Is Govolo (goedkope vlucht) betrouwbaar?

woensdag 19 augustus 2009 om 09:41
woensdag 19 augustus 2009 om 09:43
quote:Mutseus schreef op 19 augustus 2009 @ 09:41:
Ik heb er zelf mee gevlogen op 8 aug naar Beijing en 16 aug terug van beijing naar Amsterdam, was super tevreden.
Binnen een uur had ik mijn e-ticket en bevestiging in mijn inbox.
Tickets waren super goedkoop, ik heb maar ¤333 voor een retourtje Beijing betaald, alles incl.Dat is erg weinig.. maar is dit een aparte vliegmaatschappij, of een soort cheaptickets.nl?
Ik heb er zelf mee gevlogen op 8 aug naar Beijing en 16 aug terug van beijing naar Amsterdam, was super tevreden.
Binnen een uur had ik mijn e-ticket en bevestiging in mijn inbox.
Tickets waren super goedkoop, ik heb maar ¤333 voor een retourtje Beijing betaald, alles incl.Dat is erg weinig.. maar is dit een aparte vliegmaatschappij, of een soort cheaptickets.nl?
donderdag 24 september 2009 om 18:38
Ik heb slechte ervaringen met Govolo, en ben duidelijk niet de enige. Na een 'voorlopige bevestiging' (nadat ik m'n Mastercardgegevens had doorgespeeld) hoorde ik enkele dagen niets. Tot ik zelf contact opnam: m'n tickets waren om onduidelijke redenen geannuleerd, en ik kon nieuwe bestellen via de website, natuurlijk 100 eur meer.
Na veel gemail beloven ze mij een voorstel te zullen doen, maar daar is ook niets van in huis gekomen.
Na veel gemail beloven ze mij een voorstel te zullen doen, maar daar is ook niets van in huis gekomen.
vrijdag 25 september 2009 om 00:13
Govolo of Go Voyages is onbetrouwbaar. Ik heb afgelopen augustus 2009 2 tickets geboekt via govolo. Kreeg wel gelijk een bevestiging dat de boeking in behandeling werd genomen maar daarna niets meer. Week later gevraagd wat de status is maar ook hierop geen reactie. Nooit de e-tickets ontvangen dus ergens anders geboekt. Blijkt dat ze wel het bedrag van de credit card hebben afgeschreven. Nu houden ze bij hoog en laag vol dat ze de tickets hebben gemaild maar ik heb ze nooit ontvangen. Nu moet ik maar bij het hoofdkantoor in Frankrijk gaan klagen. Kortom: Geen tickets, geld weg. Als je googled op govolo vind je meer onprettige ervaringen met govolo. Ik heb het risico genomen maar heb er nu spijt van.
maandag 15 maart 2010 om 20:24
Ik heb onlangs via Govolo 2 business class tickets geboekt voor retourvlucht naar Ottawa Air France/KLM.
Binnen 2dagen e-tickets ontvangen.
Omdat ik een beetje wantrouwig was gechekt met Air France of ik voor een vlucht geboekt was op de datum van vertrek; alleswas in orde.
Goedkopere vlucht niet gevonden, niet bij KLM, Lufthansa, BA, en zelfs niet direct bij Air France!
Binnen 2dagen e-tickets ontvangen.
Omdat ik een beetje wantrouwig was gechekt met Air France of ik voor een vlucht geboekt was op de datum van vertrek; alleswas in orde.
Goedkopere vlucht niet gevonden, niet bij KLM, Lufthansa, BA, en zelfs niet direct bij Air France!
vrijdag 3 september 2010 om 15:40
GOVOLO ??? Daar heb ik een zeer slechte ervaring mee. Ik boekte een half jaar van tevoren een vlucht naar Bogota Colombia voor twee personen. Vijf minuten na de boeking zag ik echter dat ik in de vertrekdatum de maand verkeerd geselecteerd had, een maand te vroeg. Ik mailde dus direct naar GOVOLO met de mededeling dat ik de vlucht wilde aanpassen.
GOVOLO weigerde de vlucht aan te passen, dat kan niet staat in de kleine regeltjes, zodra je je e-ticket ontvangen ( en die versturen ze binnen een paar minuten) hebt kan dat niet meer. Ook niet met bijbetaling. Het enige wat kon was de vlucht van 2300 Euro !!!!! voor 2 personen opnieuw te boeken. Het geld ben ik dus kwijt !! Stel dat je wel de terugreis van je ticket zou willen gebruiken omdat je een enkeltje voor de heenreis elders hebt geboekt dan vervalt zelfs je recht van je ticket voor de terugreis ( staat ook in de kleine regeltjes )
Als consument heb je heel veel bescherming bij aankopen in de winkel maar voor de vliegticket industrie bestaan dit soort aankoopbeschermingen niet zodat je zomaar duizenden euro's kwijt kunt zijn indien je een foutje hebt gemaakt in je boeking. Pas dus op bij boekingen bij GOVOLO (of andere maatschappijen) want ik heb er een slechte ervaring aan over gehouden ! GOVOLO, mij zullen ze nooit meer als klant krijgen en ik hoop dat menig beslisser nu een andere maatschappij zal kiezen om zijn ticket te boeken !
GOVOLO weigerde de vlucht aan te passen, dat kan niet staat in de kleine regeltjes, zodra je je e-ticket ontvangen ( en die versturen ze binnen een paar minuten) hebt kan dat niet meer. Ook niet met bijbetaling. Het enige wat kon was de vlucht van 2300 Euro !!!!! voor 2 personen opnieuw te boeken. Het geld ben ik dus kwijt !! Stel dat je wel de terugreis van je ticket zou willen gebruiken omdat je een enkeltje voor de heenreis elders hebt geboekt dan vervalt zelfs je recht van je ticket voor de terugreis ( staat ook in de kleine regeltjes )
Als consument heb je heel veel bescherming bij aankopen in de winkel maar voor de vliegticket industrie bestaan dit soort aankoopbeschermingen niet zodat je zomaar duizenden euro's kwijt kunt zijn indien je een foutje hebt gemaakt in je boeking. Pas dus op bij boekingen bij GOVOLO (of andere maatschappijen) want ik heb er een slechte ervaring aan over gehouden ! GOVOLO, mij zullen ze nooit meer als klant krijgen en ik hoop dat menig beslisser nu een andere maatschappij zal kiezen om zijn ticket te boeken !
vrijdag 3 september 2010 om 17:12
Het kan best zijn dat mensen goede en slechte ervaringen hebben met een bepaalde maatschappij. Ik wil de mensen alleen waarschuwen voor de kleine lettertjes waar dit soort bedrijven zich achter verschuilen. Als ik dit van tevoren geweten had dan had ik niet op een dergelijke site geboekt. Als je rechtstreeks bij de vliegmaatschappij boekt heb je wel vaak de mogelijkheid om wel tegen een kleine vergoeding je ticket te kunnen wijzigen, dat is mijn tip voor mensen die gaan boeken en is dus positief bedoelt !
vrijdag 3 september 2010 om 21:10
govolo is geen vliegmaatschappij maar een tussenpersoon. Mijn ervaring is ook niet positief. Je moet nl maar afwachten of je ticket idd geboekt is en dat duurde bij mij 2 dagen. Ondertussen zit je in onzekerheid en zie je alternatieve tickets duurder worden of verdwijnen. Op hun site lijkt het alsof het ticket direct definitief is als je bij hun boekt maar dat is dus niet zo.
.
zondag 12 september 2010 om 02:11
Je zou ook eens VliegticketsTool kunnen proberen. Hier boek je meteen bij de aanbieders zoals CheapTickets, WorldTicketCenter etc etc. Handige ervan is dat je maar een keer je vluchtgegevens invoert en dan alle aanbieders af kan zoeken zonder op elke site afzonderlijk alles in te hoeven vullen.
Je kan hier ook heel handig checken of de desbetreffende sites zijn aangesloten bij de ANVR en/of SGR door op het info knopje te klikken.
Zie net wel dat Govolo er helaas niet tussen staat, dan is dan wel weer jammer.
Je kan hier ook heel handig checken of de desbetreffende sites zijn aangesloten bij de ANVR en/of SGR door op het info knopje te klikken.
Zie net wel dat Govolo er helaas niet tussen staat, dan is dan wel weer jammer.
zaterdag 4 december 2010 om 22:48
Ik ben 3 keer naar Thailand geweest en geboekt met govolo.nl. Alle 3 keer was het een zeer goede ervaring. De eerste keer heb ik een probleem gehad door dat ik mijn vlucht wou veranderen, maar dat is niet de schuld van govolo.nl maar mijn eigen fout.
Je moet maar opletten wanneer je een vliegreis boekt.
Je moet maar opletten wanneer je een vliegreis boekt.