Kenia?!?!

05-08-2010 17:31 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even helemaal gehad, en wil graag in december (nog voro de kerstvakantie) twee weken naar Kenia. Helaas nog vier maanden wachten dus. En ik ben nu al moe.

Wat ik zoek: een relaxed, enigszins betaalbaar resort, liefst all inclusive zodat ik me nergens druk over hoef te maken, waar ik lekker kan duiken (dag of 3-4, denk ik zo) en een dag of 3-4 op safari kan. Dat laatste wil ik dan graag met een lokale operator zelf regelen, hoef niet aan het handje meegenomen te worden.

Voor de rest wil ik onderuit onder de parasol, dus een spa erbij is ook wel lekker. Heb gehoord dat sommige hotels nogal druk worden bezocht door 'beach boys'. Op zich geen moeite mee, maar het moet niet te gek worden.

Wat is de beste uitvalsbasis? Diani of Malindi? Of andere plaats? Goede lokale operators? Resorts?
Nu wel!

Nog even op zoek naar praktische tips, wie kan iets meer over de safari;s vertellen?

Hoe gaat dat in zijn gang, hoeveel zie/doe je op een dag? Hoe ver is het vanaf de kust?
Zet ik je op de mail.
Gemaild.
Super Yasmijn! Ik heb je gemaild
En ik heb hem, nogmaals dank!
Hoi ik ben deze zomer ook naar Kenia geweest, we hadden een huis gehuurd vlak bij diani aan het strand. Wij zijn ook op safari geweest, 2 nachten naar tsavo East en tsavo west. Safari was echt super gaaf zoveel beesten gezien alleen de neushoorn niet. We sliepen ook in luxe tenten en hutjes. Wij hadden gekozen voor kleine lodges dat is toch wel het leukst en heb je meer safari gevoel dan grote lodges. Mijn broertje deed daar vrijwillegers werk bij verkaart. Een Nederlandse organisatie die erg bekent is in diani en omstreken. Ze hebben scholen en praktijken enz. We zijn ook naar een middelbareschool geweest met internaat. Er was toen net de vakantie begonnen dus alle leerlingen gingen naar huis, behalve weesmeisjes die geen thuis hebben en waarvan vele slecht behandeld werden bleven tijdens de vakantie op school. We hadden van te voren gevraagt wat we voor ze kunnen kopen en dat was vooral zeep, tandpasta dozen koekjes en jerrycans limonade en snoep. oh ja en vlaggetjes en kaarsjes zodat ze een gezellig feestje konden gaan maken. Als kadootje hadden we ook allemaal nagellak gekocht voor ze, dat vonden ze echt geweldig! Ik vind het prima als mensen een weeshuis of iets gaan bezoeken maar vraag van te voren wat ze kunnen gebruiken zodat je ze iets kan geven en niet alleen maar leedvermaak gaat bekijken. Ook zijn we bij iemand die in ons huis werkte gaan kijken, we hebben voor zijn kinderen kleding gekocht, en vanalles voor zijn pasgeboren baby'tje en zakken meel,bonen en Ander voedsel wat ze gebruiken want ze hadden geen eens elke dag 3 maaltijden. Ook kregen de kids snoep en speelgoed van ons en zijn vrouw wat armbandjes en kleding die we niet meer gebruikte en nog leuk was. Mijn moeder heeft hem ook nog geld geld gegeven zodat hij en vloer van sement kan aanleggen want de vloer was gewoon van zand. Die mensen waren echt nog nooit zo gelukkig geweest! En in het gastenboek lazen we dat wel meer gasten bij hem thuis gingen kijken en ze een zakje snoep gegeven hadden. Wij hadden alles gekocht waar de Kenianen ook alles kopen en geen toerist komt. Echt voor 12 euro hadden we een hele stapel kleding voor de kids. Ik vond dat nog het allerlei leukste van de vakantie om die mensen daar helemaal blij te maken en wat voor ons eigenlijk geen geld is!
Weer even up, over een week gaan we al!! Even leek het erop dat we niet konden gaan omdat dochter ziek was, maar die is gelukkig weer beter, en kunnen we dus met een gerust hart bij opa en oma achterlaten!

Ik heb er zin in!!
quote:germanwings schreef op 05 september 2010 @ 18:30:

Weer even up, over een week gaan we al!! Even leek het erop dat we niet konden gaan omdat dochter ziek was, maar die is gelukkig weer beter, en kunnen we dus met een gerust hart bij opa en oma achterlaten!

Ik heb er zin in!!

Heeeel veel plezier!

Laat je wel even weten hoe Kenia was?
Zeker weten!

Nog even een vraagje, hoe zit het met pinnen/betalen?

Kun je bij de meeste duikscholen/safari's pinnen of met cc betalen? Of zouden we daarvoor contante euro's moeten meenemen?
niemand?
Pinnen kan je bij de Barclays bank in Diani, max 400 euro per dag.

Creditcard zou ik zeker ook meenemen als je die hebt.

Je kan bij een safarikantoor of duikschool niet pinnen, dat kan echt alleen bij de geldautomaat, maar vaak kan je wel met een creditcard betalen.

Contant geld zou ik niet zoveel meenemen (doe ik nooit).

Het is gewoon niet handig om daar veel contant geld te hebben vind ik en bovendien ook niet nodig.

Ik neem max 100 euro contant mee. Dat is meer voor het geval de pinautomaat even niet werkt (dat kan nog weleens gebeuren) en ik toch wat geld nodig heb. Dan wissel ik mijn euro's daar ter plaatse ergens.
Euro's nooit in hotel wisselen, veel te dure koers.

Ik wissel op de zwarte markt, als ik veel contante euro's heb. Maar ik pin liever. Op MBA airport kun je al pinnen, daar is een ATM automaat.

Max 40.000 ksh, ongeveer eur 400, per keer, wat Saar zegt.
Nog even:

Ik betaal liever cash (bv de duikschool in jouw geval) dan met cc.

Met cc willen nog wel eens vreemde dingen gebeuren
quote:Damaris schreef op 06 september 2010 @ 18:49:

Nog even:

Ik betaal liever cash (bv de duikschool in jouw geval) dan met cc.

Met cc willen nog wel eens vreemde dingen gebeuren Hmm, dat klinkt niet fijn....
hi ladies,

Ga binnenkort ook. Heb al safari geboekt bij touroperator.

Misschien stomme vraag, maar wat voor kleding is handig?

En heeft iemand nog tips over wat leuk is om te doen behalve safari en duiken?

Boottripje lijkt me ook wel gaaf. Kun je ook dolfijnen spotten oid?
Ik ben terug!!

Het was heerlijk!! Hotel was prima qua prijs/kwaliteitsverhouding, heerlijk bij de pool gelegen. Verder 2 dagen gedoken en 2 dagen safari.

@poisenivy

ik had bij de safari een tshirt en een (katoenen) langen broek aan, verder een fleece vest bij me omdat het 's avonds en s ochtends nog wel fris was (zeker als de auto snel reed).

Hoedje vond ik heel handig omdat anders mijn haren continu voor mijn gezicht waaiden en het een klittebende werd.

Ik vind duiken in Kenia trouwens niet echt geweldig.... ik ben me toch een potje zeeziek geweest..... Was ook de reden dat ik maar 2 dagen gedoken heb. Ik vond de zee gewoon best wel onrustig.
[quote]germanwings schreef op 23 september 2010 @ 15:05:

Ik ben terug!!

Het was heerlijk!! Hotel was prima qua prijs/kwaliteitsverhouding, heerlijk bij de pool gelegen. Verder 2 dagen gedoken en 2 dagen safari.

@poisenivy

ik had bij de safari een tshirt en een (katoenen) langen broek aan, verder een fleece vest bij me omdat het 's avonds en s ochtends nog wel fris was (zeker als de auto snel reed).

Hoedje vond ik heel handig omdat anders mijn haren continu voor mijn gezicht waaiden en het een klittebende werd.

Ik vind duiken in Kenia trouwens niet echt geweldig.... ik ben me toch een potje zeeziek geweest..... Was ook de reden dat ik maar 2 dagen gedoken heb. Ik vond de zee gewoon best wel onrustig.[/quote

Maar jullie hebben het dus wel heel erg mooi gehad?

Ik ben jaloers hoor! ik wil ook heel erg graag maar het ziet er voorlopig niet in voor mij. Ik moet eerst een baan hebben voordat ik weer op vakantie kan
Een maal onderwater was het prima (en mooi), maar die weg erheen....

maar vakantie was heerlijk, lekker met cocktail aan het zwembad
Welk hotel zat je ook weer?

Ik ga 22-11, met Saartje1980.

Mijn man blijft thuis
kaskazi beach (gezellig tussen de duiters ), was niet super luxe, maar prima qua prijs/kwaliteit.
even up,

damaris, kun jij me nog een keer helpen aan het (email)adres van die safari man? Vriendin van mij zou er ook graag mee op safari willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven