robot stofzuiger
maandag 20 september 2010 om 10:45
maandag 20 september 2010 om 14:38
maandag 20 september 2010 om 19:16
sosofie: ik heb een roomba, alleen het type dat ik heb is niet meer te koop. ik verwacht dat de huidige modellen ook prima zijn.
Dahlia74: ik heb ook geen ervaring met hoogpolig tapijt, wel weet ik uit de gebruiksaanwijzing dat de roomba wel moeite heeft met kleden met van die kwastjes eraan.
Volgens mij valt het stroomverbruik reuze mee, de robotstofzuiger hoeft het stof namelijk (in tegenstelling tot een gewone stofzuiger) maar een heel klein stukje op te zuigen.
--> ik heb het even voor je opgezocht het vermogen is slechts 30 watt! veel zuiniger dus dan een gewone stofzuiger (zelfs als je rekening houdt met het feit dat de robotstofzuiger er langer over doet dan wanneer je zelf stofzuigt)
Dahlia74: ik heb ook geen ervaring met hoogpolig tapijt, wel weet ik uit de gebruiksaanwijzing dat de roomba wel moeite heeft met kleden met van die kwastjes eraan.
Volgens mij valt het stroomverbruik reuze mee, de robotstofzuiger hoeft het stof namelijk (in tegenstelling tot een gewone stofzuiger) maar een heel klein stukje op te zuigen.
--> ik heb het even voor je opgezocht het vermogen is slechts 30 watt! veel zuiniger dus dan een gewone stofzuiger (zelfs als je rekening houdt met het feit dat de robotstofzuiger er langer over doet dan wanneer je zelf stofzuigt)
vrijdag 1 oktober 2010 om 18:25
Ik kan hem aan iedereen aanraden!
We hebben sinds dinsdag de robot rondrijden en het is super!
Elke avond om half twaalf doet hij zijn rondje en af en toe overdag nog een stukje van de kamer, als de kids erg gekruimeld hebben bijvoorbeeld.
Elke dag leeg ik het opvangbakje. Veel fijn stof en hondenharen. De plavuizenvloer voelt schoner dan anders.
Het lijkt of de robot meer vuil uit de voegen haalt dan de stofzuiger.
Boven gaat hij morgen doen. Hij kan niet van de trap vallen zegt ie... we zullen zien.
We hebben sinds dinsdag de robot rondrijden en het is super!
Elke avond om half twaalf doet hij zijn rondje en af en toe overdag nog een stukje van de kamer, als de kids erg gekruimeld hebben bijvoorbeeld.
Elke dag leeg ik het opvangbakje. Veel fijn stof en hondenharen. De plavuizenvloer voelt schoner dan anders.
Het lijkt of de robot meer vuil uit de voegen haalt dan de stofzuiger.
Boven gaat hij morgen doen. Hij kan niet van de trap vallen zegt ie... we zullen zien.
maandag 11 oktober 2010 om 05:32
Heb ook sinds 2 jaar een Roomba (oud type dus), en ik vind het geweldig. Ik. Haat. Stofzuigen. Van de trap vallen kan-ie niet, want sensor aan de onderkant waarmee hij ziet dat de vloer ophoudt. Ik haal eerst alles zoveel mogelijk van de (stenen) vloer. Waar ik altijd het meest om moet lachen is het liedje dat hij zingt als-ie klaar is.
vrijdag 15 oktober 2010 om 13:46
We hebben sinds een paar maanden hier een robotgrasmaaier in de tuin staan, geweldig! Kan ik aan iedereen aanraden, je hebt er geen omkijken naar en het gras word dus echt groener. Hij is op dit moment aan het maaien trouwens, heerlijk met koffie op de bank terwijll mn gras word gemaaid.
Maargoed, een vriend werkt bij een bedrijf dat grasmaaiers en binnenkort ook stofzuigers verkoopt, ik weet niet precies welk merk dat is. Ze zijn de stofzuiger nu eerst aan het testen (of ze wel achter het product staan) en als hij is goedgekeurd gaan ze hem dus verkopen. (En gaan wij er een kopen!) Dus ik hou jullie op de hoogte van het merk enzo.
Maargoed, een vriend werkt bij een bedrijf dat grasmaaiers en binnenkort ook stofzuigers verkoopt, ik weet niet precies welk merk dat is. Ze zijn de stofzuiger nu eerst aan het testen (of ze wel achter het product staan) en als hij is goedgekeurd gaan ze hem dus verkopen. (En gaan wij er een kopen!) Dus ik hou jullie op de hoogte van het merk enzo.
zaterdag 30 oktober 2010 om 14:31
Ik heb een Cleanmate. Eerder had ik een rode imitatie stofzuiger, maar dat was niet geweldig. De duurdere Roomba is misschien nog beter dan de Cleanmate maar ook veel duurder. Ik vind 200 a 250 euro echt het maximale. Hij doet inderdaad niet alles, ik denk 90%, maar hij is wel een tijd onder de bank en meubels zoet, waar ik niet makkelijk bij kom (en dus vaak oversla
) Al met al had ik gelijk een dure Roomba kunnen kopen, maar hier ben ik nu ook heel tevreden en mijn rode neprobot heb ik op marktplaats gedumpt, van 139 voor 50 ;(. De cleanmate is er in diverse versies. Ik heb wel de nieuwst qq-2L, dus ik weet niet hoe de oudere versies zijn.
zaterdag 30 oktober 2010 om 21:46
vandaag snorde mijn nieuwe werkster door het huis beneden. nog een keer extra de bijkeuken laten doen. netjes geprogrammeerd ging de roomba aan de slag. toen ik net het bakje eens leegmaakte was ik stomverbaasd wat er allemaal inzat. zand, haren en rommel. ik had nét zelf gezogen en was dus echt verrast dat er zóveel inzat! vannacht om 0.00 uur gaat mijn werkster weer aan de slag. ben benieuwd of ik het ga horen. ik moest ook erg lachen toen ik het bakje erin had gedaan en op 'dock' drukte. snorrend ging de roomba terug naar het dockingstation. ik hoefde dus niet eens onder de bank te bukken en te rommelen om het geval weer te laden opladen. heel bijzonder en ik heb het idee dat ik zo'n ding al jaren had moeten hebbn. als ik dit zie, vraag ik me af of die scooba ook iets zou zijn maar dat geloof ik toch niet eigenlijk.
woensdag 26 september 2012 om 12:21
Lovina : ik heb er geen. Weet wel van het bestaan af, maar geen behoefte aan en het geld er niet voor over. Dat kan ook nog hè
Buiten dat vind ik stofzuigen ook gewoon leuk! En ik heb hoge, brede plinten en die neemt ze robot niet mee. De trappen kan hij niet doen en ik vraag me ook wel af hoe goed hij het hoogpolige tapijt op de bovenverdieping zou doen. Je moet voor de trap alsnog de stofzuiger pakken en ik heb niet zo'n groot huis dat ik uren bezig ben met stofzuigen. Dus ik hou het gewoon lekker bij mijn Miele
Daarentegen, als er een betaalbare robot komt die kan afstoffen sta ik in de rij hoor! En graag ook 1 die ramen zeemt
Buiten dat vind ik stofzuigen ook gewoon leuk! En ik heb hoge, brede plinten en die neemt ze robot niet mee. De trappen kan hij niet doen en ik vraag me ook wel af hoe goed hij het hoogpolige tapijt op de bovenverdieping zou doen. Je moet voor de trap alsnog de stofzuiger pakken en ik heb niet zo'n groot huis dat ik uren bezig ben met stofzuigen. Dus ik hou het gewoon lekker bij mijn Miele
Daarentegen, als er een betaalbare robot komt die kan afstoffen sta ik in de rij hoor! En graag ook 1 die ramen zeemt
woensdag 26 september 2012 om 12:25
Voor mij is het ook geen vervanger van de 'gewone' stofzuiger, maar meer voor het dagelijkse/tweedagelijke () bijhouden.
Ik heb namelijk een enorme hekel aan stofzuigen. Bovendien kan ik dit goed verkopen aan mijn puberdochters om ze te verleiden hun kamer wat vaker te zuigen (wat die voor een troep kunnen maken is soms echt onvoorstelbaar).
Ik heb namelijk een enorme hekel aan stofzuigen. Bovendien kan ik dit goed verkopen aan mijn puberdochters om ze te verleiden hun kamer wat vaker te zuigen (wat die voor een troep kunnen maken is soms echt onvoorstelbaar).