Houd jij al je studieboeken netjes?
dinsdag 7 september 2010 om 20:04
Ik zie om me heen dat iedereen zijn studieboeken zo netjes houdt. Maar ik markeer dingen die ik belangrijk of boeiend vind altijd met een markeerstift, en ik onthoud het op deze manier ook makkelijker. Maar eigenlijk vind ik het ook wel zonde, hoewel ik de boeken niet eens zelf hoef te betalen!
Hoe doen jullie dat?
Hoe doen jullie dat?
dinsdag 7 september 2010 om 20:07
dinsdag 7 september 2010 om 20:09
dinsdag 7 september 2010 om 20:17
dinsdag 7 september 2010 om 20:34
dinsdag 7 september 2010 om 20:38
Ik heb ook studieboeken waarin met pen is geschreven, gemarkeerd, tekeningetjes in zijn gemaakt voor de lol, geprobeerd is of die pen het nog wel deed, met potloon in gestreept.
Een boek is half opgegeten door het konijn.
Een boek is in een emmer water gevallen en staat behoorlijk bol.
Niks mis mee.
Maaarrrr die irritante ielige potloodonderstrepingen en aantekeningen van iemand anders in een biebboek.
Een boek is half opgegeten door het konijn.
Een boek is in een emmer water gevallen en staat behoorlijk bol.
Niks mis mee.
Maaarrrr die irritante ielige potloodonderstrepingen en aantekeningen van iemand anders in een biebboek.
Het Viva forum is papaja.
dinsdag 7 september 2010 om 20:47
Zo te lezen hangt het ook echt van je studie af. Ik heb geschiedenis gestudeerd dus het strepen een aantekenen was niet alleen om te onthouden, dat kan idd ook met samenvatten hoewel ik daar meestal te lui voor was Maar het was ook echt nodig om belangrijke informatie terug te vinden en in de context te kunnen lezen.
dinsdag 7 september 2010 om 20:55
De mijne staan vol fluo en onderlijningen. Ik kan anders echt niet leren. Het belangrijke van een bladzijde en vooral de structuur (in verschillende fluokleuren) moeten in 1 oogopslag zichtbaar zijn.
En ik heb ook gewoon de tijd en de zin niet om boeken van 500 blz samen te vatten. Al maak ik tijdens het leren wel een snelle samenvatting, zodat ik alles voor het examen nog eens op een rijtje zie.
En ik heb ook gewoon de tijd en de zin niet om boeken van 500 blz samen te vatten. Al maak ik tijdens het leren wel een snelle samenvatting, zodat ik alles voor het examen nog eens op een rijtje zie.
dinsdag 7 september 2010 om 21:02
Ze zien er na bijna 5 jaar allemaal nog als nieuw uit!
In het begin maakte ik altijd samenvattingen van de hoofdstukken die ik moest leren. Het laatste jaar heb ik wel dingen gemarkeerd in een aantal boeken. Mede omdat ik geen tijd had om alles samen te vatten en op die manier dus ook de belangrijke stukken nog eens terug kon lezen. Vond het altijd zonde om te doen, maar heb er geen spijt van
In het begin maakte ik altijd samenvattingen van de hoofdstukken die ik moest leren. Het laatste jaar heb ik wel dingen gemarkeerd in een aantal boeken. Mede omdat ik geen tijd had om alles samen te vatten en op die manier dus ook de belangrijke stukken nog eens terug kon lezen. Vond het altijd zonde om te doen, maar heb er geen spijt van
dinsdag 7 september 2010 om 21:17
Ik moet voor mijn studie echt veel lezen. Het is dan niet te doen om alles samen te vatten, daar ben ik ook heel slecht in, 3 pagina's vat ik samen in 1 pagina en aangezien ik soms vakken heb waarvoor ik uiteindelijk 2000 pagina's moet lezen is dat gewoon niet te doen. Dus ook mijn boeken zitten vol markeerstrepen. Ik verkoop ze trouwens wel gewoon, op bol.com, zet er dan bij dat er in gemarkeerd is, is meestal niet een een probleem .
dinsdag 7 september 2010 om 21:27
quote:varuca schreef op 07 september 2010 @ 20:47:
Zo te lezen hangt het ook echt van je studie af. Ik heb geschiedenis gestudeerd dus het strepen een aantekenen was niet alleen om te onthouden, dat kan idd ook met samenvatten hoewel ik daar meestal te lui voor was Maar het was ook echt nodig om belangrijke informatie terug te vinden en in de context te kunnen lezen.Ik studeer ook geschiedenis, maar wil mijn boeken juist zo netjes mogelijk houden, omdat het vooral handboeken zijn waarin je later nog dingen in op kunt zoeken. Onderstreep alleen af en toe wat heel dunnetjes met potlood. Maar ik denk dat ik sowieso wel vrij pietluttig ben als het om boeken gaat. In mijn leesboeken ook nooit vouwtjes o.i.d. Mensen mogen ook alleen mijn boeken lenen als ze plechtig beloven een boekenlegger te gebruiken...
Zo te lezen hangt het ook echt van je studie af. Ik heb geschiedenis gestudeerd dus het strepen een aantekenen was niet alleen om te onthouden, dat kan idd ook met samenvatten hoewel ik daar meestal te lui voor was Maar het was ook echt nodig om belangrijke informatie terug te vinden en in de context te kunnen lezen.Ik studeer ook geschiedenis, maar wil mijn boeken juist zo netjes mogelijk houden, omdat het vooral handboeken zijn waarin je later nog dingen in op kunt zoeken. Onderstreep alleen af en toe wat heel dunnetjes met potlood. Maar ik denk dat ik sowieso wel vrij pietluttig ben als het om boeken gaat. In mijn leesboeken ook nooit vouwtjes o.i.d. Mensen mogen ook alleen mijn boeken lenen als ze plechtig beloven een boekenlegger te gebruiken...
dinsdag 7 september 2010 om 21:41