helmpje....

13-09-2010 19:58 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

vandaag heeft onze zoon van bijn a 7 maanden zijn helmpje gekregen en ik heb er sereus een steen van in mijn maag. Hij is nog wel zich zelf maar net even de helm afgezet, hij had hem op vanaf 15.00. Heelzijn hoofdje bezweet ik vind het zo zielig! ! !Hij lacht dus nog wel, heeft goed gegeten en krijgt rond 21.30 nog een flesje. Wie heeft ook dit soort ervaringen van auw mijn hart breekt....gaat dat over en hoe lang duurt het? Bij zijn oor is het ook bedekt nog zieliger...ook al weten we dat het natuurlijk mooier gaat worden...Doei doei
Hoi,

inmiddels heeft onze zoon nu 6 dagen zijn helmpje op gehad. 3 nachten en nu verder ook de hele dag. En het gaat goed. Hij was altijd al vrolijk en nu nog steeds dus daar zijn we heel blij mee. Met op en afzetten zit hij gewoon te lachen mAAr toch iedere keer als ik naar hem kijk vind ik het jammer en toch nog zielig,,,,,,,heb nog meer tijd nodig denk ik.

Gister heb ik hem in de woonkamer op de grond gelegd dan heeft hij lekker mee bewegingsvrijheid. Hij kan lekker draaien en rollen van rug naar buik en terug. Toen viel hij een keer met zijn hoofd op de grond en toen was de helm wel handig ineens. Zie dus ook een voordeel haha

Maar ik had natuurlijk al een hele theorie bedacht dat als we snel vooruitgang zien en hij rolt steeds meer en gaat binnenkort ook zitten. Dan alleen de helm op als hij slaapt overdag en 's nachts maar die theorie zal wel niet opgaan he?

Het is voor een goed en mooi doel en hij is nog steeds dezelfde dus dat is heerlijk..........
dees wat fijn dat het goed gaat! en ja met stoten is het heel handig. Hier kan ik hem lekker onder de salontafel laten rollen en tijgeren, ik hoor regelmatig een bonk maar pijn doet het niet!

De revalidatiearts zei tegen mij als ik hem minder vaak zou laten dragen het hoofdje weer in de oorspronkelijk vorm terug groeit en ik mijzelf dan voor de gek houd. Volgens mij zeggen ze overal wat anders hier over. Ik zie nu dat hij totaal geen last heeft dus ik laat hem gewoon maar continue op! Maar zonder helmpje staat toch wel een stuk leuker hoor, dat ben ik met je eens. Ze krijgen een heel ander koppie er door.
dank voor je reactie peach. Ze zijn zeker leuker zonder helmpje maar we lijken nu na 1 week al een lichte verbetering te zien. Dus dat is mooi....

Hoe maak je het helmpje schoon? Ik nu 1 a 2 keer per dag met een detholdoekje en laat dan dan even drogen. Soms ruikt het wel een beetje zurig namelijk. ...
ja he het kan enorm stinken! ik vind het nu minder dan de 1e dagen, hij zweet ook een stuk minder.

Ik maak hem 2x per dag schoon met 70% alcohol op een doek of keukenpapier.

1 x per week doe ik hem goed met dettol uitboenen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven