positieve bevallingsverhalen!

19-09-2010 10:29 81 berichten
Ik sprak laatst een (voor het eerst )zwangere vriendin, en die is ontzettend bang voor haar bevalling, en mij gelooft ze niet .

Dus het leek mij wel nuttig om haar dit topic te laten lezen. Bevallingen zijn lang niet allemaal horrorverhalen, en ik ben niet de enige met mooie en makkelijke bevallingen!

Mijn eerste bevalling: vliezen braken om 11 uur 's ochtends, de weeen begonnen een uurtje daarna. Ze werden steeds sterker, toen een weenstorm van een uur ongeveer, en toen had ik 8 cm.

Ik heb bijna een uur geperst en toen was dochter 1 er! De mooiste baby van de hele wereld!

Onze tweede dochter is geboren in Singapore en dat moest hier helaas in het ziekenhuis. Ik had al ruim van tevoren wat ontsluiting, met 39 weken had ik zonder ook maar een wee gehad te hebben al 5 cm. Ik kreeg na toucheren door de gyn een klein beetje weeen, niet echt pijnlijk verder.

De gyn heeft toe mijn vliezen gebroken, man ging nog even snel eten halen. Gyn zou over een uur of 2 nog even komen kijken.

En toen kreeg ik binnen een kwartier een paar heftige weeen, en persdrang. Snel man gebeld, gyn werd opgeroepen. Ik moest de persweeen nog een minuut of 10 wegpuffen, en de gyn kon toen ze binnen kwam rennen nog net handschoenen aandoen en vangen. De daadwerkelijke bevalling heeft minder dan een half uur geduurd :-) En toen hadden we verdorie alweer de mooiste baby van de wereld!
Nou ja, ik heb twee enorm leuke kinderen. Als dat niet positief genoeg is....
Alle reacties Link kopieren
4 uurtjes redelijk heftige weeën, maar wel te doen, toen al 10 cm ontsluiting, uurtje persen en voila, daar was de baby. Allremaal gewoon thuis in eigen bedje.
Mijn bevalling komt overeen met _69_, wel iets langer weeën gehad. Het was pijnlijk, i.v.m rug- en buikweeën en nauwelijks pauzes, maar ook weer niet zo pijnlijk dat ik pijnstilling wilde. Liever pijn dat bevallen in het ziekenhuis zeg maar. Een uur geperst en dat vond ik, vergeleken met de weeën, een groot feest. Deed geen pijn en vond het makkelijk vol te houden. Ook gewoon thuis in eigen bed, heel rustig met vriend, fijne verloskundige en hele lieve kraamverzorgster!

Lees net het berichtje van Sassefras, nog even reageren. Dat vond ik zo heerlijk, na de bevalling douchen en toen ik terugkwam op de slaapkamer had de kraamverzorgster onze slaapkamer omgetoverd tot superdeluxe hotelkamer.
18.30 eerste wee, terwijl ik mijn toetje zat te eten, om 23 uur na 20 minuten persen een pracht van een zoon. Geen hechtingen nodig, effe douchen en toen konden we allemaal nog lekker op tijd naar bed, alsof er niets gebeurd was........
Half 10 braken vliezen. toen flinke weeen en na een kwartiertje persen was om half 1 mijn ventje daar! En ow wat was ik dolgelukkig! Zou zo nog wel 20 x willen bevallen.
Jezus, om jaloers op te worden die verhalen van jullie. Zo zag ik het ook altijd voor me
mijn tweede:

begon nadat de vk de vliezen gestript had. Na een uurtje of twee vk laten komen, controle en naar het ziekenhuis (was afgesproken na problemen bij eerste bevalling, maar dat vertel ik verder niet ). In het ziekenhuis ben ik een paar uur onder de douche gaan zitten wat heel fijn was tijdens de weeën.

Op een gegeven moment kreeg ik persdrang dus eruit en vk erbij geroepen. All clear dus persen maar, in 20 minuutjes klaar! Niks gescheurd of geknipt. Totale bevalling duurde slechts 6 uur.
Ja, precies Keedy

... niet om de pret van je vriendin te drukken, sharra, maar ik persoonlijk zou toch willen aanraden zo min mogelijk verwachtingen te hebben van de bevalling. Het kan dan alleen maar meevallen, nl. Als je er van uit gaat dat de doorsnee bevalling wel mee valt, kun je zeer bedrogen uit komen kan ik je vertellen...
Computer says nooooo
Wat een goed topic!

Ik ben nu pas 3.5 maand zwanger van mijn eerste dus heb de bevalling nog even ver weggestopt in mijn hoofd, maar weet zeker dat dat wel gaat malen als je met verlof alleen thuis zit te wachten tot het begint.

Ik hoop tegen die tijd dan pagina´s vol te kunnen lezen hier , haha.
Mijn beste vriendin is onlangs bevallen.

Om half 8 kreeg ik een telefoontje of ik wilde komen want het ging gebeuren en om 8 uur was er een prachtig meisje.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Eerste liet ik om 0700 uur de hondjes uit(beetje buikpijn),10.00uur manlief gebeld,(misschien weeen?13.00uur geboren..........

Tweede liet ik om 18.00 hondjes uit,buikpijn(van het opgewarmde chinees eten) dacht ik,ex verloskundige gebeld,kon hem nog net opvangen,19.30uur geboren...(geen echte weeén gehad eigenlijk)

en......lekker thuis in eigen bedje........heerlijk!

Dus... wilde geen derde meer whaha..dacht die pies ik eruit...
Ik vond het zo meevallen dat toen ik de verloskundige maar eens belde, ik al 9 cm ontsluiting bleek te hebben. Half uur later was het kind er.

Ik had me helemaal ingesteld op de opmerking: als je denkt dat je doodgaat, duurt het nog een uur. Wat een onzin was dat zeg. Ik heb echt nauwelijks pijn gehad, de weeen duurden geen minuut (30 seconden hooguit), en toen er eindelijk een paar om de vijf minuten kwamen, kwamen ze meteen daarna om de drie en om de twee minuten. En muts als ik was, kon ik alleen maar denken: 'oh, dat klopt vast niet. Ze moeten eerst een uur om de vijf minuten komen.'.

Nouja, hoe dan ook: vier keer persen en het kind was er. En het eerste wat ik dacht was: 'Nog een keer!' Alsof het een ritje in de achtbaan was Zo voelde ik me trouwens ook, helemaal high
quote:sassafras schreef op 19 september 2010 @ 10:37:

18.30 eerste wee, terwijl ik mijn toetje zat te eten, om 23 uur na 20 minuten persen een pracht van een zoon. Geen hechtingen nodig, effe douchen en toen konden we allemaal nog lekker op tijd naar bed, alsof er niets gebeurd was........haha hier ook zoiets....om 18.00 uur braken mijn vliezen en ging ik 'even' een droge broek pakken boven. Ik ben nooit meer beneden geweest en om 21.15 was mijn zoon er.....geen knippen, geen scheuren dus inderdaad even douchen en op bed nog eens bedenken wat er nou eigenlijk allemaal was gebeurt!
Ik denk dat het zinvoller is voor je vriendin om te regelen dat ze pijnstilling kan krijgen tijdens de bevalling mocht ze dat willen. Het kan een hele geruststellende werking hebben om te weten dat als de bevalling heel dramatisch uitpakt je dan de mogelijkheid hebt om het ergste te verlichten.
quote:summer73 schreef op 19 september 2010 @ 10:49:

Ja, precies Keedy

... niet om de pret van je vriendin te drukken, sharra, maar ik persoonlijk zou toch willen aanraden zo min mogelijk verwachtingen te hebben van de bevalling. Het kan dan alleen maar meevallen, nl. Als je er van uit gaat dat de doorsnee bevalling wel mee valt, kun je zeer bedrogen uit komen kan ik je vertellen...

Waar, maar ze gaat er nu geloof ik vanuit dat het hoe dan ook minstens 48 uur ware hel wordt.

En aangezien hier in Singapore een keizersnee op bestelling kan ben ik bang dat als ze niet wat meer positieve verhalen hoort ze dat sowieso wil. Moet ze zelf weten natuurlijk, maar ik zou het zo jammer vinden als ze dat doet puur omdat ze alleen maar de horrorverhalen kent! Een bevalling kan namelijk ook een erg mooie ervaring zijn! (Niet dat een keizersnee per definitie niet mooi is, maar een onnodige keizersnee is toch jammer).

Pijnstilling is trouwens hier heel erg normaal: ze vonden mij maar een beetje vreemd dat ik (naar aanleiding van mijn eerste bevalling) op voorhand zei dat ik dat waarschijnlijk niet wilde. Maar goed, ik wordt dan ook een beetje panisch van het idee dat er iemand een naald in mijn ruggemerg gaat steken
1e bevalling; om 16.00 de eerste wee, om 17.00 heeft de vk de vliezen gebroken en om 20.59 was onze dochter er! Gewoon thuis bevallen

2e bevalling; Om 19.00 de eerste wee en om 01.30 was onze zoon er! ook thuis bevallen

3e bevalling(8weken terug ); Snachts om 00.15 werd ik wakker van de eerste wee. Om 02.20 was de vk er, en om 03.14 is onze zoon geboren in het ziekenhuis. Zonder kleerscheren en om 05.15 waren we alweer thuis!
Hoe kan het dat het zo verschillend is joh! Wel geruststellend om te lezen.
Het doet F*ing pijn, maar het is gek genoeg eigenlijk wel te hebben. En als dat niet zo is, dan is er altijd nog pijnbestrijding. (moeder van twee kinderen, allebei binnen 4 uur geboren. Zonder pijnbestrijding overigens.)
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Bij de eerste heb ik totaal geen wee gevoelt.

Toen het persweeen waren had ik zoiets van als ik dat moet doen een halve dag, hahaha

Toen de vk kwam met haar in de auto naar het ziekenhuis, man erachteraan.

Binnen een uurtjes was dochter er!

Nr2, vliezen braken 's avonds om 9 uur, had nu wel echt weeen en kon die lekker wegpuffen.

Om half 11 kwam de vk 1 cm dus nog geen ziekenhuis voor mij.

Om 12 uur was ze hier weer had ik 6 cm en vertrokken we naar het ziekenhuis.

Om een uurtje of 2 kreeg ik perweeen en om half 3 is zoon geboren.

5 uur lag ik in mijn eigen bed thuis met mijn kindje bij me.
Het enige positieve van mijn bevalling was de ruggenprik die ik na 24 uur kreeg, wat een zaligheid! Daarna duurde het nog 12 uur maar dat was toen prima te doen. Persen was een eitje.

Dus, stel het duurt bij haar lang, kan ze altijd nog vragen om pijnstilling.
Ik denk wel dat het helpt als je zelf relaxt bent en het gewoon over je heen laat komen. Voor mij was het een droombevalling, ik maakte me er ook geen zorgen over. Schoonzus heeft 8 maanden lang met lichte paniek haar bevalling tegemoet gezien en vond het zo erg dat ze echt nooit meer wil.

Maar het ging om de positieve verhalen, dus hier komtie:

8.00 Zaterdag ochtend en ik slaap al een paar weken slecht, dus ik ga maar weer Olympische Spelen kijken. Als ik opsta van de bank om thee te gaan zetten, pies ik in mn broek......lijkt..... Heel even ben ik verbaasd, maar dan snap ik wat het is en vrolijk ga ik ontbijt maken want ein-de-lijk komt hij (2 weken te vroeg) eraan!!

9.30 Ik voel verder nog niks, dus ik kruip nog ff naast BritMan.

11.00 Voor de zekerheid bel ik de vlk en die komt kijken. Nog steeds niks te voelen, behalve soms wat vruchtwater.

We gaan nog maar even boodschappen doen, want ja, het is zaterdag. Nog maar even naar Utrecht om vlaggetjes en ballonnen te halen, lunchen bij Ikea.

14.00 Ik heb in de auto een soort krampjes, maar die voelen inmiddels niet meer zo prettig. Als ik bedenk dat dit toch wel echt weeën kunnen zijn, komen ze gelijk om de 3 minuten.

17.00 De vlk komt kijken, voelt even goed (ok, dat was écht niet leuk, maar duurt ook niet lang eigenlijk). Ze komt over een uur of 2 terug om te kijken hoe het ermee is.

17.45 Ze moet NU terug komen want ik MOET persen NU!!

18.00 We stappen in de auto want de hartslag van Baby daalt teveel tijdens de weeën. In de auto heb ik gek genoeg maar 2 pers weeën om weg te puffen en in het zkh doe ik een half uurtje goed mn best zodat om

19.00 BritBaby de boel bij elkaar kan schreeuwen. Klaaaaar!

Ik zou een volgende keer echt geen pijnstilling hoeven want ik vond het al met al wel meevallen, maar dat is natuurlijk ook niet voor iedereen hetzelfde. Net als de duur van je bevalling en hoe die verloopt.
Dubbel
anoniem_487 wijzigde dit bericht op 19-09-2010 12:18
Reden: Zo leuk was het nou ook weer niet....
% gewijzigd
Bij de tweede 6 minuten persen en klaar. Ziekenhuis in om 10.00 uur, weer thuis om 15.00 uur. In totaal heeft het 6,5 uur geduurd. Geen pijnstillers nodig gehad.

Eerste was er in 8 uur. 45 minuten geperst, ook geen pijnstillers nodig gehad.
Ik zeg het trouwens verkeerd. Hoe erg en pijnlijk ik het vond, viel me mee. Maar die bevalling zelf vind ik toch een heftig iets. Hoeveel geweld er in je lichaam ontstaat en hoe je geest er dan aan toe is...... Ik heb me de weken erna steeds stukjes herinnerd die ik vergeten was. Was de eerste dagen ook een soort van stoned ofzo, als ik nu terug denk.

Zo voelde ik dat op dat moment niet, maar achteraf zat ik toch wel in een soort ei.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven