Flutmoeder?!

15-09-2010 18:14 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 3 maanden geleden ben ik moeder geworden van een heel lief zoontje. Ik heb ook nog een dochter van 2. Ik heb 8 weken extra verlof opgenomen zodat mijn zoontje "pas" met 4,5 maand naar het KDV hoeft. Dat lijkt me fijn voor hem en van te voren leek het me ook heerlijk voor mezelf, zo'n lang verlof!

Maar... ik ben er nu al zo klaar mee! Het lukt zoonlief en mij totaal niet om een ritme in de dag te vinden en ik kom dus nergens aan toe. Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal voor voeden en slapen op verzoek, maar het zou toch wel leuk zijn als mijn zoon zijn eten en slaap een beetje op vaste tijden zou verzoeken De gesprekken over babies beginnen me ook echt te vervelen, maar ja, waar moet ik anders over praten? Ik maak niets mee!

Ik ben jaloers op mijn vriend die gewoon heerlijk 4 dagen in de week naar zijn werk "mag". Kortom, een flutmoeder ben ik!

Ben ik de enige die een lang verlof eigenlijk helemaal niet zo leuk vind?

ps: neem dit topic met een korreltje zout, ik wil alleen maar ff klagen met gelijkgestemden en hoef niet te horen dat ik "dan maar geen kinderen had moeten krijgen".
Kan me voorstellen dat je er inmiddels wel weer even tussenuit wil hoor, uit het luier-, papjes-, "oooh meid, wat een leuk pakje!"- gedoe. Dat is helemaal niet zo raar! En uiteraard hou je nog steeds evenveel van je kinderen. Misschien dat je er lekker met een vriendin op uit kunt gaan, en dat de kinderen dan thuisblijven bij pappa? Denk aan de sauna, het strand, lekker ergens lunchen of zoiets?
Ik denk dat je gewoon niet echt een thuismens bent, als ik het zo uit je verhaal mag opmaken.. Je wilt gewoon weer lekker aan de slag. Ik vind je geen flutmoeder. Iedereen zal tegenslagen hebben bij het krijgen van een kind. Ik kan er niet over meepraten, want ik heb nog geen kinderen maar ik kan me best voorstellen dat je het gewoon af en toe gewoon even een baaldag hebt.. Je wilt graag dat de dingen gaan zoals ze horen te gaan.. en als je kind dan niet wil eten op vaste tijden, tsja.. dan is dat gewoon even flink balen. Ik vind het wel heel goed van je dat je ervoor hebt gekozen om langer thuis te blijven voor je zoontje. Maar je moet natuurlijk wel kunnen genieten.

Misschien kan iemand anders eens een dag (in de week) de zorg overnemen. Dan kun je even een dagje lekker je eigen ding doen zoals de dingen waar je nu niet aan toe komt. Dat zal je wat meer rust geven misschien. Of je moet natuurlijk besluiten om toch eerder te gaan werken.... maar goed.. misschien heb je gewoon even wat rust nodig zonder continu een baby om je heen?

Sterkte ermee, en vooral blijven genieten van je zoontje natuurlijk!
Ha Elska! Ik herken je gevoel wel hoor, had ik de eerste keer ook. Ik voelde me zo doelloos en alles wat ik bedacht qua ritme/schema mislukte, daar werd ik niet vrolijk van. En weet je, nu ik eerder ben begonnen moet ik af en toe aan jou denken als in: "zij heeft het beter voor elkaar dan ik, ze is nog lekker een paar weekjes thuis bij zo'n klein hummeltje".

Is het een optie om (iets) eerder te beginnen? Of baby 1 dag per week uit te besteden?

En één troost: als je dadelijk weer werkt zul je af en toe nog wensen dat je nog verlof had, terugverlangen naar het niets hoeven! Dus probeer er het beste van te maken, voor je het weet mag je weer aan de slag.
Ik was ook erg klaar met mijn verlof na ongeveer tien weken. En toen had ik er nog vier te gaan (vier weken van te voren gestopt met werken en twee weken te vroeg bevallen). Terwijl ik dat van te voren nooit gedacht zou hebben. Maar ik was gewoon weer helemaal toe aan even wat anders dan thuis moederen.
Ik ben trouwens wel een huiselijk type.
elska, hoe herkenbaar! Ook hier lang verlof, en ik zou niet anders willen want ik wil dat kleintje nog helemaal niet wegbrengen, maar oh wat is dat wereldje soms klein!!!! Ik mis mijn werk, mijn collega's, de dynamiek...het gewone leven eigenlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik geniet enorm van mijn meiden, maar ik kan ook zo genieten van andere dingen, en die mis ik nu. En hoe je het ook wendt of keert, de tochtjes met de kinderen naar de geitjes, de glijbaan of de supermarkt zijn nou eenmaal niet spectaculair. En het verhaal dat je daarover 's avonds aan je vriend vertelt is op geen enkele manier interressant te maken, al verzin je er nog zo veel bij

Hier is het al een running gag: vriend vertrekt 'smorgens naar zijn werk, mij achterlatend met twee kinders en ik vraag smekend "ruilen?". Vriend zegt nee. "Voor een miljoen?" vraag ik dan, waarop vriend even quasi serieus nadenkt, dan toch weer nee zegt, en als een haas het slagveld verlaat.

(Ook hier hetzelfde korreltje zout natuurlijk he, wij houden ontzettend veel van onze meiden en zouden ze voor geen goud willen missen!)
Wonen wij niet in elkaars buurt? Keertje ergens een bakkie doen met 2 baby's en 2 2-jarigen en proberen tussen het tumult door te praten?

On topic. Ik werk alweer een tijdje na mijn verlof en dat vind ik heerlijk. Ben wel blij dat ik als zelfstandig ondernemer mijn eigen tempo kan bepalen en zo rustig kan opstarten want ik vind het moeilijker mijn jongste los te laten dan ik dat met mijn oudste vond. Maar gewoon weer met wat anders bezig zijn dan luiers, fruit snijden en Teletubbies: halleluja.
Overigens loop ik regelmatig met baby even binnen op het werk, het geeft me altijd een enorme boost om even wat collega's te zien en op de hoogte te blijven van wat er speelt. Is dat niet ook een optie voor jou?
Ik vind je ook geen flutmoeder hoor!

Hoewel ik het zelf heerlijk vind om thuis te zijn bij mijn dochter snap ik wel dat er ook zat vrouwen zijn die liever gaan werken.

Toen dochter drie maanden oud was vond ik het heel zwaar en moeilijk allemaal.

Was ik zelfs jaloers op vriend.

Nu heeft dochter een ritme en daardoor is het een stuk minder zwaar.

Kun je je baby niet een middagje uitbesteden en even lekker gaan winkelen?

Helpt bij mij altijd wel.

Of een middag thee drinken bij een vriendin?
Dank voor alle lieve reacties! Komt allemaal goed hoor, ik moet alleen ff zorgen dat ik de komende maand iets meer om handen heb en in het weekend af en toe iets alleen doe. Over 3 maanden kom ik hier vast klagen dat mijn werk zo zwaar is, het gras is tenslotte altijd groener...

En Smol: Dat bakkie doen lijkt me een prima plan! Kan ik je mailen?
Ik dacht huh? Nog niet gelezen, maar wel gereageerd? Ik zag als eerste mijn eigen avatar, maar ik ben het niet.

On-topic: Je bent geen flutmoeder. Kun je niet vragen of je toch al eerder aan de slag kunt?
Verder doe ik geen enkele moeite voor wat voor ritme dan ook, dat scheelt voor mij ook veel. Ik ben er namelijk van overtuigd dat dat (nu nog) gedoemd is te mislukken. De frustratie die voortkomt uit de mislukte pogingen kost mij veeeeel meer energie dan het meegaan in het "ritme" van dochter heb ik gemerkt. Dus zij slaapt als ze moe is en eet als ze honger heeft, maar dat alles wel waar ík op dat moment wil zijn. Ik zit dus niet thuis te wachten tot ze wakker wordt of honger krijgt, maar ga gewoon met haar op pad. Slapen doet ze ook in auto, wagen of draagdoek, en voeden doe ik bij V&D, bij vrienden thuis of even op een parkeerplaats. Maar het moet bij je passen, ik het ook het geluk dat dochter makkelijk slaapt, vrij vlot drinkt en zich niet snel gek laat maken. Dit lukt vast niet met alle kindjes.
quote:Helianthus2106 schreef op 15 september 2010 @ 18:43:

Ik dacht huh? Nog niet gelezen, maar wel gereageerd? Ik zag als eerste mijn eigen avatar, maar ik ben het niet.

On-topic: Je bent geen flutmoeder. Kun je niet vragen of je toch al eerder aan de slag kunt?Idd verwarrend dezelfde avaTor. Jij was eerst dus kelly, veranderen meid.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ah, ik hoorde bij de vele, vele forummers wat betreft je motto.

Kelly, wil je je avaTor veranderen?
Met twee kinderen is het ook gewoon veel moeilijker om een ritme te vinden dan met eentje, hier was dat ook echt zoeken. Uiteindelijk krijg je wel een soort van ritme, maar hier duurde dat ook wel langer dan drie maanden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Helianthus2106 schreef op 15 september 2010 @ 18:43:

On-topic: Je bent geen flutmoeder. Kun je niet vragen of je toch al eerder aan de slag kunt?Nee, ik heb niet eerder opvang. Ik wil het ook niet echt hoor, want het lijkt me beter voor mijn zoontje als we nog even lekker samen thuisblijven.
Lilla, de eerste 2,5 maand vond ik een ritme ook niet belangrijk (toen gaf ik ook nog bv en kon ik voor mijn gevoel makkelijker toegeven aan voeden op verzoek). Maar ik had me blijkbaar toch ergens in mijn hoofd gehaald dat zoonlief met een maand of 3 en met fv wel op 3 slaapjes overdag zou zitten, voedingen om de 4 uur, + een nacht van 19 tot 7 onderbroken door 1 voeding. Zoals het volgens de boekjes hoort zeg maar en zoals mijn dochter het vanzelf deed. Deze blijkt geen boeken te kunnen lezen!

Ik ga overigens ook wel op pad, maar heb een verstokte workaholic vriendenkring dus lang niet elke dag een afspraak. En met al die regen komt er ook niet elke dag wat van een wandeling. Het wordt altijd net droog als ik zoonlief in bed heb gestopt...
Ik ben 4 weken na mijn keizersnee weer gaan werken. Ik werd gek thuis.
Ah oké. Dan gaat werken lastig, zonder opvang

Ritme is hier: heel veel slapen. Ik verveel me zelfs soms .
Werkende vrienden: dat herken ik wel. En dat is soms ook lastig. Ik merkte wel dat de zomervakantie over was (veel vrienden in het onderwijs)
O...wat herkenbaar! Zelfde verhaal: dochter is bijna 13 weken en ik heb nog gelukkig nog maar 2,5 week verlof te gaan! Ik denk dat ik straks ook meer van mijn vrije dagen thuis geniet als ik weer aan het werk ben, dan nu gewoon elke dag 'vrij' zijn. Al zie ik wel op tegen het vroege opstaan en het geregel. Dat niks 'hoeven', alleen maar op haar verzoek eten, slapen, poepen en wassen is ook wel makkelijk.
Ik snap wel hoe je je voelt... ik had 14 weken verlof na mijn bevalling, nou de laatste 3 weken zat ik zo'n beetje af te tellen dat ik weer mocht gaan werken

Helemaal zat was ik het, prachtig hoor om je kindje elke dag te verzorgen maar voor was het niet weggelegd. Ik had het gevoel alsof mijn hersens aan het afsterven waren met alleen nog maar gesprekken over baby/luiers/kleertjes/voeding/doorslapen..... en ik had ook geen vriendinnen die vrij waren, iedereen was aan het werk

Wat was het fijn om weer te gaan werken ! Werk 3,5 dag ben op woensdag en donderdag ochtend vrij en daar geniet ik ook echht van, samen met mijn dochter !

Dus flutmoeder? Welnee !!!!

Is er niet een mogelijkheid dat je eerder weer naar je werk kunt?
Herkenbaar hoor

Gisteren had ik zo'n dag met zoon van 2,5 maand. Ik was het zat. De hele dag heen-en-weer rennen vanwege baby (huilen, speenploppen, luierverschonen, niet willen slapen, weer speenploppen en nóg een keer speenploppen oh en nóg een keer speenploppen, etc). Meldde vriend bij thuiskomst dat hij zaterdag ook moet werken, waardoor ik mijn eigen planning (zaterdag zonder baby op pad) ineens in duigen zag vallen. Ineens had ik dat gevoel weer even dat ik geen leven heb, dat ik de hele dag alleen maar met de baby bezig ben enzovoorts.

En toch... ik moet over een maand weer werken. Aan de ene kant lijkt me dat heel leuk. Lekker weer even over andere dingen nadenken, bezig zijn, mijn eigen dingen doen. Maar aan de andere kant... lijkt het me toch ook wel gek....

Deze week ga ik even koffiedrinken op het werk, dat vind ik wel leuk
quote:fanatic schreef op 15 september 2010 @ 19:40:

ik had 14 weken verlof na mijn bevalling, nou de laatste 3 weken zat ik zo'n beetje af te tellen dat ik weer mocht gaan werken

Het kriebelt wel weer om te gaan werken, maar de dagen aftellen, nou eeehhhh... nee. Maar zo heb ik ook collega's die niet kunnen wachten tot ze weer mogen beginnen na de zomervakantie (onderwijs). Dat heb ik nou ook nooit. Vakantie, verlof, ik kan er heerlijk van genieten. Maar weer aan het werk is ook wel weer lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven