Ondertrouw en getuigen
zondag 5 september 2010 om 13:02
Ik zit met een probleem; we gaan morgen in ondertrouw en nu lees ik net dat we kopieën van de legitimatiebewijzen van onze getuigen mee moeten nemen. Maar we hebben onze getuigen nog helemaal niet gevraagd! En we kunnen ze zo snel ook niet meer vragen..
Weet iemand of we de kopieën eventueel na kunnen sturen?
Ik weet nu even niet wat te doen, we moeten in ondertrouw om de datum van ons huwelijk vast te leggen en ik ben bang dat de datum bezet is als we morgen niet in ondertrouw gaan.
Weet iemand of we de kopieën eventueel na kunnen sturen?
Ik weet nu even niet wat te doen, we moeten in ondertrouw om de datum van ons huwelijk vast te leggen en ik ben bang dat de datum bezet is als we morgen niet in ondertrouw gaan.
zondag 5 september 2010 om 13:16
In mijn dorp waar ik in ondertrouw ging hoefde je helemaal geen kopieen te hebben. Weet niet of het scheelde dat wij niet in die woonplaats wilden trouwen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze daar moeilijk over doen als je het even uitlegt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 5 september 2010 om 13:16
zondag 5 september 2010 om 14:46
quote:Aubrey schreef op 05 september 2010 @ 13:16:
Formeel heb je die gegevens nog niet nodig voor de ondertrouw. Het wordt gevraagd omdat men graag het dossier meteen compleet heeft maar in principe is het geen probleem om de kopieën later af te geven. Let er wel op dat het kopieën zijn van paspoort of identiteitskaart. Enne..fijne dag morgen!
Bij onze getuigen mocht het ook een geldig kopie van een rijbewijs zijn. Paspoort van mijn zus was net verlopen en ze heeft maar 1 voornaam. Als ze meerdere voornamen had gehad, dan was het wel een probleem geweest.
Ik zou morgen gewoon even bellen met het Gemeentehuis. Ik heb ze ook wel drie keer gebeld, omdat ik dingen niet snapte. Nadat ik getrouwd was, heb ik ze zelfs nog gebeld omdat ik niet wist hoe ik nou heette . Ik had de akte van naamswijziging getekend, maar niet echt opgelet en omdat we te gierig waren, gekozen om geen trouwboekje te nemen.
Formeel heb je die gegevens nog niet nodig voor de ondertrouw. Het wordt gevraagd omdat men graag het dossier meteen compleet heeft maar in principe is het geen probleem om de kopieën later af te geven. Let er wel op dat het kopieën zijn van paspoort of identiteitskaart. Enne..fijne dag morgen!
Bij onze getuigen mocht het ook een geldig kopie van een rijbewijs zijn. Paspoort van mijn zus was net verlopen en ze heeft maar 1 voornaam. Als ze meerdere voornamen had gehad, dan was het wel een probleem geweest.
Ik zou morgen gewoon even bellen met het Gemeentehuis. Ik heb ze ook wel drie keer gebeld, omdat ik dingen niet snapte. Nadat ik getrouwd was, heb ik ze zelfs nog gebeld omdat ik niet wist hoe ik nou heette . Ik had de akte van naamswijziging getekend, maar niet echt opgelet en omdat we te gierig waren, gekozen om geen trouwboekje te nemen.
zondag 5 september 2010 om 21:48
Met het maken van de afspraak is inderdaad niet verteld wat ik mee moest nemen. Ik had gewoon zelf beter moeten kijken.
We trouwen volgend jaar pas, dus er is geen haast bij om ze te vragen. Ik bel morgenvroeg ff naar het gemeentehuis en heb voor de zekerheid kopieën van de identiteitsbewijzen van de buren, dan kan ik het later altijd nog wijzigen. Ze waren wel vereerd om onze tijdelijke getuigen te zijn, haha!
We trouwen volgend jaar pas, dus er is geen haast bij om ze te vragen. Ik bel morgenvroeg ff naar het gemeentehuis en heb voor de zekerheid kopieën van de identiteitsbewijzen van de buren, dan kan ik het later altijd nog wijzigen. Ze waren wel vereerd om onze tijdelijke getuigen te zijn, haha!
maandag 6 september 2010 om 09:38
Hi hi! Oja, het ging bij jou vooral om de trouwdatum vast te kunnen leggen. Wij hadden nog voor we in ondertrouw gingen, telefonisch de trouwdatum vastgelegd. Dus ik weet niet of je persé in ondertrouw moet gaan, om die datum te kunnen reserveren. Maar met die tijdelijke getuigen moet het ook wel lukken. Veel plezier !
maandag 6 september 2010 om 12:40
maandag 6 september 2010 om 20:03
Nou, het is gelukt! Ik heb vanmorgen meteen de gemeente gebeld waar we gaan trouwen en het was geen probleem om de kopieën na te sturen. En in de gemeente waar wij gaan trouwen kun je echt pas de datum vastleggen als je in ondertrouw bent gegaan. En ik wilde de datum vast vastleggen voordat deze al bezet zou zijn. Maar het is allemaal geregeld nou, gelukkig!