Lillypadz, is het wat?

16-09-2010 14:39 21 berichten
Vandaag zag ik ze weer bij de zoogcompressen staan. De Lillypadz.

Ik heb de gebruiksaanwijzing al gegoogled, maar ben op zoek naar ervaringsdeskundigen.

Ik heb een maga toeschietreflex. Als de melk bij mij begint te stromen is er geen houden meer aan. (Lek door alle zoogcompressen heen, behalve die van Nathusan en het Kruidvat)

Houden die Lillypadz het dan wel? Moet je ze direct reinigen na een voeding? En kun je echt zonder bh slapen zonder zeiknat wakker te worden?

Kortom: vertel! Top of flop?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik vond ze 10x niks! Zeker een hele nacht slapen vond ik echt niet te doen met die dingen. Het werd één grote broeierige boel. Wat mij betreft echt weggegooid geld!
Je mag die van mij zo hebben. Ik vind t stinkende broeierige ondingen.
Nee.
Ik heb ze ook. Voor de nacht raa ik ze niet aan en bij spuittieten gaat het er ook langs hoor. Ik vind het vooral handig nu ik bijna nooit meer lek om ze in te doen naar m'n werk. Hoef ik iig niet meer met die dikke compressen in m'n bh te lopen. Ze hieven trouwens pas aan het eind van de dag schoongemaakt te worden. Even omspoelen met afwasmiddel.
Ik vond het ondingen; ze bleven niet plakken, zeg maar. Ik had wasbare zoogcompressen die ik 's nachts in een strak hempje droeg. Nu had ik niet zo'n mega toeschietreflex.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nee, ook ik vond het niks. Het grote probleem bij mij was transpiren. Schijnbaar zweet ik ook altijd op mijn borsten, kwam ik achter. Want die dingen gingen na een werkdagje altijd los zitten, en er zaten dan allemaal druppels zweet aan de binnenkant. 's Nachts ermee slapen was ook niks, ze hielden de TSR niet.

Ik zou het dus niet doen. Zonde van het geld.
Ik vond ze fantastisch! Echt heerlijk 's nachts slapen zonder bh of toestanden. Helemaal goed! Ook in BH's vond ik ze fantastisch, heb ze in de sauna aangehad en dat vond ik ook heerlijk, omdat ik toen net 3 maanden na bevalling was en ik door hitte TSR kreeg, nou dat was goed in de sauna..... alleen sprong ik na de sauna in het koude dompelbad en toen verloor ik ze... en kon ik ze in het koude bad van de bodem opduiken!

Vond ze makkelijk schoon te maken. Ja, ik heb ze met plezier gedragen. Overigens had ik geen enorme harde spuitende lekkende borsten, gewoon normaal denk ik.
DTEEZ!
Ik vond het weer wel wat. Juist voor de nacht. Overdag wilde ik ze niet in omdat ik het dan broeierig vond.

Een mega-toeschietreflex (zeg maar de zondvloed in lactose-vorm ) hou je er niet mee tegen. Maar als die eerste grote bui over is na een aantal weken (en als je zelf al verder bent: heb je niet toevallig dan last van overproductie? maar dat terzijde) kunnen ze heel handig zijn.

Ik vond gewone zoogcompressen vervelend (schoven steeds weg) en wilde graag zonder bh kunnen slapen.
Hi-5'd Djoels
Oja en met tennissen vond ik ze geweldig!!!!

Hi Tia!!
DTEEZ!
Ik lekte weinig en heb ze wel gebruikt. Helemaal tevreden over!

Er staat wel ergens dat bij een sterke toeschietreflex ze niet garanderen op lekvrij.
Ik vond ze ook fijn, als je niet te veel lekt, redden ze het prima! Vooral ook goed afwassen. Alleen als ze goed schoon zijn, plakken ze goed.
Home is where your wifi connects automatically.
Ik vond het helemaal niks. Ik heb een behoorlijke tsr en die dingen hielden het dan niet. En als je ze dan afdeed had waren ze gevuld met melk dat er dan in een keer uitliep. Zo in je hemd. brrr.

Misschien dat het voor 's nachts wel prettig is dat weet ik niet. Ik gebruikte het voor overdag tegen het lekken van de tweede borst als ik voedde. Jammer alleen dat het niet hielp.
Ik had (zeker bij de eerste) ook een mega tsr, ook op momenten dat er niet gevoed hoefde te worden. Lillypadz waren helemaal niets. Want (zoals je weet ) bij de tsr worden je borsten even heel hard en groter. Floep zeggen die rotdingen.

Wat bij mij hielp: vaak verschonen. Ook de tijd helpt mee. Na een maand of 3 waren mijn borsten "zindelijk" en kon ik overdag met 1 set compressen.

En zonder bh slapen: no way.
okey, over het algemeen dus niet echt goede ervaringen..... Dat van het zweten wist ik niet. Dat is wel goed om te weten. Mijn borsten zijn vooral niet zindelijk tijdens het voeden en soms tussendoor als ik aan m'n zoontje of aan voeden denk.

Bubbelwijn: Jij dus ook een mega tsr! En gevulde padz, dan kun je net zo goed doorlekken.

TD: Ik heb volgens mij geen overproductie. Bij de eerste had ik heel veel last van stuwing. Al na 2 uur na de vorige voeding en 4 uur er tussen was helemaal een drama! Nu heb ik dat helemaal niet. Zoon heeft ook veel minder last van krampen en heeft geen schuimige poep. Hij groeit trouwens wel als een tierelier.(1250 gram in 4 weken :-D )
Ik vond ze geweldig, al die 15 maanden lang.

Wel goed schoonmaken en dan plakken ze goed.

Heerlijk, strakke shirtjes aan zonder dat je van die watten schijven ziet zitten, of dat er 1 uitvalt als je aan het voeden bent.

Maar mss passen ze bij de ene persoon beter dan bij de andere.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
quote:Djoels schreef op 16 september 2010 @ 15:03:

Ik vond ze fantastisch! Echt heerlijk 's nachts slapen zonder bh of toestanden. Helemaal goed! Ook in BH's vond ik ze fantastisch, heb ze in de sauna aangehad en dat vond ik ook heerlijk, omdat ik toen net 3 maanden na bevalling was en ik door hitte TSR kreeg, nou dat was goed in de sauna..... alleen sprong ik na de sauna in het koude dompelbad en toen verloor ik ze... en kon ik ze in het koude bad van de bodem opduiken!

Vond ze makkelijk schoon te maken. Ja, ik heb ze met plezier gedragen. Overigens had ik geen enorme harde spuitende lekkende borsten, gewoon normaal denk ik. wat ben je toch een lekker wijf
Ik vond ze ook super voor 's nachts.

Maar na poosje kan je ze niet goed meer schoon krijgen en dan plakken ze niet meer goed.

En ik vind ze wel te duur om dan maar weer nieuwe te kopen.
Ik wisselde ze af met weggooibare compressen. Ik vond het onder een strakker shirtje veel beter staan dan die weggooidingen. Ik heb ze 3 maanden gebruikt. Ik was er eentje kwijtgeraakt tijdens een vliegreis. Dan is het wel rot dat ze bijna doorzichtig zijn.
Voor de mega tsr zijn deze beter:

Ik kon zo per voeding 20-60 ml melk opvangen van de borst die meespoot als er aan de andere kant werd gedronken.

Nadeel is dat je echt rechtop moet zitten omdat ze anders lekken. Maar voordeel is dat al die beetjes bij elkaar heel erg goed in de diepvries een melkvoorraad opleverden zonder extra te kolven.

Lillypads heb ik aangeschaft maar die waren niet echt bestand tegen mijn sproei. Heb ze maar 3x geprobeerd en ga ze binnenkort maar eens op MP zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven