twee weken weg met kerst - roept u maar!

18-09-2010 20:27 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
zag dat een andere TO vandaag ook in dezelfde periode als ik op reis wil, maar zij heeft een kind bij zich en ik (waarschijnlijk) niet dat maakt de situatie net anders. hebben jullie tips, waar zal ik mijn vakantiegeld eens aan uitgeven?

- kerst/oud+nieuw

- twee weken weg

- kans op baby in de buik (al kan het ook heel goed niet zijn natuurlijk), geen malariabestemming (los van baby in de buik al niet mijn favoriet)

- 20-25 graden, lekker weer

- geen strandvakantie

- wel rondreizen, cultuur, moderne steden en prachtige natuur

- twee personen, rijbewijs op zak

- vliegen tot 8 uur

ben benieuwd!
Lanzarote?
Raarmaarwaar, ik heb geen tips, maar je motto intrigeert me, waar staan de cijfers voor en welke 4e ronde?
Ik stem op cycli. (Bij mij wat het de vierde ronde raak, met ook zo'n dijk van een regelmaat )
Maar eh, is iets kouds edoch sfeervols ook een optie? Zo ja, dan tip ik New England: prachtig mooi in december!
Zuid Afrika.
Nou laten we hopen op die beeb in je buik he?! ;) Gambia?
haha, ik probeerde het motto nog uit te zetten, maar hij heeft het nog niet gepakt goed gegokt op de cycli idd.

lanzarote ziet er idd goed uit, is het ook een beetje weer dan?

koud is edoch niet aan te raden. ben een enorme koukleum en ik heb nu echt het idee dat ik dan heel erg aan warmte toe ben
Andalusie?

Mooie bergen bij Ronda en mooie steden: Malaga, Granada, Cordoba.

Misschien niet warm genoeg, en de steden zijn niet modern...
haha nelleke, ben je me aan het stalken? (ik hou me aanbevolen voor aletta's 4e ronde - raak optie)

zuid afrika lijkt me wel wat - gaat dat lukken zonder malaria? en is twee weken niet wat kort voor een beetje rondreizen? de afstanden zijn wel wat om rekening mee te houden...

gambia heb ik altijd het vooroordeel 'typische alternatieve strandvakantie' bij. niet echt veel anders te doen dus. of zit ik heel erg mis?
quote:raarmaarwaar schreef op 18 september 2010 @ 20:51:

haha, ik probeerde het motto nog uit te zetten, maar hij heeft het nog niet gepakt goed gegokt op de cycli idd.

lanzarote ziet er idd goed uit, is het ook een beetje weer dan?

koud is edoch niet aan te raden. ben een enorme koukleum en ik heb nu echt het idee dat ik dan heel erg aan warmte toe ben

Wij zijn 2x geweest, eind november, en het was heerlijk, rond de 20-25 graden.

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
elodita: andalusie is idd prachtig; weet ik uit ervaring
Cuba

Zuid-Afrika

Thailand

mocht je wat langer weg kunnen:

Australie

Nieuw Zeeland
elninjoo; doe je op cuba nog iets anders dan op het strand liggen?

australie/nieuw-zeeland zou ik heel graag willen, maar dan zijn mijn vakantiedagen voor de rest van het jaar op. daar kan ik alleen maar heel chagerijnig van worden in februari
New-York

Cran-Canaria

Mallorca
Hoi.

Cuba is inderdaad meer dan alleen maar op het strand liggen, zeker als je van een beetje rondreizen houdt.

Tips:

- Havana

- Monteverde National Park

- de Frans-koloniale steden Trinidad en Cienfuegos

- Santa Clara, hier staat het monument van Che Guevarra

- de Viñales-vallei de regio van groene heuvels, grotten en tabak

Ik heb toevallig vorige week voor twee personen een combinatiereis samengesteld van autorondreis 8-dagen en nog zo'n 6 dagen strand in Varadero. In totaal zijn zij straks twee weken weg.

Wil je juist de andere kant (Azië) op?

Is Maleisië dan iets voor je (en dan met name het schiereiland West-Maleisië)? Daar kun je ook heel goed met een auto rondreizen (ze rijden wel links trouwens).

Tips o.a.:

Kuala Lumpur

Malacca (oud-VOC stad)

de Cameron Highlands (theeplantages)

Taman Negara (oudste regenwoud ter wereld)

en fantastisch mooie eilanden voor de kust voor een heerlijke strandverlenging (Langkawi = rustig, heel mooie stranden / Penang = ook mooie stranden, maar levendiger)

Voor zover ik weet heb je voor West-Maleisië geen anti-malariamiddelen nodig, wel vaccinaties aanbevolen.

