Mode & Beauty alle pijlers

Handdoekdroog?

10-09-2010 09:30 14 berichten
Ik vind het zó'n stomme term, handdoekdroog haar. Dat is dus niet droog, dat is nat, maar niet kletsnat. Denk ik. En elke keer als ik de term tegenkom (uitgerekend nu in de eerste viva die ik sinds jaren heb gekocht), moet ik erover twijfelen, hoe droog bedoelen ze nou precies?

Zeg gewoon wat je bedoelt!
Alle reacties Link kopieren
Handdoekdroog haar is zo droog of nat als het na het afdrogen met een handdoek is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dus niet druipend.
Ik heb er nog 2: kastdroog en strijkdroog. Hoe droog is dat? En wat is droger, kast- of strijkdroog?
Geen idee, ik strijk nooit

Maar ik denk dat strijkdroog vochtiger is dan kastdroog: dat droog je dan verder met de strijkbout.
Kastdroog ja, dat lijkt me toch behoorlijk droog. Anders heb je schimmeldroog.
Kastdroog is écht droog. Strijkdroog is nog een héél klein beetje vochtig.Klammig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
handdoekdroog: haar na afdrogen met een handdoek. dus nog een beetje vochtig, zodat je het makkelijker kan stylen.

strijkdroog: nog een beetje klammig. Dat strijkt beter

kastdroog: meteen op te vouwen.
Wat begrijp je niet aan handdoekdroog (zo droog als na droogwrijven met een handdoek) en hoe wil je het dan aanduiden? Zoveel ml. water per cm2 haar? Dat zegt mij toch echt minder hoor
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 10 september 2010 @ 10:06:

Wat begrijp je niet aan handdoekdroog (zo droog als na droogwrijven met een handdoek) en hoe wil je het dan aanduiden? Zoveel ml. water per cm2 haar? Dat zegt mij toch echt minder hoor Ligt natuurlijk ook aan de dikte van je haar, het wateropnemend vermogen van de handdoek, hoe lang je je handdoek om je hoofd houdt, en of je droogshampoo gebruikt of niet
Precies. Als ik mijn haar uit de handdoek haal en het nog even dep, is het verre van droog. En 'handdoekdroog' suggereert meer droog dan nat. Maar misschien ligt dat wel aan mijn haar.
quote:emaille schreef op 10 september 2010 @ 10:13:

Precies. Als ik mijn haar uit de handdoek haal en het nog even dep, is het verre van droog. En 'handdoekdroog' suggereert meer

droog dan nat. Maar misschien ligt dat wel aan mijn haar.

Maarja, handdoeknat staat weer zo raar. Dat zou suggereren dat je een handdoek hebt die niet doet waar hij voor bedoeld is, namelijk afdrogen

Ik hoop dat je vanavond wel weer kunt slapen, omdat je knagende vraag is beantwoord?

(pfff... nou moet ik echt aan het werk in plaats van me nu al te storten op de vriobo...)
Haha, dat is ook weer zo! Bedankt hoor!
Ja leuk, zulke uitdrukkingen.

Mijn zusje en ik verbazen ons altijd over haarstylingproducten waar dan opstaat dat je 'een nootje' moet gebruiken. Wat voor nootje, hoe veel is dat dan? Op haarmousse zagen we 'een mandarijn' wat we dan wel weer grappig vonden. Maar ik gebruik ongeveer een halve tot een hele 'mandarijn' aan haarmousse terwijl mijn zusje met haar dikke bos krullen een 'meloen' gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven