Werk & Studie alle pijlers

Opleiding Agendapunt inbrengen

14-09-2010 14:06 17 berichten
Goedemiddag!

Ik heb wat tips/advies nodig. Voor mijn opleiding in de zorg

moet ik tijdens een vergadering een agendapunt inbrengen!

Ik had verschillende ideeën bedacht maar mijn leerlingbegeleidster vond deze óf niet goed (mijn taak niet) óf het was niet aan de orde.

Nu weet ik het dus niet meer. Ik heb advies gevraagd aan haar maar ze wil geen tips geven omdat ze vind dat ze dan mijn huiswerk maakt. Maar in principe gaat het niet om de agendapunt, maar gaat er het er om dat ik een vergadering bijwoon en iets inbreng. Wat ik dan inbreng is niet relevant om de opdracht te behalen.

Wie heeft er tips wat ik zoal als agendapunt kan inbrengen?
Alle reacties Link kopieren
tja met als uitgangspunt een opleiding in de zorg kunnen we niet zo heel veel. Welke zorgrichting, wat voor werk, vertel eens wat meer.
Het niet goed functioneren van je leerlingbegeleidster?
Breng iets in over de koffiemachines.

Wat ís dat voor een begeleidster zeg!
Wat zijn de andere agendapunten ongeveer?
Veiligheid bij....

onveilige situatie die je gezien heb.
Bij ons staat altijd als agendapunt:

functioneren leerlingen

functioneren stagaires.

En dan aangeven waar je mee bezig bent, wat je afgerond hebt, waar je eventueel mee aan de slag wil. Wat je moeilijk vindt, of juis goed afgaat.....
bij onze vorige vergadering ging het bijvoorbeeld over het rommelig achterlaten van de werkruimtes

Ik werk in een verpleeghuis als verpleegkundige en ben daarvoor nog in opleiding. De vergadering is algemeen over de afdeling.

Margriet wat jij zegt, dat is bij ons niet iets voor in vergaderingen maar iets wat ik met mijn werkbegeleider bespreek tijdens evalualtiegesprekken.
quote:margriett schreef op 14 september 2010 @ 14:19:

Bij ons staat altijd als agendapunt:

functioneren leerlingen

functioneren stagaires.

En dan aangeven waar je mee bezig bent, wat je afgerond hebt, waar je eventueel mee aan de slag wil. Wat je moeilijk vindt, of juis goed afgaat.....

Ik kreeg niet de indruk dat het om een vergadering gaat over wat jij nu allemaal noemt, is het niet gewoon een afdelingsvergadering?

Die punten die jij noemt vind ik wel goed, maar dat zou TO daarmee wel de hele vergadering overheersen.
Maja, ik zal eens nadenken over of er onveilige werksituaties zijn... dat zou eventueel een goed punt zijn.
Of er al iets georganiseerd is voor kerst/sinterklaas

klopt, fleurtje
O ja dat is een leuke, fleurtje! Bedankt, ik ga die eens voorstellen. Horen of dat wel mag
Wat ik raar vind, is dat die begeleidster punten kan afkeuren en goedkeuren. Het is toch niet aan een ander wat iemand wil inbrengen tijdens een vergadering? Daarmee wordt dan dus eigenlijk gezegd dat jouw vragen/opmerkingen niet relevant genoeg zijn.
Dat klopt, fleurtje. Bij een agendapunt wat ik voorstelde. Iets wat nooit bijgehouden wordt van onze taken, waarvan ik 1 van de weinige ben die dat bij houdt. Dat wilde ik inbrengen. Maar dat schijnt dus een taak te zijn van 1 persoon om dit bij te houden of het allemaal wel wordt gedaan door personeel en is dus niet aan mij.

Het andere punt was dat er iets ontbrak waar wél veel vraag naar was. Dit vond ze eerst maar onzin. Uiteindelijk bleek dat het er wel was en in de computer stond. Ze heeft dit voor mij uitgeprint, en toen was het er dus wél. Opgelost. geen agendapunt dus.
Ik heb ook een leidinggevende die vaak denkt te kunnen bepalen waar wij over kunnen 'klagen'. Mooi niet dus. Opvallend genoeg betreffen dat altijd zaken waar zíj (in)direct bij betrokken is.
Ga voor jezelf eens na wat je op viel toen je net de organisatie binnen kwam.

Een 'nieuwe' ziet vaak fouten die er ingeslopen zijn of dingen die op een makkelijker manier uitgevoerd kunnen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven