoek je geen bijbaan voor in de avonduren?
Hoeveel weken duurt dat vak? Stel het is maar 6 weken, zoals bij mij vaak, dan zou ik het vak volgen en daarna twee dagen gaan werken. Duurt het langer dan moet je voor jezelf afwegen hoe hard je geld nodig hebt en hoe leuk je het vak vindt.

Kalliope, over het algemeen worden vakken niet zomaar geschrapt en als dat wel zo is wordt dat ruim ruim ruim van tevoren aangekondigd.
De studie gaat altijd voor.

Je bent aan het investeren, daar kan geen bijbaantje tegenop lijkt me.
BIj mij duren vakken idd ook zes weken en is het beter te overzien. Of je moet gericht zoeken naar een baan binnen je (toekomstig) vakgebied, dan zou ik voor het werk kiezen. Vooral omdat je niet achter komt te lopen met studie, want het zou om een extra vak gaan.

Als je gewoon 'ergens' een bijbaantje wilt, zou ik voor het vak kiezen. Ieder vak dat je gedaan hebt, is er weer een die afgestreept kan worden.

En natuurlijk je financiele situatie even beoordelen.
Ik wil ook een motto
Studie gaat voor dus gewoon dat vak volgen. En je vind ook echt wel een baantje met 1 dag beschikbaarheid, dat weet ik zeker.
@ wuiles, het weekend ben ik bij mijn ouders (2 uur verderop) en moet ik oppassen..

Het vak duurt 16 weken, dus best wel lang, dat maakt het ook lastig. Het vak sluit verder niet op mijn studie aan, het is een echt keuzevak van iets wat ik wel interessant vind (het gaat over oorlog, mijn studie over kunst)..kan er op zich natuurlijk ook een boek over lezen,maar eht was wel fijn dat dit vak meteen studiepunten opleverde.

Bijbaantje met 1 dag beschikbaarheid heb ik tot nu toe nooit kunnen vinden,elfs niet bij de v&d bijvoorbeeld, jullie nog tips dan?
Duurt het de hele dag?, of kan je in de ochtend of middag werken?

In de avond uren een baan zoeken zou sowieso moeten lukken (schoonmaak, horeca opties genoeg)

Zelf in je vrije uren schoonmaak huizen zoeken kan ook, kan je tussen je school uren in plannen.

Je extra vak levert studie punten op, heb je die nodig?

Of je geld nodig hebt of niet vind ik eigenlijk een betere reden om een baan te nemen of het vak te houden.
Waarom is werken in de avonduren geen optie? Een call center zou dan bijvoorbeeld geschikt zijn. Meestal geldt een minimum van 4 shifts. Dan kan je er 2 op je vrije donderdag doen en nog 2 op avonden naar keuze. Bovendien zijn die over het algemeen behoorlijk flexibel.
Ik zou het vak pas laten vallen als je daadwerkelijk een baan hebt die overlapt met het vak.
quote:littlemissvixen schreef op 05 september 2010 @ 12:05:

Ik zou het vak pas laten vallen als je daadwerkelijk een baan hebt die overlapt met het vak.En dan vooral een baan hebt die overlapt met je opleiding. Voor een simpel bijbaantje zou ik het niet doen, behalve als je het geld echt nodig hebt. Zeker in de kunstwereld zijn nu volgens mij weinig banen, dus verbreding is altijd prettig.
Je hebt nu nog helemaal geen baan, dus ik zou eerst eens kijken of je er 1 kunt vinden en op welke dagen je dan moet werken. Als je idd moet werken op studiedagen kun je altijd nog beslissen of je het vak volgend jaar af gaat maken. Maar misschien ga je nu beslissingen nemen op basis van een situatie die zich helemaal niet voordoet.
Kies voor een baan die past bij wat je na je studie wil gaan doen. Mijn ervaring is dat je makkelijker carierre maakt met werkervaring dan met heel veel studies volgen.
quote:Zwup schreef op 05 september 2010 @ 11:03:

Kalliope, over het algemeen worden vakken niet zomaar geschrapt en als dat wel zo is wordt dat ruim ruim ruim van tevoren aangekondigd.Bij één van mijn studies wordt er regelmatig een vak geschrapt, dan geven ze gewoon weer iets nieuws.
Liever elitair dan een pauper!
Nu zoveel mogelijk uit je studie halen is echt het belangrijkst. Als jij allerlei extra vakken hebt gedaan, kun je veel meer kanten op dan als je het minimum aantal met een minimum resultaat hebt behaald. Die bijbaantjes zijn later echt niet van belang (tenzij studie-gerelateerd).
Kalioppe, ik zeg niet dat ze nooit iets schrappen. Ik zeg dat als het voorkomt, ze dat ruim van tevoren aankondigen zodat je er rekening mee kan houden. Dat zijn ze verplicht.
Bij de eenjarige master-studie die ik afgelopen jaar heb gedaan wordt er niks van tevoren aangekondigd, Zwup. Ik verwachtte de vakken te kunnen doen zoals die in 2008-2009 aangeboden werden, maar dat bleek maar voor 75% op te gaan. En van de vakken die afgelopen jaar gegeven werden blijkt ook maar 80% in 2010-2011 gegeven te worden. Dan weet je als student voor de zomer dus niet precies wat het curriculum wordt.

Misschien is dit een uitzondering, maar het bestaat wel degelijk.
Wat bizar en vooral erg onhandig. Bij mijn studie zijn ze er altijd heel duidelijk over en kondigen ze het optijd aan.
Mijn studie gaat over een splinternieuw vakgebied. Dus daar schuift veel in. En het is ook afhankelijk van de beschikbaarheid van professoren etc.
Misschien ligt het daar dan aan idd. Als bij mij een prof niet beschikbaar is voor vak A dan zoeken ze een andere prof die hetzelfde vak A gaat geven. Dat is wel erg fijn.
Ga jobpen bij MeP, je hoeft maar 1 keer per week te werken. NIet echt de meest ideale werkgever, maar je hebt toch inkomsten.
JobPen? MeP?
Wat is MeP, Miss?
Ik zou het vak volgend jaar gaan volgen., dan heb je het dit jaar net zo druk als volgend jaar.

Nu twee dagen door de week werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven