Werk & Studie alle pijlers

Stay or go?

14-09-2010 11:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Eerst je opleiding afmaken en daarnaast je 'makkelijke baan' houden. T.z.t. zal er wel weer een baan voorbij komen die je fantastisch lijkt, en wellicht in betere tijden met wél een vast contract.

Haal je uitdaging uit je opleiding, richt daar al je energie op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe lang duurt je opleiding nog? En hoe vaak/weinig voorkomend is de vacature die je nu op het oog hebt?
-
Hoax, ik denk dat ik me dan bij je man aansluit. De opleiding die je nu doet zorgt voor (een deel van) de gewenste uitdaging. Het is wel fijn om in ieder geval zeker te zijn van je baan in deze tijd en omdat je over 3 jaar toch iets anders wil gaan doen, zou ik lekker blijven zitten waar je zit.
Bedankt voor jullie berichten! Erg fijn om de meningen te horen van mensen die niet dichtbij me staan.
Zeker blijven zitten. Zo kun je je concentreren op je opleiding.
Kun je, wanneer de nieuwe baan geen succes wordt makkelijk terug naar een vergelijkbare functie als die je nu hebt? Kun je het zonder werk een paar maanden uitzingen? Hoe groot schat je de kans dat wanneer je jaarcontract niet verlengd zou worden, je snel weer werk (wat voor werk dan ook) zou vinden?

Als je op bovenstaande positief antwoordt, is het misschien de moeite om het toch gewoon te proberen. Probeer goede uren en voorwaarden uit te onderhandelen, dan red je het wel lijkt me. Als je nu al op de toppen van je kunnen zit qua opleiding zou ik het niet doen, anders heb je misschien niet zoveel te verliezen..
-
Ik heb (onverwacht) bezoek. Ik kom later terug!
Je bent aan het studeren, dus de belasting moet niet te hoog worden. Daarnaast geeft die andere baan ook nog onzekerheid over een jaar, kan je ook niet gebruiken.

Ik zeg: tijdens je studie blijven zitten waar je zit en daarna je droombaan zoeken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zit in exact dezelfde positie en ik ben dus aan het solliciteren en daar weet mijn werkgever van.

Ik heb ook een hypotheek en andere vaste lasten, maar dat weerhoudt mij er niet van om toch om me heen te kijken naar een andere baan.

Moet er niet aan denken, dat ik nog eens 6 jaar hetzelfde werk blijf doen en daarbij: wanneer je zeker bent van je ' kunnen' , dan komt het wel goed :-)

Succes!!!
-
-
En wat doe je dan aan je eigen perceptie?Klagen over je collega's is zo makkelijk, maar op hen heb je geen invloed, op jezelf wel....
quote:Naomi_Mara schreef op 18 september 2010 @ 08:01:

En wat doe je dan aan je eigen perceptie?Klagen over je collega's is zo makkelijk, maar op hen heb je geen invloed, op jezelf wel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven