nieuwe badkamer

08-09-2010 11:02 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ben ik van plan een nieuwe badkamer te gaan kopen met inloopdouche en een nieuwe wastafel.

Ook wil ik zowel de vloer en de wanden opnieuw betegelt hebben.

En denk een nieuwe radiator.

Mijn vraag is wat het beste is over de oude tegels betegelen of alles eruit laten hakken?

Ook bij de vloer? Dit ivm met de inloopdouche,dus nieuwe afvoer.

En hoelang zou zoiets gaan duren?

Oja ik heb een afspraak zaterdag bij een badkamerwinkel om een offerte te laten maken maar wil hier graag al wat advies.
Nu ben ik van plan een nieuwe badkamer te gaan kopen met inloopdouche en een nieuwe wastafel.

Ook wil ik zowel de vloer en de wanden opnieuw betegelt hebben.

En denk een nieuwe radiator.

Mijn vraag is wat het beste is over de oude tegels betegelen of alles eruit laten hakken?

Ook bij de vloer? Dit ivm met de inloopdouche,dus nieuwe afvoer.

En hoelang zou zoiets gaan duren?

Oja ik heb een afspraak zaterdag bij een badkamerwinkel om een offerte te laten maken maar wil hier graag al wat advies.
Het beste is alles eruit laten hakken.

Anders wordt je badkamer steeds kleiner

Succes! Wij gaan over 5 weken de badkamer verbouwen en zijn net een beetje klaar met uitzoeken welke tegels etc we willen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Naar welke badkamerwinkel ga je? Wij zijn ook langs geweest (bij Brugman) voor een offerte. Die was bijna 2 keer zo duur als wat de badkamer uiteindelijk gekost heeft.

Wij hebben het sanitair via internet besteld en de tegels bij een tegelhandelaar gekocht.
The time is now
Sorry voor het twee keer plaatsen maar mn computer doet een beetje raar.

Maleficent@ ook de vloer dus?

Een beetje minder hoog lijkt mij nl niet zo erg.

Enne kom je met 8000 euro wel een beetje uit?
Ja ik ga langs een Brugman dealer.

Een erg luxe winkel maar het zit hier in de buurt en ik wil alles ook laten doen.
Brugman plaatst zelf geen badkamers, daarvoor huren ze een bedrijf in. Dat kun je zelf ook doen, alleen betaal je dan minder omdat Brugman er niet aan hoeft te verdienen.

Sanitair en tegels van Brugman is ook gewoon elders te koop, voor minder. Het kost wel meer tijd, omdat je zelf alles moet uitzoeken.
The time is now
Ja maar als Brugman ze voor me inhuurt heb ik toch ook recht op garantie?
Banba heeft gelijk.

Je kunt het beste een paar verschillende klussenbedrijven een offerte laten maken, en niet alleen bij Brugman. Dat kan je een hoop geld besparen.

Wij hebben ook een klusjesman, en zelf alles overal vandaan gesnort.

Denk er ook even aan, dat het BTW tarief verlaagd is voor verbouwingen aan je huis per 1 oktober. In plaats van 19% wordt het 6%. Dat is om de economie een boost te geven. Let er op dat ze je wel de juiste BTW rekenen.
quote:nikki_28 schreef op 08 september 2010 @ 11:13:

Ja maar als Brugman ze voor me inhuurt heb ik toch ook recht op garantie?Wij hebben ook 5 jaar garantie bij ons klussenbedrijf.
Ik weet niet precies hoe dat zit. Geeft Brugman dan garantie op het werk dat ze uitbesteden of alleen op de spullen?

Wij hebben trouwens ook niets zelf gedaan aan de badkamer. Gewoon een installateur en tegelzetter ingehuurd.
The time is now
Ben net klaar met de badkamer verbouwen althans het was eerst een slaapkamer we hebben er een badkamer van laten maken. Vloer moet er denk ik wel helemaal uit.

Die 8000 is dat alleen voor de badkamer of ook voor het plaatsen?

Onze badkamer was ruim 9000 maar dan hebben we wel ook een bubbelbad en inloopdouche.

Het plaatsen van 5000 dan wel ook het plaffon enzo.

Vond het uitzoeken enzo van de badkamer veel leuker dan die van de keuken veel plezier!
Misschien moet je even vragen aan de angel om je 2 topics samen te voegen, er lopen er nu 2 naast elkaar.
Ow en er zit licht in ons bad. Kan van kleuren verwisselen maar je kan hem ook vast zetten. Zit ook een lichtje in de spiegel enorm handig ik gebruik niet eens meer het gewone lampje.
quote:nikki_28 schreef op 08 september 2010 @ 11:07:

Sorry voor het twee keer plaatsen maar mn computer doet een beetje raar.

Maleficent@ ook de vloer dus?

Een beetje minder hoog lijkt mij nl niet zo erg.

Enne kom je met 8000 euro wel een beetje uit?Wij doen de vloer er niet uit. Het is namelijk granito, en dan ben je 5 weken bezig om het eruit te krijgen
Wij hebben de badkamer gekocht bij wooning en via werkspot iemand gevonden die hem geplaatst heeft. Handige site trouwens werkspot voor dit soort dingen.
Haha mal nee lekker laten zitten dan die vloer!
Ja wel vervelend die twee topics.

Ik weet niet wie Angel is?

8000 is het eigenlijk voor heel de badkamer,maarja ik wil dan ook geen bad.

Hoelang zijn ze gemiddeld voor zoiets bezig?
quote:Maleficent schreef op 08 september 2010 @ 11:15:

Banba heeft gelijk.

Je kunt het beste een paar verschillende klussenbedrijven een offerte laten maken, en niet alleen bij Brugman. Dat kan je een hoop geld besparen.

Wij hebben ook een klusjesman, en zelf alles overal vandaan gesnort.

Ja dat van het btw tarief heb ik gehoord.

Het is eigenlijk ook zo dat ik erg weinig tijd heb om overal langs te gaan (ik weet dat het geld kan besparen).

Ga eens kijken wat ze zeggen als ze voor mij een offerte maken.

Hoelag moet ik er vooruittrekken dus de oude tegels eruit en opnieuw betegelen en plaatsen douche en wastafel?

Denk er ook even aan, dat het BTW tarief verlaagd is voor verbouwingen aan je huis per 1 oktober. In plaats van 19% wordt het 6%. Dat is om de economie een boost te geven. Let er op dat ze je wel de juiste BTW rekenen.
Ik zal het ff vragen voor je op het modtopic.

Poeh vind zelf 8000 voor alles wel wat krap. Bij ons waren ze ongeveer 2 weken bezig.
Dank je wel!

Probeer al te kijken of ik wat kon vinden.

Het mag wel ietsje meer kosten maar dit bedrag had ik zo een beetje in mn hoofd.

Twee weken moet ik er dus ongeveer vooruit trekken?

Oja mn badkamer is 7 vierkante meter.
Tja, dan doe je het toch niet goed, als ze bij Brugman meer rekenen.

Wij gaan het redden voor 7500 euro. Dan hebben we een bad, badmeubel, doucheruimte, en onze WC zit apart op de verdieping maar wordt ook gedaan.

En dat alleen door goed te shoppen, rond te kijken, en veel offertes te laten maken.

Maar goed, als je het kan missen..... ik vind het niet zo erg dat we wat meer tijd kwijt zijn en wat minder geld
Nou ja missen.....zoveel verdien ik niet hoor.

Gaat allemaal via de hypotheek,haha.

Maar ik ga dus naar Brugman en weet dus nog niet zeker of ik het daar ook daadwerkelijk ga kopen.

Ik heb ook een vriend die aannemer is en ik nog wel wat wil vragen maar hij is nu op vacantie.

Maleficent@ hebben jullie alles bij verschillende winkels gekocht?
Wij zaten op 9.500 incl. plaatsen. Dit was incl. betegelen, nieuw toilet, bad, badmeubel. Wij hebben het over de oude tegels heen gedaan. De ruimte is niet veel kleiner geworden. Verder heb ik een wat duurdere douche genomen die makkelijk schoon te maken is. Volgens mij hier ook een week of 2 bezig geweest.

Je kunt ook spullen kopen bij de bouwmarkt en het plaatsen overlaten aan een goede zzp-er. Ben je aanzienlijk minder kwijt denk ik. Wij hebben nu een goede zzp-er gevonden.. die deed dus onze badkamer in opdracht van de winkel waar we het gekocht hebben. Als we weer gaan verbouwen dan bellen we hem.
Brugman zorgt dat het bij jullie geplaatst wordt, dus die geeft garantie over de materialen en plaatsing.

Als je de materialen los koopt en de plaatsing zelf regelt, dan scheelt dit je in elk geval zo'n 10% kosten die Brugman normaalgesproken over de plaatsing rekent.

Garantie moet je dan van Brugman krijgen voor de materialen en van de plaatser voor de plaatsing.

Dus gewoon even opletten wat er in het contract met de plaatser staat over garantie en anders zelf om vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven