Luieruitslag of toch iets anders?

06-09-2010 15:54 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft om haar vagina heen dikke rode vlekken. De vlekken zijn niet zo groot, soms lijken ze wel een beetje krenterig (klinkt lekker, ik weet het). Het zit er al een week of 3. Ik verschoon haar om de haverklap, maak het goed schoon en smeer nu echt dik.

Gisteren een hele dag in haar blote kont laten lopen; werd er niet beter op. Klinkt dit als luieruitslag of meer een schimmel of iets? Ze heeft nooit echt veel last gehad van luieruitslag dus ik twijfel of dit gewoon een goede uitbraak is of dat ik toch echt even langs de dokter moet.

Alvast dank!
Naar de dokter gaan! Het is waarschijnlijk iets onschuldigs, dat met een zalfje snel opgelost is. (Klinkt wel als luieruitslag.)

Enneh, nee, ik ben geen dokter of doktersassistente, maar doodgewoon moeder van drie (kleine) kinderen.

Succes, hopelijk is ze er snel vanaf!
Als mijn kind ergens drie weken lang rode vlekken heeft die die vanzelf of met smeren weg gaan ga ik zeker naar de dokter. (Sterkter nog, eerder al denk ik)
Het is zoals het is
Het zou wel eens een schimmeltje kunnen zijn. Als het zo lang aanhoudt moet je even naar de huisarts.
Hm het klinkt iig niet als de uitslag als die zoon heeft gehad. Waar smeer je mee? Wat bij ons als een trein werkte was weleda billenbalsem.

No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik heb zelf ook een rothuid en meestal gaat alles vanzelf wel weer over. Ik ga zelf nooit naar de dokter voor dat soort dingen maar dit kan wel een schimmeltje of iets zijn inderdaad en dan heb je gewoon wat nodig van de dokter inderdaad. Ik ga morgen maar meteen heen dan.

Dank jullie wel!
quote:VickyP schreef op 06 september 2010 @ 16:03:

Hm het klinkt iig niet als de uitslag als die zoon heeft gehad. Waar smeer je mee? Wat bij ons als een trein werkte was weleda billenbalsem.

[afbeelding]Die heb ik! Absoluut goed spul, maar doet in dit geval niks.
Eerlijk gezegd klinkt mij dit niet als luieruitslag (en ja, ruimschoots ervaring daarmee, heb er meermaals voor bij de huisarts gezeten als haar billen en vulva weer eens ónder de korsten zaten). Ik zou hier echt wel even mee langs de dokter gaan, want zeker als het open is, dan is het op zo'n plaats (waar het in aanraking komt met ontlasting) natuurlijk hartstikke infectie-gevoelig.

Er kunnen op die plek meer dingen voorkomen dan alleen maar schimmelinfecties (wat luieruitslag is). Wij hebben ook wel moeten smeren met antibioticazalf bijvoorbeeld. Even langs de huisarts dus en zo nodig een kweek af laten nemen!

Tot die tijd geen geparfumeerde doekjes meer gebruiken, maar schoonmaken met watjes of wattenschijfjes met water en daarna goed droog deppen. Eventueel wat vaseline erop om de huid te beschermen tegen ontlasting en urine (dat bijt!), maar liefst maar gewoon echt zo snel mogelijk naar de huisarts!

(En de volgende keer echt geen drie weken wachten hoor, dit soort dingen doen vaak ontzettend veel pijn!)
Bij ons bleek het een schimmel te zijn. Maar het zat ook op benen, knieholtes, nek.
Of nee, het was anders: gedeelte was schimmel, ander gedeelte eczeem.
O jee, nou, ik ga morgen meteen! Dank je wel!
Ik zou ook zeker even langs de dokter gaan, morgen. Het zou best heel goed schimmel kunnen zijn, dat uit zich als scherper begrensde rode en schilferende vlekken. Maar wat Qwertu zegt, er zijn natuurlijk ook nog andere mogelijkheden. En daar is de huisarts nou uitermate geschikt voor, om dat te diagnosticeren.
Het klinkt jullie dus in ieder geval niet als 'gewone' luier-uitslag in jullie oren.

Bedankt voor jullie reacties!
Jammer dat je er geen uitgebreide gebruiksaanwijzing bij krijgt, hè?

Heb je al gegoogled op afbeeldingen? Ik heb dat wel even gedaan: hier en hier afbeeldingen van een typische schimmelinfectie, cq. luieruitslag. Afhankelijk van de ernst kan het nog vuriger rood worden, tot en met korstvorming (over een gedeelte of over de gehele rode plek) aan toe.

De bacteriële infectie die we hier gehad hebben, ging gepaard met pukkels en zweertjes.

Niet dat dit het oordeel van een arts vervangt, maar dan weet je tenminste hoe de dingen eruit kunnen zien.
Wij hebben het ook gehad! Dochter had een schimmeltje. Ze heeft verder nooit last van luieruitslag, dus ik had snel door dat het iets anders moest zijn. Wij hebben toen de huisartsenpost gebeld (was `s avonds) en hoefde niet langs te komen maar konden meteen langs de apotheek voor een creme. Was ook meteen na 2 dagen weg. Ondertussen heeft ze het nog een paar keer gehad, vooral als ze wat snotterig is, dus als haar weerstand omlaag gaat.

Moet je dochter niet onwijs huilen als ze een poepluier heeft? Want dat moet toch wel heel erg bijten.
Hoi! Dit had mijn dochter ook. Bleek spruw te zijn, maar dan rondom haar vagina en billetjes. Even een creme bij de dokter gehaald en het was binnen een week weg.
Ja heeft mijn dochtertje ook gehad en dat was een schimmelinfectie!!

Zag er ook helemaal rood uit en korstjes, deed ook pijn bij haar als ik haar verschoonde, cht zielig...

Heb daar speciale creme voor gekregen en t was binnen een dag of 4 weer onder controle...

Succes ermee..
Klinkt als schimmel. Had mijn dochtertje laatst ook. Zalfje van de huisarts gekregen, daarmee ging het weg.
.
Ik ben naar de dokter geweest. HEt bleek inderdaad een schimmel. Ik heb een zalfje, en na 3 dagen moet het al minder worden. Bedankt voor jullie reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven