Cadeaus met een boodschap

04-01-2026 15:52 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welke cadeaus met een boodschap kreeg jij?

Gaf je moeder je ooit ongevraagd een doos afvalpillen?
Kreeg je van je man met Kerst een kookboek "koken for dummies" terwijl je al jaren 4 keer per week kookt?

Het hoeft geen vreselijk verhaal te zijn. Maar in welk cadeau zag jij een duidelijke boodschap?
Of wie weet stond het er wel letterlijk op.

Of wie gaf jij een cadeau met een boodschap? En waarom?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Nog steeds pijnlijk: geen cadeautje krijgen van je ouders op je verjaardag 'omdat je met sinterklaas al wat gehad hebt' (ben net na sinterklaas jarig). Hoe kun je beter aan je kind (basisschoolleeftijd) laten merken dat ze geen prioriteit is dan zo? Duidelijke boodschap toch? Dat mijn zussen wel verjaardagscadeaus kregen omdat ze in een andere periode van het jaar jarig waren, was gewoon logisch. Ik voelde me door dit soort acties ontzettend ondergeschikt aan mijn zussen.
Ja van mijn schoonouders. Een oerdegelijk Nederlands kookboek. M.a.w. leer dat ook maar eens. Net alsof ik nooit iets kookte wat man graag blieft.
Mijn man kreeg van mijn moeder met Sinterklaas een hele dure keukenrolhouder + keukenrol met de woorden: in de hoop dat je nu wel standaard keukenrol in huis hebt. O men. Echt typisch mijn moeder. Hoewel ze haar passief-agressieve opmerkingen over ons huishouden meestal naar mij als vrouw des huizes richt.
Toen ik 40 werd op mijn werk van iemand bodylotion " voor de oudere huid"...
Ik kreeg nog wel eens van die zelfhulpboeken over positief denken. Ik ben inderdaad een beetje depressief ingesteld maar zo’n cadeau maakt me echt niet vrolijker!
Maar verder heel goed bedoeld.
Een giftcard voor een ‘baby-facelift behandeling’ (Botox en fillers) van mijn plastic fantastic moeder. Mijn man was zo verontwaardigd :-)

Ter verdediging van mams: ik heb een beroerte gehad en daardoor is mijn gezicht ook half lam. Ik had mijn ‘lamme oog’ wel een beetje ‘laten doen’ omdat ik gek werd van het rondlopen met een zakdoekje om het steeds droog te deppen. Ma vond dat je niet alleen je oog kon laten doen. Dat ik nooit van mijn leven een verlammend middel in een reeds half lam gezicht laat spuiten vind ze nog steeds een beetje gezeur om niets.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Titono schreef:
04-01-2026 16:30
Mijn man kreeg van mijn moeder met Sinterklaas een hele dure keukenrolhouder + keukenrol met de woorden: in de hoop dat je nu wel standaard keukenrol in huis hebt. O men. Echt typisch mijn moeder. Hoewel ze haar passief-agressieve opmerkingen over ons huishouden meestal naar mij als vrouw des huizes richt.
Waarom zou je Keukenrol in huis moeten hebben en waarom zou het voor iemand anders belangrijk zijn als je dat niet hebt? Echt heel vreemd dit (van je moeder bedoel ik uiteraard).
Als tiener een fitness apparaat van oma met de mededeling dat ik vooral geen dikke buik moest krijgen… :'(
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Een verlovingsring, met de boodschap 'Wil je met me trouwen?'
-Matilda- schreef:
04-01-2026 18:34
Een verlovingsring, met de boodschap 'Wil je met me trouwen?'
Ben jij mijn man 😁?
Ik krijg elk jaar iets niet, en dat lijkt mij een boodschap.

Mijn man en kinderen krijgen van schoonouders altijd iets te snoepen met een envelop met geld voor hun verjaardag. Ik krijg altijd alleen de envelop met geld.

Zij krijgen dus iets als een chocoladeletter, zakje paaseitjes, kerstchocolade, iets van een hart van chocolade uit het valentijnschap. En ik niks, ik denk dat dat een hint is.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
M'n schoonvader toen hij 65 was een 'met pensioen start-pakket' gegeven. Uiteraard wat typische dingen als geraniums, maar ook wel echt wat leuke dingen. Maar de boodschap was echt: ga nou lekker van je vrijheid genieten. Hij is nu begin 70 een werkt nog steeds elke dag. Denk niet dat ie ooit nog met pensioen gaat.
Mijn man draagt bandshirts en/of bloezen met bijzondere prints. En baggy broeken. Al de hele 25 jaar dat ik hem ken.
Mijn schoonmoeder heeft het lang volgehouden om hem beige en kaki nette overhemden cadeau te geven, die vervolgens uiteindelijk bij de kringloop belandden. Na een tijdje, maar dat heeft lang geduurd, heeft hij tegen haar gezegd dat ze dat niet meer moet doen, maar jeetje, wat was ze hardnekkig.
Haar boodschap was duidelijk: ik vind jouw kledingstijl lelijk en ik wil dat je die aanpast naar míjn smaak.
Titono schreef:
04-01-2026 16:30
Ik heb al zo ongeveer 30 keer het aanbod om een strijkijzer en strijkplank cadeau te krijgen moeten afwijzen. Van mijn moeder.

Ja mam, ik weet dat we landlopers zijn als ik niet strijk.
Maar nee mam, je schoonzoon kan het ook geen bal schelen dat er niet gestreken wordt.

Ik mag heel vaak de opmerking slikken "ja maar, Suske* zou het toch ook leuker vinden als je wél strijkt / meer poetst / ...".
"Nou mam, hij heeft al 20 jaar de kans gehad om zelf een strijkijzer te kopen of de perfecte huishoudster te vinden en het kan hem even weinig schelen als ik."

*Mijn man.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Verbena schreef:
04-01-2026 19:02
Ik krijg elk jaar iets niet, en dat lijkt mij een boodschap.

Mijn man en kinderen krijgen van schoonouders altijd iets te snoepen met een envelop met geld voor hun verjaardag. Ik krijg altijd alleen de envelop met geld.

Zij krijgen dus iets als een chocoladeletter, zakje paaseitjes, kerstchocolade, iets van een hart van chocolade uit het valentijnschap. En ik niks, ik denk dat dat een hint is.
Oh ja top. Mijn moeder heeft dat ook 1x soort van gedaan, maar dan ook met letterlijk de boodschap aan mijn man erbij van eet jij dat maar op, want Happyapple is al wel dik genoeg nu tijdens haar zwangerschap. (We kregen samen iets dat dan zogenaamd voor de baby was, in een smaak die ik ook niet mocht eten tijdens de zwangerschap)
apiejapie schreef:
04-01-2026 16:18
Nog steeds pijnlijk: geen cadeautje krijgen van je ouders op je verjaardag 'omdat je met sinterklaas al wat gehad hebt' (ben net na sinterklaas jarig). Hoe kun je beter aan je kind (basisschoolleeftijd) laten merken dat ze geen prioriteit is dan zo? Duidelijke boodschap toch? Dat mijn zussen wel verjaardagscadeaus kregen omdat ze in een andere periode van het jaar jarig waren, was gewoon logisch. Ik voelde me door dit soort acties ontzettend ondergeschikt aan mijn zussen.
En dit vind ik echt oprecht heel erg voor je. Hoe komen ze daar toch bij? Bizar.
apiejapie schreef:
04-01-2026 16:18
Nog steeds pijnlijk: geen cadeautje krijgen van je ouders op je verjaardag 'omdat je met sinterklaas al wat gehad hebt' (ben net na sinterklaas jarig). Hoe kun je beter aan je kind (basisschoolleeftijd) laten merken dat ze geen prioriteit is dan zo?.........
Echt bizar. Slim inkopen doen voor de december maand is ook een optie als je als ouders die maand te duur vindt.
Sint cadeaus komen van Sint, niet van de ouders.
Jarig is jarig. Ik ken ook kinderen die in december rond de feestdagen jarig zijn. Is niet dat er dan geen feestje is of minder aandacht wordt besteed.

Zelf ooit boeken gehad om aan mijzelf te werken, van een vriend. Vond ik niet zo leuk. Vooral omdat de boodschap erbij was 'ja denk wel dat je iets aan hebt, want je bent zo introvert'.
Sunflower_cookie schreef:
05-01-2026 12:07
Echt bizar. Slim inkopen doen voor de december maand is ook een optie als je als ouders die maand te duur vindt.
Sint cadeaus komen van Sint, niet van de ouders.
Jarig is jarig. Ik ken ook kinderen die in december rond de feestdagen jarig zijn. Is niet dat er dan geen feestje is of minder aandacht wordt besteed.
Het ging niet eens om het slim inkomen/geen geld hebben. Maar om het principe 'je hebt al voldoende cadeaus gehad deze maand'. En wat je zegt: sinterklaascadeautjes kwamen van die man uit Spanje, niet van mijn ouders. Dus voelde ik me onbelangrijk dat ik geen cadeautje van mijn eigen ouders kreeg.
Maar goed, over tot wat luchtigere cadeaus met een betekenis.
Ik heb een paraplu voor mijn stiefdochter gekocht, wel een heel mooie hoor.
Maar vooral ook met de boodschap " hier je eigen plu, dan hoef je die bij ons niet steeds mee te gappen, en niet terug te brengen"
Daarnaast krijgt ze ook nog andere cadeautjes voor haar verjaardag.

Ik heb eens van mijn ex die onze zoon kwam brengen terwijl ik weer eens met een theedoek een ovenschotel uit de oven viste, een paar heel mooie ovenwanten gekregen.
Met de boodschap " Deze zijn er voor gemaakt, en de kans om je handen te verbranden is minimaal"
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik heb erg veel cadeaus gekregen om een rustiger hoofd te krijgen, van zelfhulpboeken tot meditatiecursussen. Gelukkig is iedereen er inmiddels van overtuigd dat alleen drugs (in de vorm van veel Ritalin) mij kan redden ;-D
Babysokjes.

Meerdere keren door de jaren heen, van verschillende mensen. Ik heb altijd gezegd geen kinderen te willen.

Op mijn 16e van mijn toenmalige vriendje die ook mijn anticonceptie kwijt maakte omdat hij een baby wilde.

Op mijn 18e van het vriendje dat ik toen had, ben toen heel duidelijk geweest dat ik dat niet wilde. Jaren later met hem getrouwd, en toen kreeg ik kort na ons trouwen van zijn ouders weer babysokjes en van hem een potje foliumzuur. Hij had gedacht dat ik wel zou bijdraaien, maar was tegen mij anders blijven zeggen. Werd een erg kort huwelijk.

Van vrienden, zij kondigden aan in verwachting te zijn, en gaven sommige vrienden babysokjes met de boodschap dat het leuk zou zijn als hun baby met de onze zou opgroeien. En ja, zij wisten dat wij geen kinderwens hebben.

Van mijn ouders, bijna elk jaar wel een keer. En ja, ze weten dat ik niet wil. Ze weten ook dat met alles dat ik mankeer het oftewel helemaal niet zou lukken, of ik geef iets erfelijks door, of ik ga totaal onderdoor aan het hele gebeuren, of zadel een kind op met mij als zieke moeder.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Wat ontzettend kwetsend en drammerig Elisha! Jeetje, in vind het echt rot voor je.
Kan je al die mensen vanaf nu geen behandeling psycholoog cadeau geven? Om aan hun kutkarakter te werken en te accepteren dat ze zelf maar lekker kinderen maken, maar jou met rust laten?

ApieJapie, ook zo verdrietig en kwetsend. Ik kan me goed voorstellen dat je die boodschap eruit gehaald hebt. Heeft het ook iets gedaan met hoe je nu zelf je verjaardag viert?
Bizar ook, die babysokjes steeds. En hopelijk is dat vriendje later nog een beetje normaal opgedroogd met zijn ‘ik wil een baby en verstop daarom jouw anticonceptie’ :bonk:
@Apiejapie: ik vind dat ook heel verdrietig, kan mij als volwassene al niet voorstellen dat je zoiets als ouder doet, laat staan als je kind bent.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven