Wanneer is er weer boerenkool?

20-09-2010 20:34 27 berichten
Vanaf wanneer is er weer boerenkool te krijgen in de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
Als de vorst erover heen is geweest zei mijn mutti van de week haha. Ik had nl dezelfde vraag
ik heb het al een aantal keer gehaald en gegeten hoor,.
Vorst? Oei.... Dus dan duurt het nog wel even.

Beaugirl, gewoon in de supermarkt? (AH that is for me)
Hele jaar door bij de supermarkt hier. (AH en Plus)
quote:Noni schreef op 20 september 2010 @ 20:40:

Hele jaar door bij de supermarkt hier. (AH en Plus)

Oh dan moet ik even naar een andere AH dan mijn reguliere (da's ook wel een hele kleine).

Terwijl pepernoten t/m marsepein al wel al volop verkrijgbaar is!

En bij de Wibra lagen de kerstkaarten / kerstspullen al.

Ik wil boerenkool!
Stiefzoon kwam vorige week met de 1e (paarse) boerenkool van het land thuis... dus zal het niet zo heel lang meer duren voor er volop verse boerenkool te krijgen kopen is.
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
Hier ligt het ook gewoon het hele jaar door. (AH)
Dat vorst verhaal gaat niet meer op.

Ze laten er tegenwoordig kunstmatige "vorst" overheen gaan in de fabriek.

(Ooit bij de KDW gezien)
Er is al boerenkool te krijgen hoor, maar ik hoor ook altijd dat eerst de vorst er over heen moet. Tot die tijd vermaken wij ons wel met de zuurkool en de stampot spruitjes.
quote:Jorina schreef op 20 september 2010 @ 20:42:

Hier ligt het ook gewoon het hele jaar door. (AH)Ok, dat vind ik dan wel weer apart.... vertel, wie eet hier boerenkool in de zomer?! Verklaar je nader!
Nope niet in de zomer.

Ken trouwens wel mensen die snert eten in de zomer!

Krijg enorm veel trek in boerenkool!
Nee echt?
Ik heb het vandaag bij de jumbo gehaald. Bij de ah hier hebben ze het ook nog niet.

Ik eet trouwens ook boerenkool in de zomer, vind dat het hele jaar door lekker.
En dan met rookworst?
*
Was vorige week in de aanbieding bij de Deka, de biologische variant. Je hebt het ook in de diepvries en potten van Hak.
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2010 @ 20:43:

[...]

Ok, dat vind ik dan wel weer apart.... vertel, wie eet hier boerenkool in de zomer?! Verklaar je nader! Voor mij is boerenkool verbonden aan de winter, no way dat ik dat eet in de zomer. Net als dat ik dol ben op waterijs, maar alleen als het warm is.
AH had het hier ook nog niet. Ik eet in de zomer trouwens wel boerenkool. Of zuurkool, vaak met mandarijntjes erdoor dan. Ik ben ook zo'n malloot die in de zomer pepernoten bakt met de kinderen...
Hier eten we alleen boerenkool als de vorst erover is geweest. Uit eigen tuin dus.
Albert.nl heeft het trouwens ook al staan;

overigens werkt het ook om het na aankoop gewoon ff in de vriezer te gooien hoor....

even 2 dagen in de vriezer laten liggen en dan is hij ook al erg lekker!!!

Maar de vorst moet er wel overheen geweest zijn
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:SeptemberGirl schreef op 20 september 2010 @ 20:43:

[...]

Ok, dat vind ik dan wel weer apart.... vertel, wie eet hier boerenkool in de zomer?! Verklaar je nader!

Ik

Was vroeger mijn lievelingseten en als ik dan mocht kiezen wat ik wilde eten op mijn verjaardag - in juni - was dat altijd boerenkool. Bij het invriezen reserveerde mijn moeder dan ook altijd een portie voor op mijn verjaardag.

In de diepvries ligt intussen ook alweer "curly kale" bij de appie. Vandaag voor het eerst weer 2 pakken meegenomen!
Ik ga het morgen proberen bij een andere (grotere) AH. Hmm, zin in! Bedankt voor de tips allen!
Ik heb het gisteren alweer gegeten. Oh mjam! Ben er dol op. Lekker met jus, rookworst en mosterd. Heurlijk!
Het hele jaar door bij AH. Net zoals zuurkool. Had een paar weken geleden ongelooflijk zin in boerenkool, was blij dat AH het gewoon had liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven