Stay or go?
dinsdag 14 september 2010 om 11:43
Eerst je opleiding afmaken en daarnaast je 'makkelijke baan' houden. T.z.t. zal er wel weer een baan voorbij komen die je fantastisch lijkt, en wellicht in betere tijden met wél een vast contract.
Haal je uitdaging uit je opleiding, richt daar al je energie op.
Haal je uitdaging uit je opleiding, richt daar al je energie op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 14 september 2010 om 11:51
dinsdag 14 september 2010 om 11:57
Kun je, wanneer de nieuwe baan geen succes wordt makkelijk terug naar een vergelijkbare functie als die je nu hebt? Kun je het zonder werk een paar maanden uitzingen? Hoe groot schat je de kans dat wanneer je jaarcontract niet verlengd zou worden, je snel weer werk (wat voor werk dan ook) zou vinden?
Als je op bovenstaande positief antwoordt, is het misschien de moeite om het toch gewoon te proberen. Probeer goede uren en voorwaarden uit te onderhandelen, dan red je het wel lijkt me. Als je nu al op de toppen van je kunnen zit qua opleiding zou ik het niet doen, anders heb je misschien niet zoveel te verliezen..
Als je op bovenstaande positief antwoordt, is het misschien de moeite om het toch gewoon te proberen. Probeer goede uren en voorwaarden uit te onderhandelen, dan red je het wel lijkt me. Als je nu al op de toppen van je kunnen zit qua opleiding zou ik het niet doen, anders heb je misschien niet zoveel te verliezen..
dinsdag 14 september 2010 om 12:19
dinsdag 14 september 2010 om 13:03
Ik zit in exact dezelfde positie en ik ben dus aan het solliciteren en daar weet mijn werkgever van.
Ik heb ook een hypotheek en andere vaste lasten, maar dat weerhoudt mij er niet van om toch om me heen te kijken naar een andere baan.
Moet er niet aan denken, dat ik nog eens 6 jaar hetzelfde werk blijf doen en daarbij: wanneer je zeker bent van je ' kunnen' , dan komt het wel goed
Succes!!!
Ik heb ook een hypotheek en andere vaste lasten, maar dat weerhoudt mij er niet van om toch om me heen te kijken naar een andere baan.
Moet er niet aan denken, dat ik nog eens 6 jaar hetzelfde werk blijf doen en daarbij: wanneer je zeker bent van je ' kunnen' , dan komt het wel goed
Succes!!!