Kijk hiervoor eens bij de GGD of www.lcr.nl (landelijk coördinatiecentrum reizen).
Cuba! Ben er een paar jaar geleden in januari geweest, en het weer was super. Rondreizen is daar geweldig. Bizar land, heel anders dan in alle andere landen waar ik ooit geweest ben. Wij hadden een reis bij het reisbureau geboekt, en we zijn toen in Havanna geweest, en van daar naar de Varkensbaai, een natuurpark, Cienfuegas. Prachtige oude gebouwen en oude auto's, heel veel propaganda (Viva la revolucion!), prachtige natuur, bizarre musea met een hele nieuwe kijk op de wereldgeschiedenis (lees: meer propaganda). Zou zo weer gaan. Het schijnt ook goed te doen te zijn om het op eigen gelegenheid te doen, maar die vakantie hadden we maar een week, en we wilden niet hoeven zoeken naar accommodatie of te verdwalen (wegwijzers zijn er bijna niet, wij hadden van de touroperator een routebeschrijving van het type: bij de mangoplantage rechts af, als je de betonfabriek ziet ben je te ver). De foto's staan helaas op de andere computer, anders had ik je zo overtuigd

Edit: wij hebben dus de rondreis gemaakt die Tientje84 hier boven beschrijft. Geweldige reis!

In Florida is het in december trouwens ook nog mooi weer. Kun je ook goed twee weken rondreizen: pretparken in Orlando, Everglades, Keys, Miami. Ook leuk!

Enneh: succes met de vierde ronde!
quote:raarmaarwaar schreef op 18 september 2010 @ 20:54:

zuid afrika lijkt me wel wat - gaat dat lukken zonder malaria? en is twee weken niet wat kort voor een beetje rondreizen? de afstanden zijn wel wat om rekening mee te houden...

Daar heb je geen pillen nodig.

Ik zou alleen de westkaap doen, dan pak je Kaapstad, Robbeneiland, Stellenbosch ( wijngebied) Kaap de goede Hoop, Port Elizabeth misschien nog en het Krüger Park.
Israël
Ik vind hier dingen van.
quote:Tientje84 schreef op 18 september 2010 @ 21:27:

Hoi.

Cuba is inderdaad meer dan alleen maar op het strand liggen, zeker als je van een beetje rondreizen houdt.

Tips:

- Havana

- Monteverde National Park

- de Frans-koloniale steden Trinidad en Cienfuegos

- Santa Clara, hier staat het monument van Che Guevarra

- de Viñales-vallei de regio van groene heuvels, grotten en tabak

Verder kun je snorkelen/duiken bij Maria la Gorda en Baracoa is een van de mooiste (wellicht het mooiste) stranden van Cuba.

Op Varadero moet je eigenlijk juist niet zijn, dat is 'n toeristenpakhuis en laat niets van 't echte Cuba zien en andere stranden zijn minder toeristisch en ongerepter. Cuba is fantastisch om rond te reizen en Havanna is 'n top stad.

Verder heb je voor Cuba geen malariapillen nodig, dat heerst daar niet.

Monteverde ligt overigens in Costa Rica
quote:nelleke4 schreef op 18 september 2010 @ 20:49:

Nou laten we hopen op die beeb in je buik he?! ;) Gambia?Gambia heb je inentingen nodig én malariatabletten...dat wilde ze niet.
Wat grappig, ik heb precies dezelfde wensen.

En ook druk bezig met zwanger te worden. Grappig!

Costa Rica lijkt mij ook wel wat, net als Bali en Mexico. Heb me nog niet verdiept in prikken hiervoor... wie weet dat?

Florida wil manlief graag heen, ik wil liever een keer geen Amerika (hebben we al twee keer gedaan).

Ik blijf alle tips hier even volgen!
bedankt voor jullie tips!

voorlopig staat lanzarote op 1 omdat me dat ook qua evt baby-in-de-buik zeer ok lijkt (niet te ver vliegen, rondreis ook wat kalmer te doen). maar thailand en vooral zuid-afrika (beide voor 2 weken) blijft ook trekken, eigenlijk zou ik dat liever doen. maar hoe leuk is dat als je net zwanger bent, kotsend en wel ?

costa rica is een mooi land hoor lieke! je kunt er ook zeer relaxt zelf met een autootje rondrijden. bali heb ik wat minder mee.

zamirah, jij zegt westkaap, maar bedoel je niet oost? ik dacht ook aan vliegen op kaapstad en dan richting namibie. qua veiligheid misschien ook fijner?

cuba, daar is rare man niet zo'n fan van. waarom? tja, tis niet voor niets rare man
Dan slik je de pil toch nog gewoon ff door t/m je vakantie, dan kun je tenminste nog 1 keer lekker ver weg voor dat dat lastiger wordt met 'n baby.
De kans zit er ook in, dat je dan niet zwanger bent of wel zwanger en je gewoon nog prima voelt. Ik zou gaan voor hetgene, wat je het liefst wilt doen. Sluit een annuleringsverzekering af (normaal is zwangerschap een reden tot annuleren, even goed nakijken).

Mocht je dan wel zwanger zijn en je niet lekker voelen kan je alsnog naar Lanzarote.

Cuba, Bali, Thailand, Zuid-Afrika, ik kan ze allemaal aanraden!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven