drinken uit iets anders dan de fles

20-09-2010 09:50 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
K al diverse andere soorten bekers aangeboden maar ze snapt er nog helemaal niks van

leert een kind vanzelf uit een rietjes/tuit/ gewone beker drinken of kan je ze hierbij helpen??
Komt vanzelf, blijven aanbieden dan valt het kwartje wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik denk niet dat het vanzelf gaat, je moet het wel aanbieden. Maar ik lees dat het wel een paar maanden kan duren voordat ze het snappen, je hebt er dus veel geduld voor nodig

Hier biedt ik af en toe een beker aan, en af en toe ene rietje, soms snapt hij het, soms niet, en dan laat ik het gewoon. Komt wel, denk ik dan.
Wat hier trouwens wel helpt, is een dikkere vloeistof in een beker te doen, dat knoeit niet zo.

Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.
Mijn 3 kinderen hebben nooit uit een tuitbeker gedronken, meteen een gewone beker. Ze zien hoe andere mensen dat doen en deden dat na. Dat gebeurde al ergens vanaf een half jaar denk ik...

Uiteraard eerst met lekker veel geknoei, maar dat komt allemaal goed.
Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel.
hoe oud is je kindje JacJac?

en het komt vanzelf idd.. ze leren het zichzelf echt wel aan. Overigens zou ik niet voor een tuit beker gaan, maar eerder voor een rietjesbeker. Daarmee leren ze al dat ze de beker rechtop moeten houden itt een tuitbeker die helemaal op zijn kop moet.

Dat laatste werkt niet bevorderlijk bij het overstappen naar een gewone beker. Dan eindigt namelijk de inhoud in t gezichtje
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:AlettaJacobs schreef op 20 september 2010 @ 10:06:

Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel.

Jij was toch van het 'laissez faire' ouderschap?

Nou, hier, zie je wat daar van komt!
Shit, moet ik dan toch beginnen met opvoeden? Naja, ze eet wel zelf haar vaste voedsel. Komt vanzelf, komt vanzelf
Bij de zoon van mijn vriend hebben we gewoon op een gegeven moment alleen nog maar een beker gegeven. Maar ja, die is dan ook al bijna 3 en dronk nog uit een fles :S
Rietjesbeker werkt hier prima. Nou alleen nog leren dat je a) niet de boel moet terugblazen de beker in; en b) vervolgens de inhoud moet doorslikken ipv uit je bakkes te laten lopen (en er dan erg lief en grappig bij gaan zitten lachen)...

Ruim 2 en dan nog uit een fles drinken. Dat lijkt me inderdaad ook niet echt heel erg goed.
maar tia, bij timanni is alles gewoon heel schattig... hij heeft namelijk een te guitig bekkie...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
K is nu 8,5 maand

een tuitbeker vind ze helemaal niks, een rietjesbeker is leuk.... om op te bijten

zou het wel makkelijk vinden als ze ook uit een rietjesbeker kan drinken
Mijn dochter snapte eerst de rietjesbeker ook niet. Blijven aanbieden helpt wel. Ook even knijpen in de beker zodat het drinken naar boven komt werkte goed. Nu drinkt ze zonder moeite uit de rietjesbeker. Los rietje in een gewone beker snapt ze echter niet! Snap niet echt hoe dat kan.

Daarnaast drinkt ze uit een gewone beker die ik vasthou. Volhouden, dan gaat het lukken. En het is gesmeer in het begin, maar het wordt echt beter. Wat ik ook altijd doe is oefenen in bad met een bekertje met koud water. Mijn dochter hield niet van koud water op haar buik morsen, dus probeerde echt goed te drinken.

Ze is overigens 1 jaar, ben begonnen rond 9 maanden.
O ja, de fles blijft echt favoriet. Maar als ze die niet ziet, is er niks aan de hand.

zorgt wel voor leuke situaties op de creche als het nieuwe babietje een fles krijgt en mijn dochter uit haar beker moet drinken...
quote:biol schreef op 20 september 2010 @ 11:16:

maar tia, bij timanni is alles gewoon heel schattig... hij heeft namelijk een te guitig bekkie...

(Heb er alleen zoveel was aan op deze manier )
Probeer je kindje eens uit jouw beker/ glas te laten drinken. Dus voordoen hoe jij drinkt en dan aanbieden terwijl ze op schoot zit.

Hier ook nooit een tuitbeker gehad, dat leidde toen ze 10 maanden was een keer tot een klein drinkdrama. Ze was een week thuis geweest met kerst en herkende toen de tuitbekers op het KDV niet....
naast een vriendje zetten dat het al kan helpt ook heel goed. Ik ook, is dan de tekst. Zo leerde mijn oudste rietjes. ideaal. Beker geven met yoghurt erin, dat loopt niet zo heeel snel in de nek, maar met lichte vertraging Hier ook nooit tuitbeker.
Slapen is goud
quote:Jorina schreef op 20 september 2010 @ 10:04:

Wat hier trouwens wel helpt, is een dikkere vloeistof in een beker te doen, dat knoeit niet zo.

Tuitbeker laat ik hier achterwege, omdat het voor de tanden niet uit schijnt te maken of je nou een fles of een tuitbeker gebruikt. Nou snapt hij daar ook niets van, dus ik probeer alleen maar met een beker of een rietje.Mijn yoghurt is mosterd....
Slapen is goud
quote:AlettaJacobs schreef op 20 september 2010 @ 10:06:

Als ik mijn dochter een beker voor haar mond houd slurpt ze vanzelf de vloeistof op. Ze pakt hem nog niet zelf beet. Maar goed, ze pakt de fles ook niet zelf. Lui mokkel. mijn dochter weigert ook de fles vast te houden. Ik zit er braaf als haar slaafje naast en houd de fles voor madam vast...
Kan ze wel zelf uit de fles drinken? Ik heb zo'n handgreepfles van difrax gekocht, zodat dochter die zelf kan vasthouden. Ik zag ook van die handvaten voor om de fles. Mijn dochter is nog te jong, dus ik weet nog niet of het in de praktijk werkt. Maar ik dacht, is wel handig als tussenstap. En ik heb ook geen zin meer om de fles vast te houden.
ik heb mijn dochter een plastic bekertje in bad gegeven om mee te spelen en ineens snapte mevrouw het en wil sindsdien alleen nog maar selluf drinken. Sindsdien gaan alle andere vormen naast de fles goed, zoals rietjesbekers, tuitbekers, etc. En wilde direct de fles ook niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven