Geld & Recht alle pijlers

aangetekende post

08-09-2010 19:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, als ik een aangetekende brief verstuur, moet dan degene voor wie het bestemd is tekenen voor ontvangst of mag ook een huisgenoot (familielid) dit doen? Ik heb namelijk de indruk dat postbodes daar niet zo op letten, als er maar iemand tekent voor ontvangst op dat adres...

Het is namelijk belangrijk dat de ik kan bewijzen dat de juiste persoon de brief heeft ontvangen.
O, ik lees net op wiki dat een huisgenoot ook mag tekenen, lastig dus.
Slotje dan maar??
Sorry hoor, ik stel een vraag zonder eerst zelf goed gezocht te hebben, er is dus nog een optie:

Het is aan te raden om bij het versturen van een aangetekende brief ‘handtekening retour’ te vragen. Deze mag namelijk alleen maar uitgereikt worden aan geadresseerde of diens gemachtigde. Gewone aangetekende brieven mogen ook aan een volwassen huisgenoot worden uitgereikt. Na uitreiking van de brief ontvangt de zender een retourkaart, waarop staat dat de brief geadresseerde heeft bereikt.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 08 september 2010 @ 19:10:

Slotje dan maar?? lijkt me beter inderdaad..
Topic gesloten, al opgelost .
quote:lila01 schreef op 08 september 2010 @ 19:11:

Sorry hoor, ik stel een vraag zonder eerst zelf goed gezocht te hebben, er is dus nog een optie:

Het is aan te raden om bij het versturen van een aangetekende brief ‘handtekening retour’ te vragen. Deze mag namelijk alleen maar uitgereikt worden aan geadresseerde of diens gemachtigde. Gewone aangetekende brieven mogen ook aan een volwassen huisgenoot worden uitgereikt. Na uitreiking van de brief ontvangt de zender een retourkaart, waarop staat dat de brief geadresseerde heeft bereikt. Ik zou hier niet blind op vertrouwen als ik jou was. Laatst werd er wat bezorgd voor mijn man. Hij was niet thuis. Ik moest zijn paspoort laten zien, maar de bezorger vond 't goed als ik zou tekenen (hij zei er wel bij dat dat officieel niet mag).
Ook bij handtekening retour wordt deze gewoon aan ieder willekeurige bewoner van pand of huis afgegeven hoor. En als die de bui al voelt aankomen, dan zet hij een andere handtekening dan zijn eigen. ZO kan hij later ontkennen dat hij heeft getekend. Kortom het geeft je eigenlijk niet zo heel veel zekerheid als je zou denken.
Wat Gizz zegt, klopt, ik heb heel vaak voor mijn baas moeten tekenen bij zo'n handtekening retour brief. Maar je kunt dan in ieder geval wel bewijzen dat hij is aangekomen. Bij een gewone aangetekende brief moet je daar maar vanuit gaan.
Je kan wel checken of een 'gewone' aangetekende brief is uitgereikt. Dat doe je door de barcode die op de aangetekend-sticker zit op track and trace in te voeren. Daar staat precies waar je brief zich bevindt en of hij is uitgereikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven