Hoe vertel ik haar....

08-09-2010 23:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
...dat ik van haar hou maar niet bij haar kan blijven wonen.

Ja tuurlijk de waarheid vertellen is de korste weg...maar wie luisterd er naar zijn liefde als die verteld dat hij weg gaat en alleen gaat wonen.

Kort het verhaal, twee jaar geleden gescheiden twee dochters en een ex achterlatend. Wie hoe of wat doet er niet meer toe...gewoon door het leven uit elkaar gedreven. Na twee maanden ontmoette ik haar een schat van een vrouw met een dochter en een zoon.....maar niet mijn kids. Kan en mag me er ook niet mee bemoeien dat pikken ze niet. Voel me alleen maar de tuinman, deboodschappenjonge, de tuinman en de minnaar.

Veel dingen worden besloten zonder mij erbij te betrekken, hierdoor krijg je niet echt het gevoel van eenheid. Dat valt niet mee als je al bijna anderhalf jaar samen woont. Te snel? Misschien?

Maar na de zoveelste ruzie besloot ik solo te gaan en huurde een woning maar wil haar niet kwijt! Had in een ruzie al gezegd dat we beter appart kunnen wonen en af en toe iets afspreken. Want samen zijn we een maar niet continu..

Hoe vertel ik haar dat ik toch op mezelf wil wonen, dat ik haar niet kwijt wil weet en voelt ze. Maar om dat ene gesprek te beginnen...
Wees een vent!

Volgens mij ben je trouwens niet goed snik om twee maanden na je scheiding weer een nieuwe relatie aan te gaan met een vrouw met kinderen, paar maanden later daar in te trekken en dan serieus te denken dat die kinderen je als vader gaan zien. Ooit overwogen om je in het concept 'stiefouders' te verdiepen? Sukkel.
Ik vraag me af of je je dochters nog ziet.

(sorry is totaal geen antwoord op je vraag maar dat stukje snap ik niet in het verhaal)
quote:Lafaard schreef op 08 september 2010 @ 23:48:

...dat ik van haar hou maar niet bij haar kan blijven wonen.

Maar na de zoveelste ruzie besloot ik solo te gaan en huurde een woning maar wil haar niet kwijt!

Hoe vertel ik haar dat ik toch op mezelf wil wonen, dat ik haar niet kwijt wil weet en voelt ze. Maar om dat ene gesprek te beginnen...

Huh? Ik snap 'm niet helemaal. Woon je nu wel of niet bij haar?
Oei pas op. Je mag niet ingaan op wat de TO vertelt want dat is niet relevant, je moet meehuilen.
Ze zal het als een afwijzing ervaren. Afwijzing van haar zelf, van haar kids, van haar life style.En daar zit 'm misschien meteen de crux, dat zij vindt dat alles om haar en haar gezin dient te draaien. Jij bent bij haar ingetrokken, of hebben jullie samen een huis?
Je vertelt het haar op een rustig moment. Niet tussen de soep en de piepers door, niet tijdens de spits als de kids net thuiskomen/weg gaan, en al helemaal niet tijdens een ruzie. Ook niet (te) laat op de avond. Wil je het netjes doen, dan moet je ruimte laten voor een gesprek. En ga dat gesprek niet uit de weg, wees aandachtig voor wat ze vráágt en niet voor wat je denkt dat ze wil horen. Want ze wil horen dat je blijft en dat ben je niet van plan.

Maar vooral doe je het snel. Als in: niet over 'n maand als je de verhuisdozen in staat te pakken. Maar ook snel als in: niet te lang om de hete brij heen draaien maar snel en to the point. Wat je ook wil toelichten, dat kan nà de mededeling. Zoek wat informatie op over het voeren van slecht nieuws-gesprekken.

Toevoeging: meldt ook niet 3 dagen van te voren dat je je sportavond af gaat zeggen omdat er dan gepraat moet worden. Dan weet je 1 ding zeker: er wordt veel en veel eerder gepraat en het wordt een drama. Waarom? Omdat zij zich van te voren gaat lopen bedenken wat er allemaal aan de hand kan zijn en voor alle mogelijkheden -tig scenario's gaat bedenken en bij het eerste woord van jou niet meer naar je luistert maar inschakelt op het scenario dat zij bedacht had.
Gewoon over gaan praten.

Mk heb zelf natuurlijk helemaal geen ervaring met dit soort dingen, maar mijn tante en haar vriend hadden een aantal jaar geleden ongeveer hetzelfde. Ze waren gaan samenwonen met kinderen van beide kanten en dat liep uit in ontaarde ruzies en gedoe.

Uit eindelijk is mijn tante met haar kids weer vertrokken en in een eigen huisje gaan zitten. Ze hebben er goed over gepraat, het lag niet aan mijn tante of aan hem, maar met de kinderen erbij werd alles gewoon te zwaar op de proef gesteld.

Inmiddels is alles (de kinderen dus) zowat uit huis en zitten ze er weer over te denken om samen te gaan wonen. Hun relatie is al die jaren goed geweest en ze waren en zijn een ontzettend leuk stel samen.

Dus: moed bij elkaar rapen en prrrrraten!

succes!
Je doet je nick eer aan! Wees een flinke vent en zeg wat je op je hart hebt.

Verder snap ik ook niet zoveel van het verhaal. Je hebt een woning gehuurd maar woont toch nog bij haar?
En helemaal eens met Veronicas
Behandelt je vriendin je ook als tuinman, boodschappenjongen, klusjesman e.d. ?

Zijn jullie niet gelijkwaardig op dat gebied?

Dan zou ik dat haar ook zeggen, dat je het zo voelt.

Zie je het eigenlijk als een tijdelijke oplossing of weet je al dat je nooit meer bij haar wilt wonen?
Sommige mensen kunnen beter een LAT-relatie hebben dan samenwonen. Misschien zijn jullie ook zo'n stel.
Hoe? Zo to the point en snel mogelijk natuurlijk.

Je hebt, zonder haar enige kans te geven een reactie te geven achter haar rug een nieuwe woning voor jezelf geregeld. Jij hebt besloten zonder dat zij hierin inspraak heeft gehad dat haar kinderen opnieuw een afscheid voor hun kiezen krijgen.

Als je mijn vriend was dan mocht je de sleutel inleveren en zag je me noooooooit meer terug.
ik snap er niks van, je woont al ergens anders? Wie doet dan de tuin?
quote:misspoez schreef op 08 september 2010 @ 23:59:

Oei pas op. Je mag niet ingaan op wat de TO vertelt want dat is niet relevant, je moet meehuilen. ow nee:
quote:meds schreef op 09 september 2010 @ 01:16:

ik snap er niks van, je woont al ergens anders? Wie doet dan de tuin?
Okay... even serieus dan.

Wanneer mijn lief, buiten mij om al een huis geregeld heeft, is dat het einde van de relatie!

Issie-helemaal-besodemieterd!
Lieverd,

Ik wil je niet kwijt en juist om die reden wil ik apart gaan wonen.

Ik ben anders bang dat we teveel ruzie hebben en elkaar verliezen.

Ik sta open voor andere oplossingen, maar in mijn optiek is dit de beste oplossing.
quote:houvanjezelf schreef op 09 september 2010 @ 11:43:

Lieverd,

Ik wil je niet kwijt en juist om die reden wil ik apart gaan wonen.

Ik ben anders bang dat we teveel ruzie hebben en elkaar verliezen.

Ik sta open voor andere oplossingen, maar in mijn optiek is dit de beste oplossing.

Schat,

dat ik twee maanden na mijn scheiding bij jou en je kinderen ben ingetrokken was toch niet zo'n goed idee. Ik heb daarom een andere woonruimte gehuurd. Ik hoop dat we zo nu en dan nog iets af kunnen spreken.
quote:houvanjezelf schreef op 09 september 2010 @ 11:43:

Ik sta open voor andere oplossingen, maar in mijn optiek is dit de beste oplossing.Hij heeft al een huis gehuurd voor zichzelf houvanjezelf. Beetje hypocriet om dan nog te durven zeggen dat je openstaat voor andere oplossingen.
De communicatie tussen jullie lijkt me ruk als je achter haar rug om een nieuwe woning bent gaan zoeken. Jij kan dan het gevoel hebben dat je niet betrokken wordt in hun gezinsleven. Ik kan me zomaar voorstellen dat zij hierdoor het gevoel krijgt dat ze niet betrokken wordt in jullie relatie.
Ik heb de oplossing Lafaard!

Stuur gewoon een verhuiskaartje naar haar!

Hoef je dat lastige gesprek niet aan en weet zij exact dat zij buiten de relatie staat!
Het is gewoon een kwestie van een goede openingszin, de rest volgt dan vanzelf:

-Schat, wist je dat de kans dat een tweede relatie mislukt aanzienlijk groter is dan de kans dat een eerste relatie mislukt? En wist je dat wij gaan bijdragen aan de statistieken?

-Lieverd, ik vind de tuin wel mooi zo, maar ik zou eigenlijk graag nog een tuin er bij hebben. En raad eens? Die heb ik gevonden!

- Zeg, die kutkinderen van je hangen me de keel uit. Jou niet? Dan stel ik voor dat jij hier blijft wonen, maar ik ben weg!

zit er iets bij waar je mee vooruit kan?
Rider
quote:Kier_V schreef op 09 september 2010 @ 11:43:

Wanneer mijn lief, buiten mij om al een huis geregeld heeft, is dat het einde van de relatie!

Issie-helemaal-besodemieterd!eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven