Werk & Studie alle pijlers

Inschrijven bij het uitzendbureau & UWV, hoe?

15-09-2010 13:12 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Baan geregeld, diploma gehaald. Dan zou je toch denken dat ik helemaal gebakken zit, nou niet dus. Door omstandigheden op mijn werk mag/kan ik niet weer komen en ben ik dus nu op zoek naar werk. (dit wordt nu afgehandeld door mijn rechtsbijstand, want de beste L** is mij nog geld schuldig)

De vorige baan heb ik bij toeval gevonden en werd ook meteen aangenomen dus alles ging heel gemakkelijk.

Maar nu, nu moet ik echt aan de bak want in mijn werk richting zijn er bijna geen banen. En dus wil ik mij inschrijven bij uitzendbureaus, nou heb ik dit al gedaan bij een stuk of 6 maar via het internet. Mijn vraag is dus, is dat genoeg of moet ik nog bij de uzb langs gaan?

Heb al wel een telefoontje gehad van 1 bureau dat ze bijna geen vacatures hebben in mijn werk richting, maar dat ik vooral hun site in de gaten moest houden.

En het UWV daar kan ik mij toch inschrijven? Ook al heb ik geen uitkering? (dit wordt je niet geleerd op school dus heb geen flauw idee hoe dit in elkaar zit, sorry )

Nou kan dit ook digitaal, je vult alles in en belt 2 dagen later met je dichts bijzijnde uwv kantoor en maakt dan een afspraak met je werk coach om het verder af te ronden, of zouden jullie hier ook het advies geven om er heen te gaan? Want als ik er heen ga en dan te horen krijg dat ik een afspraak moet maken kan ik toch net zo goed eerst al mijn gegevens online invullen en dan bellen met mijn werk coach?

Heel erg bedankt alvast voor jullie advies, en antwoorden
Ehh, misschien kun je het uwvkantoor bellen en vragen wat je het beste kunt doen, digitaal of een afspraak maken?
Dat is een goeie ga ik meteen doen!
Bij het UWV moet je je eerst digitaal inschrijven (op werk.nl geloof ik) en daarna word je idd uitgenodigd voor een gesprek met een werkcoach.

Succes met het vinden van werk! Lastig hè? Ik heb gelukkig wel recht op een uitkering, maar mèn, wat zou ik graag weer aan het werk willen!
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Ik denk dat je meer hebt aan de UZB's dan aan een werkcoach van het uwv. De site van uwv (werk.nl) vind ik ook erg onhandig om geschikte vacatures te vinden. Maar je kunt het altijd proberen, maar mijn ervaring is dat het uwv je eigenlijk niks nieuws vertelt.

Misschien moet je de uzb's waar je nog niets van hebt gehoord even bellen of het nodig is om een afspraak te maken?
Bij het UWV moet je je digitaal inschrijven, daarna bellen voor een afspraak met de werkcoach. Daar valt bijna niet aan te rommelen, behalve als je een echte digibeet bent, dan mag je langskomen en word met hulp de boel ingevuld.

Bij uitzendbureaus is het handig om regelmatig je gezicht te laten zien. Ze onthouden je beter als er een functie voorbij komt die wel wat voor jou is. Zorg ervoor dat je breed inschrijft (dus niet alleen voor banen in je eigen richting), en neem zo nu en dan ook werk aan waar je niet veel feeling mee hebt. Kijk, voordat je naar het UZB gaat, wel effe de vacatures op de site na, en als je wat ziet gelijk er langs gaan. Bellen werkt ook in zo'n geval, maar als het echt wat voor je is, willen ze je toch zien...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik zou altijd even langsgaan bij uzb's. Dan blijft je gezicht beter hangen en denken ze bij nieuwe vacatures sneller aan jou.

Bovendien kun je in een gesprek ook horen wat ze voor je kunnen doen en aangeven wat jij allemaal zou willen doe qua werk.
Is een werkcoach niet alleen voor mensen met een uitkering? In elk geval geldt voor hen die 2 -dagen termijn enzo, maar ik geloof niet dat dat er bij jou toe doet als je niks met een uitkering te maken hebt?

Misschien is er inmiddels het een en ander veranderd, maar in het verleden kon je je gewoon inschrijven bij hun vacaturebank. Daar had je verder geen afspraak ofzo voor nodig. Dit ging gewoon digitaal en daarna kon je openstaande vacatures bekijken.

Heb je je trouwens ook ingeschreven bij nationale vacaturebank?
Ik ben bij het UWV langsgegaan - in eerst instantie puur voor informatie - en heb niets op internet gedaan. Ik had mezelf al wel op werk.nl ingeschreven, maar daar is verder niet naar gevraagd.

Na die informatie-inwinning is er een echte afspraak gepland en van daaruit besproken hoe en wat ik verder moest gaan doen: wajong aanvragen.

Er wordt bij mij met het werktraject gewacht tot ik de defenitieve afwijzing van wajong heb (of toewijzing, maar verwacht ik zelf niet), dus ik ben in feite niet verder dan de intake gekomen.

Ik vond langsgaan bij het UWV Werkbedrijf prettiger, ook vanwege mijn handicap enzo. En ik vind het face to face toch handiger.

Alleen ik ben bij het UWV Werkbedrijf geweest, bij het jongerenloket (ben onder de 27, dus wellicht een ander geval).

Bij de uitzendbureaus heb ik me online ingeschreven (niet bij Start en Tempoteam, daar ging ik eerst langs), maar bij allemaal werd ik gebeld dat ze me persoonlijk wilden ontmoeten.

Ik zou naast uitzendbureaus jezelf zeker inschrijven bij vacaturesites zoals monsterboard.nl, nationalevacaturebank.nl, stepstone.nl etc.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:S0LEIL schreef op 15 september 2010 @ 13:46:

Is een werkcoach niet alleen voor mensen met een uitkering? In elk geval geldt voor hen die 2 -dagen termijn enzo, maar ik geloof niet dat dat er bij jou toe doet als je niks met een uitkering te maken hebt?

Misschien is er inmiddels het een en ander veranderd, maar in het verleden kon je je gewoon inschrijven bij hun vacaturebank. Daar had je verder geen afspraak ofzo voor nodig. Dit ging gewoon digitaal en daarna kon je openstaande vacatures bekijken.

Heb je je trouwens ook ingeschreven bij nationale vacaturebank?Ik heb net dus even gebeld met het UWV en het is ook voor mensen die geen uitkering krijgen, ik heb inmiddels de hele mikmak ingevuld en ga zo even weer bellen voor een afspraak met de werk coach.
Ik sta al ingeschreven bij Monsterbord uhm bij Nationale vacaturebank nog niet volgens mij... *je raakt ook zo de tel kwijt, als je je overal inschrijft.

Bedankt alvast voor de tips!

Ook dat van niet alleen voor je eigen werk richting inschrijven was een handige! Het lijkt misschien heel simpel maar je moet aan van alles en nog wat denken, en aangezien ik een behoorlijke chaoot ben soms is dat best lastig...
quote:pindarotsje86 schreef op 15 september 2010 @ 14:06:

[...]

Ik heb net dus even gebeld met het UWV en het is ook voor mensen die geen uitkering krijgen, ik heb inmiddels de hele mikmak ingevuld en ga zo even weer bellen voor een afspraak met de werk coach.

O, wat goed dat dit kan. Dat is een verbetering.

Hopelijk heb je snel een baan gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven