Smart rijden, wie heeft ervaring?
zondag 19 september 2010 om 20:47
Ik heb er een paar dagen eentje als leenauto gehad. Vond het qua rijden erg licht "aanvoelen" maar dat kan ook zijn omdat ik een zware auto gewend ben. Verder heb ik me er prima mee kunnen redden (hoewel je er niet voor een paar weken in het voren boodschappen mee moet gaan doen).
Het is alleen heel raar als je achterom kijkt, daar zit dan dus gewoon geen auto meer. En ik had op de snelweg het gevoel dat achterliggers bij mij in de kofferbak zaten.
Heb er ook eens eentje in Amsterdam gezien die over dwars geparkeerd stond tussen 2 andere auto's, dus zeg maar met de kont naar de stoep. Zag er heel grappig uit. Dat is dan weer het voordeel van zo'n kort autootje, je kan hem meestal wel ergens kwijt denk ik.
Het is alleen heel raar als je achterom kijkt, daar zit dan dus gewoon geen auto meer. En ik had op de snelweg het gevoel dat achterliggers bij mij in de kofferbak zaten.
Heb er ook eens eentje in Amsterdam gezien die over dwars geparkeerd stond tussen 2 andere auto's, dus zeg maar met de kont naar de stoep. Zag er heel grappig uit. Dat is dan weer het voordeel van zo'n kort autootje, je kan hem meestal wel ergens kwijt denk ik.
zondag 19 september 2010 om 21:21
zondag 19 september 2010 om 21:47
Toevallig afgelopen week in Italie als huurauto een Smart gehad. Ik rij normaal gesproken in een Fiatje, ook een kleine auto dus. Maar de Smart is wel echt klein-klein. Het ziet er niet uit, maar het rijdt prima. Draait soepel bochten en gaat goed heuveltjes op (wat in Italie wel handig is, maar waarschijnlijk voor jouw dagelijkse verkeer niet zo bedenk ik me nu, sorry). Wat Olivia zegt is trouwens waar, voor je gevoel zitten achterliggers snel in je nek te hijgen omdat je zo weinig achter je stoel hebt, qua auto.
zondag 19 september 2010 om 22:16
Mijn zus heeft er 1 gereden, helaas een hert voor haar autootje gehad en dat was het opknappen niet meer waard. Overigens lag echt alleen de motorkap in de kreukels.
Je zit voor de veiligheid ook in een rolkooi, dus een stevige stalen constructie om je heen.
Ze deed er alles mee, reed er overal mee heen, maar zelf vond ik hem op de snelweg een beetje wiebelig worden (harder dan 120 wil je echt niet)
Verder was het echt haar autootje en was ze er helemaal blij mee.
Je zit voor de veiligheid ook in een rolkooi, dus een stevige stalen constructie om je heen.
Ze deed er alles mee, reed er overal mee heen, maar zelf vond ik hem op de snelweg een beetje wiebelig worden (harder dan 120 wil je echt niet)
Verder was het echt haar autootje en was ze er helemaal blij mee.
zondag 19 september 2010 om 22:51
Tja, aan mijn nick kan je het al raden... Ik heb er 1!
Laat ik meteen even alle voor oordelen weg nemen; het is de meest veilige kleine auto die je kan rijden. De kooiconstructie is enorm goed.
Ergens las ik ook dat iemand heeft geschreven dat er veel olie wordt verbruikt. Dit is alleen bij het oudere type. Daarin zit een 600 cc motor en die is niet zo heel sterk. In 2003 is er een nieuwe type motor gekomen en heb je deze problemen niet meer.
Zelf rijd ik er 400 km per week woon-werk mee en eerlijk is eerlijk; ik wil hem niet meer kwijt! Het is een heerlijke auto om in te rijden.
Misschien dat je er wat aan hebt om eens een kijkje te nemen op het smartforum. Ik weet niet of ik dit hier neem mag zetten, maar als je .nl er achter zet dan weet je het makkelijk te vinden. Heel handig voor tips als je een 2e hand exemplaar wil kopen.
Nou ja, misschien ben ik bevooroordeeld
Ik zeg; gewoon doen!
Laat ik meteen even alle voor oordelen weg nemen; het is de meest veilige kleine auto die je kan rijden. De kooiconstructie is enorm goed.
Ergens las ik ook dat iemand heeft geschreven dat er veel olie wordt verbruikt. Dit is alleen bij het oudere type. Daarin zit een 600 cc motor en die is niet zo heel sterk. In 2003 is er een nieuwe type motor gekomen en heb je deze problemen niet meer.
Zelf rijd ik er 400 km per week woon-werk mee en eerlijk is eerlijk; ik wil hem niet meer kwijt! Het is een heerlijke auto om in te rijden.
Misschien dat je er wat aan hebt om eens een kijkje te nemen op het smartforum. Ik weet niet of ik dit hier neem mag zetten, maar als je .nl er achter zet dan weet je het makkelijk te vinden. Heel handig voor tips als je een 2e hand exemplaar wil kopen.
Nou ja, misschien ben ik bevooroordeeld
Ik zeg; gewoon doen!
maandag 20 september 2010 om 12:40
maandag 20 september 2010 om 12:48
Wat een leuke reacties, thnx!
En tja, binkie14, smaken verschillen gelukkig he?!
Het wordt een 2e hands, ben al ingelicht over dat olieverbruik, dus dat komt goed.
Vond de kofferruimte erg meevallen, 2 boodschappentassen kunnen er zeker wel in.
Snelweg zal ik maar een enkele keer opgaan, wordt voornamelijk bij ons in de stad rijden en daar is hij natuurlijk heel geschikt voor.
Bedankt voor de ervaringen, de Smart gaat het worden!
En tja, binkie14, smaken verschillen gelukkig he?!
Het wordt een 2e hands, ben al ingelicht over dat olieverbruik, dus dat komt goed.
Vond de kofferruimte erg meevallen, 2 boodschappentassen kunnen er zeker wel in.
Snelweg zal ik maar een enkele keer opgaan, wordt voornamelijk bij ons in de stad rijden en daar is hij natuurlijk heel geschikt voor.
Bedankt voor de ervaringen, de Smart gaat het worden!
maandag 20 september 2010 om 17:04
dinsdag 21 september 2010 om 11:34
Ik denk dat hij voor jouw plannen heel geschikt is. Ik heb er laatst 1 als huurauto gehad voor een grotere afstand en ik vond hem oncomfortabel. Harde vering, waardoor je elke kuil in de weg voelt. Verder reed hij wel prima en inderdaad makkelijk te parkeren. Voor veel kilometers dus niet zo geschikt, maar voor jouw plannen waarschijnlijk wel.