Geld & Recht alle pijlers

Komt een deurwaarder echt 2 dagen na een dwangbevel?

07-09-2010 13:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week donderdag heb ik een dwangbevel van de belastingdienst ontvangen. Er stond nog een bedrag open van 137,00, waarvan ik dacht dat het al lang betaald was...

Gisterenavond heb ik een acceptgiro gepost om dat bedrag te betalen: eigenlijk te laat dus, omdat je een dwangbevel binnen 2 dagen moet betalen. (E-dentifier van ABN is stuk, heb nog geen nieuwe ontvangen dus het moest op die manier)

Ik vraag me nu af: moet ik er rekening mee houden dat er morgen ineens een deurwaarder op de stoep staat? Of gaat daar wat langer overheen?

En kan die ter plekke controleren of ik betaald heb?
Ik heb ook een keer een dwangbevel gehad van bd. Ook door een foutje aan hun kant.

Zelf ook niet in de gaten gehad, Maar bij mij stonden ze niet binnen 2 dagen op de stoep.

Duurde wel 2 of 3 weken, Ik had ze ondertussen meerdere keren gebeld over hun fout! Maar jah toch een deurwaarder.

Ze komen niet zo snel hoor, Die mensen hebben wel meer te doen..

Ze komen echt pas als ze meerdere keren brieven hebben gestuurd enz.
Maar loop je nou niet het risico met zo'n belastingdeurwaarder dat ook al blijkt dat je betaald hebt, je nog wel zijn kosten moet betalen?
Tegen die kosten, die staan ws op het bevel zelf, kan je bezwaar indienen.
Hou op schei uit over de belasting.

Ik wilde mijn schuld (teveel gekregen) maandelijks betalen, dat kon maar dan ze wilde dat bedrag dan wel van mijn hypotheekrentevergoeding afhalen.

Prima dacht ik, kleine moeite...........................

Nou nee dus, die afdeling die mijn hypotheekrentevergoeding overmaakt is een andere dan die de schuld int.

Met het gevolg dat mijn volledige hypotheekrentevergoeding naar die andere belasting wordt overgemaakt. Waar na ze maar liefst 5,5 week later mijn resterende bedrag aan hypotheekrentevergoeding pas overmaken .

En als je dan belt dat je daardoor in de problemen komt, is dat vette pech, want sneller kunnen ze niet, alles gaat handmatig.....................
Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet enige ben die met de BD en hun papier diarree aan het worstelen ben!

dan krijg je opeens wel toeslag en een paar weken later weer niet, wat je vervolgens dan weer leuk kan gaan terugbetalen (wat natuurlijk wel achteruit is gezet, want ondertussen wel wijs geworden)

En het verschil tussen een aanmaning en kennisgeving is idd minimaal.

Hier hetzelfde geeikel als bij Zusenzoo. Wel netjes elke maand betalen, maar net een paar dagen te laat. Met een dwangbevel tot gevolg. Nu is eindelijk alles in kannen en kruiken en hopelijk nooit weer een dwangbevel (want dat gaat je wel op de zenuwen werken hoor
Het is daar echt een zooitje, kreeg dit jaar ook een dubbele voorlopige teruggave van nul en een dag later, 3400 euro terug te betalen......... Nou bedoel ik, wie zit me daar te irriteren
Wij hebben dit ook gehad.

Brief kwam op een donderdag, heb het geld overgemaakt en de BelastingDienst opgebeld, met de vraag of een aantekening konden maken dat het inmiddels betaald was.

Mevrouw zei dat dat niet kon, dat ze niks konden invoeren en dat 'de deurwaarder' voor hij een bezoek zou afleggen alsnog informatie zou opvragen of dat het inmiddels betaald was.

Ze zei dat het sowieso enkele dagen zou duren maar ook dat het wel tien dagen kon duren voor de betaling binnen was.

Ik had op maandag weer gebeld, geld was er nog niet maar op dinsdag wel.

Er is niemand aan de deur geweest.

Was echt een eens maar nooit weer geval.

Omdat we het bedrag niet in één keer konden betalen zouden we een betalingsregeling treffen.

Maar daarvoor moest de BelastingDienst papieren opsturen.

Zouden ze doen.

Duurde en duurde.

Gebeld waar het bleef.

Aanmaning gekregen én een brief dat dat regelingsformulier was aangevraagd..

Toen kregen we een lege envelop.

Weer gebeld. Toen kregen we de laatste aanmaning.

Op het moment dat ik die papieren eindelijk in huis had kwam dus dat dwangbevel.

Fijn hoor.

Heb het dus wel in één keer moeten betalen maarja.
De belastingdienst is een enorme zooi. Ik heb in de afgelopen 5 jaar al zoveel onzin met ze meegemaakt dat ik me ehct afvraag of er ook weleens iets gewoon goed gaat aan hun kant. De meest bijzondere fout was een aanmaning die ik kreeg over een bedrag dat ik allang betaald had. Na heel veel uitzoekwerk (denk in de tientallen telefoontjes heen en weer) kwam iemand op het lumineuze idee het bedrag zelf na te zoeken en toen bleek dat ze het per ongeluk bij iemand anders van diens 'schuld' hadden afgeschreven. Gevalletje verkeerd bedrag aan verkeerd bsn-nummer gehangen. Of ik het bedrag jb nog een keer wilde betalen, dan had ik mijn schuld netjes betaald en dan kreeg ik het door hen verkeerd geboekte bedrag binnen 3 maanden teruggestort..
quote:Sunemom schreef op 07 september 2010 @ 17:21:

De belastingdienst is een enorme zooi. Ik heb in de afgelopen 5 jaar al zoveel onzin met ze meegemaakt dat ik me ehct afvraag of er ook weleens iets gewoon goed gaat aan hun kant. De meest bijzondere fout was een aanmaning die ik kreeg over een bedrag dat ik allang betaald had. Na heel veel uitzoekwerk (denk in de tientallen telefoontjes heen en weer) kwam iemand op het lumineuze idee het bedrag zelf na te zoeken en toen bleek dat ze het per ongeluk bij iemand anders van diens 'schuld' hadden afgeschreven. Gevalletje verkeerd bedrag aan verkeerd bsn-nummer gehangen. Of ik het bedrag jb nog een keer wilde betalen, dan had ik mijn schuld netjes betaald en dan kreeg ik het door hen verkeerd geboekte bedrag binnen 3 maanden teruggestort..

Daar zakt mijn broek werkelijk van af........... Maar verbaast ben ik er niet over. Ik krijg ook elke maand een brief dat de ene afdeling de hypotheekrentevergoeding vrij heeft gegeven aan de andere afdeling. En van de andere afdeling krijg ik dan weer een brief dat er weer een deel van de schuld is afgehaald en aan de brief zit dan een acceptgiro om de rest van de schuld over te maken .

Ik heb mij altijd laten vertellen dat zo'n brief versturen ongeveer 2.50 aan administratiekosten kost. Dus 5,00 euro per maand........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven